Gå til innhold

Hva irriterer deg mest i matlagingsvideoer i sosiale medier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

.

Anonymkode: 83623...45b

AnonymBruker
Skrevet

Tråden stenges når du ikke har noe tekst i innlegget… 

Men det irriterer meg at de måler opp hver eneste ingrediens i egne små skåler!!!! Jeg ser tårnet med unødvendig oppvask :gråter: Jeg skjønner det er estetisk, men det er jo bare masse ekstrajobb!!!

Anonymkode: eabcc...b11

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Når de sier de bruker 3 ingredienser, men bruker gjerne 8. ''Litt limesaft, litt maizenna osv ''

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Trynet de lager for å vise at maten er god.

Anonymkode: 15f43...7c3

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet

Når de drar og moser sammen mat, typ gjærbakst og lignende, for å vise at den er myk og god, seig eller lignende. Synes det bare ser ekkelt ut å trykke sånn på mat som liksom skal spises. Gjerne med lange negler i tillegg.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men det irriterer meg at de måler opp hver eneste ingrediens i egne små skåler!!!! Jeg ser tårnet med unødvendig oppvask :gråter: Jeg skjønner det er estetisk, men det er jo bare masse ekstrajobb!!!

Jeg gjør det selv, gjør det enklere å få timingen riktig. 

Anonymkode: e004d...789

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Nixnick skrev (1 minutt siden):

Når de drar og moser sammen mat, typ gjærbakst og lignende, for å vise at den er myk og god, seig eller lignende. Synes det bare ser ekkelt ut å trykke sånn på mat som liksom skal spises. Gjerne med lange negler i tillegg.

Tenker du på deig? Skal jo stekes på 180 grader minst så det er rimelig harmløst. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Trynet de lager for å vise at maten er god.

Anonymkode: 15f43...7c3

Haha, sant. Dette er alltid like pinlig i både videoer på nett og på film. Jeg tror jeg har til gode å se et overbevisende nyte-tryne  når det kommer til matsmaking. Det ser alltid overdrevet ut.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hehe, dette plaget meg mest før oppvaskmaskinens tid, med Ingrid Esplelid  på Fjernsynskjøkknet... nå gjør jeg det litt selv og lar oppvaskmaskina går. Det er gjør det lettere å lage mat når alt er forberedt på forhånd - eller "misenplas" som det heter på fransk (gidder ikke sjekke stavemåte...)... 

Anonymkode: 169bb...d3f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At det skal være så jævla sensuelt 

Anonymkode: b13d2...ea7

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hehe, dette plaget meg mest før oppvaskmaskinens tid, med Ingrid Esplelid  på Fjernsynskjøkknet... nå gjør jeg det litt selv og lar oppvaskmaskina går. Det er gjør det lettere å lage mat når alt er forberedt på forhånd - eller "misenplas" som det heter på fransk (gidder ikke sjekke stavemåte...)... 

Selv om jeg har oppvaskmaskin måler jeg det tørre først i litermålet, så bruker jeg det samme til væske f.eks., og ikke f om jeg legger krydderet i en liten skål, altså! 
Skal sies at kjøkkenet mitt er lite, så jeg har ikke plass til en dullion ting til å måle opp hver enkelt ingrediens i 😇

Anonymkode: 4d6f5...8f4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De som må tappe på hver jævla ingrediens med neglene forsn kamera!! Jeg kryper snart ut av skinnet mitt om ikke den trenden snart blir borte 😩 gjelder forsåvidt de som lager sminkevideoer også. 

Anonymkode: 0b1c6...79d

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet

At de får det til å se så lett ut. 

Lag en enkel buffé for dine venninner. 

Mulig jeg er max ineffektiv, men jeg bruker minst tre ganger så lang tid som tv Wenche 😂

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

De som må tappe på hver jævla ingrediens med neglene forsn kamera!! Jeg kryper snart ut av skinnet mitt om ikke den trenden snart blir borte 😩 gjelder forsåvidt de som lager sminkevideoer også. 

Anonymkode: 0b1c6...79d

De prøver vel å dytte inn litt ASMR der. Det var vel litt sånn hele ASMR-trenden startet med at enkelte sminkevideoer o.l viste frem produkter på denne måten. Så ble det favoritt-videoer blant ASMR-folket.

Anonymkode: 0ad3c...0aa

• Liker 2
Skrevet

Når de verken sier mengden av ingrediensene eller legger ved oppskrift

• Liker 7
Annonse
Skrevet

Når de lager sexlyder og snakker horete. Mathea er ekstrem og jeg rapporterer alltid filmene hennes. Klarer ikke høre på, synd, for hun er veldig flink og har mye bra...

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Nixnick skrev (57 minutter siden):

Folk spiser også mat med fingrene etter at den er varmebehandlet. Rart de overlever.

Anonymkode: 6990d...ebb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Går mer på TV-kokkene, men er vel også på nett, disse som alltid snakker om gjør ditt og datt "før gjestene kommer" osv. Akkurat som om all matlaging handler om å lage mat til gjester. 90 prosent av maten jeg lager går bare til meg selv. Og jeg behøver ikke å ha gjester eller andre for å kunne hygge med meg god matlaging. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Uansett grunn - det skaper unødig oppvask og det tærer på ressursene. Umusikalsk å vaske 7 små skåler bare fordi … 

Og hva slags ekspressmatlaging trenger dere å forberede hver ingrediens til? Kan forstå det i noen tilfeller hvor feks noe skal kokes og så tilsettes raskt for å kjøle ned igjen, men 99% av oppskrifter er ikke timing av hver eneste ingrediens nødvendig? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det tørre i en beholder, det våte i en annen. Trenger ikke ørten beholdere til bakster. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Anonymkode: af7a3...c4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...