Thjelp Skrevet 8. juli #21 Skrevet 8. juli Det løse, stylete håret som flagrer over maten og at på til fingre dras igjennom… lange negler og masse ringer irriterer meg også. Helt til slutt hater jeg virkelig de videoene med sensuell hviske stemme mens det blir bakt boller og lagd «date» middager, scroller fort forbi 9 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli #22 Skrevet 8. juli Hun lyshåra på Snap som er "klønete" og slenger maten hit og dit mens hun fniser av seg selv. Oops,jeg sølte litt! *blunk,blunk* Gjerne litt lettkledd også. Hun får jeg helt fnatt av. Anonymkode: b526e...16f 10 1
Aragon Skrevet 8. juli #23 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Folk spiser også mat med fingrene etter at den er varmebehandlet. Rart de overlever. Anonymkode: 6990d...ebb Kanskje jeg misforsto, men jeg tror anonym mener typ ferdigstekt kanel knute som de dytter fingrene langt inn i med lange negler, drar fra hverandre osv, for at man skal se hvordan den er inni. At det ser ekkelt ut , ikke at det er er problem for hygiene fordi andre skal spise. 3 3
Aragon Skrevet 8. juli #24 Skrevet 8. juli Smatting og slurping, samt sensuell stemme 🙈og når de drar på med det ultimate ansiktsuttrykket attpåtil 🙈😂 2 1
Kvist Skrevet 8. juli #25 Skrevet 8. juli Når de sier noe sånt som "finhakk en løk", og så står de der med verdens minste og sløveste kniv og klumser og skjærer en løk i store ujevne biter. Eller når det er en eviglang intro med masse disclaimers, husk å lik og del, subscribe and hit that bell... Og oppskrifter som liksom er supergode, superbillige og supersunne og så viser videoen helt klart et annet produkt. Hvorfor fake sånt? 9
AnonymBruker Skrevet 8. juli #26 Skrevet 8. juli At de er lite hygieniske når maten lages. F,eks flagrende genser, ringer og lange negler. Noen har til og med neglelakk. Anonymkode: aeb44...fa7 6
AnonymBruker Skrevet 8. juli #28 Skrevet 8. juli Personlig hater jeg ASMR, synes ikke det er behagelig når lyden blir issolert på den måten. Mange matlagingsvideoer jeg må skru av lyden, siden jeg klarer ikke å høre på at det er kun skrapelyd av metallvisp i metallbolle. Anonymkode: b4c0c...c52 3
NiceOrNothing Skrevet 8. juli #29 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): At de er lite hygieniske når maten lages. F,eks flagrende genser, ringer og lange negler. Noen har til og med neglelakk. Anonymkode: aeb44...fa7 Enig . Det å lage mat med langt flagrende hår, ullgenser , lange kunstige negler og ringer ER jo uhygienisk de luxe . 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli #30 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): De som må tappe på hver jævla ingrediens med neglene forsn kamera!! Jeg kryper snart ut av skinnet mitt om ikke den trenden snart blir borte 😩 gjelder forsåvidt de som lager sminkevideoer også. Anonymkode: 0b1c6...79d Ja! Trenger at vi blir ferdig med den trenden, det er grusomt! Anonymkode: b6a37...96b 4 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli #31 Skrevet 9. juli Det som irriterer meg med matlagingsvideoer er at de er videoer. Dvs med levende bilder og lyd. Jeg foretrekker oppskrifter, gjerne ledsaget av et bilde som viser hvordan den ferdige retten ser ut (nei, ikke tusen stillbilder som viser råvarene og prosessen heller). Og på IG foretrekker jeg matbilder som står og ER stille, uten forstyrrende musikk påtvunget oss alle av Meta. Anonymkode: be052...c37 4 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli #32 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (15 timer siden): Tråden stenges når du ikke har noe tekst i innlegget… Men det irriterer meg at de måler opp hver eneste ingrediens i egne små skåler!!!! Jeg ser tårnet med unødvendig oppvask Jeg skjønner det er estetisk, men det er jo bare masse ekstrajobb!!! Anonymkode: eabcc...b11 Regner med det er både for å spare tid og for å unngå å reklamere for merker av ingredienser. Anonymkode: d379b...805 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #33 Skrevet 9. juli Nixnick skrev (15 timer siden): Når de drar og moser sammen mat, typ gjærbakst og lignende, for å vise at den er myk og god, seig eller lignende. Synes det bare ser ekkelt ut å trykke sånn på mat som liksom skal spises. Gjerne med lange negler i tillegg. Er det ekkelt å… ta på deig…? Hvordan tror du den formes egentlig? (enig i at det er ekkelt med sånne langt klør da) Anonymkode: 038f8...249
AnonymBruker Skrevet 9. juli #34 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Regner med det er både for å spare tid og for å unngå å reklamere for merker av ingredienser. Anonymkode: d379b...805 Spare tid??? De bruker jo bare masse ekstra tid på oppvask… Det å ikke reklamere for merker derimot - DET er et argument jeg kan være enig i! Anonymkode: eabcc...b11 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #35 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er det ekkelt å… ta på deig…? Hvordan tror du den formes egentlig? (enig i at det er ekkelt med sånne langt klør da) Anonymkode: 038f8...249 @Nixnick snakker ikke om deig, men om å herpe et ferdig produkt. Det er ikke nødvendig å klemme flatt brød eller fingre kanelbollene, det er nasty. Anonymkode: 8ce93...de7 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli #36 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Det som irriterer meg med matlagingsvideoer er at de er videoer. Dvs med levende bilder og lyd. Jeg foretrekker oppskrifter, gjerne ledsaget av et bilde som viser hvordan den ferdige retten ser ut (nei, ikke tusen stillbilder som viser råvarene og prosessen heller). Og på IG foretrekker jeg matbilder som står og ER stille, uten forstyrrende musikk påtvunget oss alle av Meta. Anonymkode: be052...c37 Amen! Eneste bruk jeg har for video er hvis jeg skal gjøre en komplisert prosess som er enkel å vise og nærmest umulig å beskrive, men det er uhyre sjelden jeg har behov for det. Gi meg kokebøker eller gammeldagse matblogger som er bygget opp som vanlige kokebøker~ kort greit og uten masse scrolling (og forstyrrende reklame). Anonymkode: e0f7d...01a 3
Sinte-my Skrevet 9. juli #37 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (14 timer siden): Uansett grunn - det skaper unødig oppvask og det tærer på ressursene. Umusikalsk å vaske 7 små skåler bare fordi … Og hva slags ekspressmatlaging trenger dere å forberede hver ingrediens til? Kan forstå det i noen tilfeller hvor feks noe skal kokes og så tilsettes raskt for å kjøle ned igjen, men 99% av oppskrifter er ikke timing av hver eneste ingrediens nødvendig? Anonymkode: eabcc...b11 Jeg har plastbokser med lokk. Om jeg kutter grønnsaker der ikke alt skal brukes går de i de, og inn i kjøleskapet. Klart til dagen etter, og med litt planlegging av middag er det effektivt! 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #38 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Regner med det er både for å spare tid og for å unngå å reklamere for merker av ingredienser. Anonymkode: d379b...805 Det kalles mice en place. Helt vanlig i profesjonell matlaging. Anonymkode: 6049e...076 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli #39 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Spare tid??? De bruker jo bare masse ekstra tid på oppvask… Men det er jo ikke under opptak. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det å ikke reklamere for merker derimot - DET er et argument jeg kan være enig i! Anonymkode: eabcc...b11 Anonymkode: d379b...805 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli #40 Skrevet 9. juli Jeg irriterer meg over dårlig bruk av kniv. Mange sager maten istedenfor å la kniven gjøre jobben. Treigt går det også. Anonymkode: 43b59...ff5 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå