AnonymBruker Skrevet 8. juli #1 Skrevet 8. juli Jeg fikk en melding fra en kompis som lurte på om vi kunne møtes denne uken. Jeg har virkelig ikke tid ( står midt i en gigantisk ryddeesjau samt installering av gjesterom og montering av møbler til overnattingsbesøk langveisfra) og har heller ikke lyst innerst inne (null energi, mye svimmel og blir stresset og sliten av å være sosial akkurat nå for tiden. Det tar på nok å forbedre til flerdagers overnatting senere i uken. Uken etterpå og et par uker fram i tid, er han opptatt. Jeg er bare veldig redd for å skuffe folk og klarer sjelden å være objektiv på om jeg burde, burde ikke etc...ender ofte opp med å si ja til ting jeg ikke har lyst til eller tid til for å ikke være kjip. Bør jeg presse meg til å møtes likevel? Hadde dere hatt forståelse om noen ikke hadde hatt mulighet? Anonymkode: 99842...079
Million Skrevet 8. juli #2 Skrevet 8. juli Si hva du holder på med hjemme. Ryddesjau, installering av gjesterom... og spør om han er villig til å komme og hjelpe til med jobben, så spanderer du take-away pizza etterpå. Dere kan prate mens dere jobber og holder på. Jeg holdt på å montere en haug med Ikea-møbler en gang da en venninne ville treffes, og jeg spurte om hun kunne komme og hjelpe til, så kunne vi skravle mens vi skrudde og monterte. Pizza underveis. Hun sa ja, og det ble faktisk ganske hyggelig, fint å kunne prate med noen mens man skrur sammen skuffer etc 9 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #3 Skrevet 8. juli Godt forslag over her. Inviter hjem på pizza og sjauing. Jeg ville strukket meg for venner som initierer. Spesielt når jeg leser om så mange som føler seg ensomme i sommerferien. For å bevare relasjoner er det viktig å gi. Plutselig kommer det en regnværsdag du trenger en venn. Selv om vennen er travel. Anonymkode: edbc6...c23 5
Bombasi Skrevet 8. juli #4 Skrevet 8. juli Hvis inngangen din er at du ikke har tid og ikke vil møte kompis, der du må presse deg imot din vilje for å gjøre det, så tenker jeg det er likegreit at du sier ifra om at det ikke passer. Det er som regel normalt å ha forståelse for at andre ikke kan når man selv kan. Og en kompis bør ha forståelse for et avslag. Men man vet jo ikke hvordan andre tenker. Uansett tenker jeg at du bør hensynta deg selv, din helse, din tid og din vilje, og så får andre bare tenke det de vil. Det kommer nok nye muligheter for å møtes, siden det er en kompis. 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli #5 Skrevet 8. juli Tror du at du kommer til å synes det var et ork etterpå også? For jeg vet med meg selv at jeg ofte ser på avtaler som et ork på forhånd, jeg er sliten, stresset, travel på forhånd osv., men så blir det som oftest veldig hyggelig likevel, og i etterkant pleier jeg å være glad for at jeg ikke avlyste likevel. Det er forutsatt at ikke kameraten din er av den slitsomme typen, da ... Anonymkode: 0151f...3fe 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli #6 Skrevet 8. juli Om du er så utslitt og stresset er det jo virkelig bare å si at du ikke har mulighet denne uken?? De fleste har forståelse for at folk har planer og ikke alltid kan finne på noe last minute. Spesielt i fellesferien. Vær grei og sett en dato om 3-4 uker, si ‘blir jo en liten stund til da, men hva med x eller x august?’. Anonymkode: fe4c9...8aa
AnonymBruker Skrevet 8. juli #7 Skrevet 8. juli Du bør høre Linnea Myhres podcast Lev vel, den ligger i NRK-radioappen. Der er det en episode som heter "slik setter du grenser". Den omhandler akkurat dette, og sier at det er lurt å si nei i slike tilfeller, men gjerne med en forklaring, og et forslag om å gjøre noe ved en senere anledning. Leste en annen gang at har du ikke overskudd kan du heller ikke dele det med andre, også en grei leveregel. Anonymkode: acc1d...8c3 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #8 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tror du at du kommer til å synes det var et ork etterpå også? For jeg vet med meg selv at jeg ofte ser på avtaler som et ork på forhånd, jeg er sliten, stresset, travel på forhånd osv., men så blir det som oftest veldig hyggelig likevel, og i etterkant pleier jeg å være glad for at jeg ikke avlyste likevel. Det er forutsatt at ikke kameraten din er av den slitsomme typen, da ... Anonymkode: 0151f...3fe Det tror jeg desverre. Erfaringsmessig blir jeg enda mer sliten etterpå. Hvis har god energi er uthvilt og på G, gir det meg masse gode minner og energi å møte folk. Har jeg mye stress eller smerter, tvinger jeg meg ofte for å ikke være den som svikter, men kommer hjem med mer stress og angst og føler meg tom, fordi jeg ikke klarer å holde fokus og blir mer sliten Anonymkode: 99842...079
AnonymBruker Skrevet 8. juli #9 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du bør høre Linnea Myhres podcast Lev vel, den ligger i NRK-radioappen. Der er det en episode som heter "slik setter du grenser". Den omhandler akkurat dette, og sier at det er lurt å si nei i slike tilfeller, men gjerne med en forklaring, og et forslag om å gjøre noe ved en senere anledning. Leste en annen gang at har du ikke overskudd kan du heller ikke dele det med andre, også en grei leveregel. Anonymkode: acc1d...8c3 Tusen takk 😊 Anonymkode: 99842...079 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #10 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg fikk en melding fra en kompis som lurte på om vi kunne møtes denne uken. Jeg har virkelig ikke tid ( står midt i en gigantisk ryddeesjau samt installering av gjesterom og montering av møbler til overnattingsbesøk langveisfra) og har heller ikke lyst innerst inne (null energi, mye svimmel og blir stresset og sliten av å være sosial akkurat nå for tiden. Det tar på nok å forbedre til flerdagers overnatting senere i uken. Uken etterpå og et par uker fram i tid, er han opptatt. Jeg er bare veldig redd for å skuffe folk og klarer sjelden å være objektiv på om jeg burde, burde ikke etc...ender ofte opp med å si ja til ting jeg ikke har lyst til eller tid til for å ikke være kjip. Bør jeg presse meg til å møtes likevel? Hadde dere hatt forståelse om noen ikke hadde hatt mulighet? Anonymkode: 99842...079 Helt utrolig at et voksent menneske ikke klarer å ta denne avgjørelsen selv, og må spørre på et nettforum. Anonymkode: ff131...7fb
Eric_B Skrevet 8. juli #11 Skrevet 8. juli Gi og ta. Skal du ha relasjoner så kan det hende man må møte opp selv om det er den andres behov og ikke ditt eget. Det er alltid to behov i en sånn sak. Regner med kompisen din har et ønske og behov for å møte deg. Så skal man selvsagt sette grenser å si nei når det ikke passer. Det er helt fair og viktig å kunne. Det du skal passe på at det ikke alltid blir nei når kompisen spør og bare ja når du spør.
AnonymBruker Skrevet 8. juli #12 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Helt utrolig at et voksent menneske ikke klarer å ta denne avgjørelsen selv, og må spørre på et nettforum. Anonymkode: ff131...7fb Helt utrolig at du som et "voksent" menneske anonym bak et tastatur , klarer å lire fra deg så mye piss fordelt på en eneste setning. Anonymkode: 99842...079 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå