Gå til innhold

Alenefar med 100% omsorg, noe sjans på dagens datingmarked?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Har en alenefar med 100% omsorg for 3 barn i alderen 2-7 år noe sjanse på dagens datingmarked?

Har ikke noe erfaring fra nettdating og har kun vært i to langvarige forhold tidligere. 

Skal vel også sies at jeg kun er 33 år. 

Anonymkode: 04d9a...b16

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei.

Har en alenefar med 100% omsorg for 3 barn i alderen 2-7 år noe sjanse på dagens datingmarked?

Har ikke noe erfaring fra nettdating og har kun vært i to langvarige forhold tidligere. 

Skal vel også sies at jeg kun er 33 år. 

Det har du nok om du er en hyggelig og grei mann som er raus nok til at damen føler seg verdsatt, og at du tar deg av barna dine på en god måte. Og så er det nok mest realistisk med ei som også har barn fra før. 
Barnløse damer bør du ikke satse på at de vil fungere , og de vil nok ha egne barn etterhvert 

Anonymkode: 93807...bac

• Liker 7
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Sjans er nå en ting, men hvordan skal du ha tid til det? 

Jeg er helt alene med to barn på 5 og 7, og eneste måten å få til dating på var å treffe en som var like opptatt som meg, som synes det var helt ok å alltid måtte kjøre hjem til meg for bare en time eller to før jeg var så trøtt at jeg måtte legge meg. (Dvs han måtte jo komme etter barna sovnet, og dra igjen før jeg skulle legge meg, så det ble veldig kort). 

Anonymkode: fd896...f33

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro at du har gode muligheter hos damer i relativt lik situasjon. Ser ingen grunn til at det ikke skal ordne seg for deg enten du vil ha noe lang eller kortvarig.

Anonymkode: 59ae6...179

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du hadde vært interessant for meg, jeg kan ikke få egne barn så det er ingen hindring. Bare du er noe lunde oppegående ellers også. Sikkert flere i min situasjon også. 

Anonymkode: a6a64...d87

• Liker 5
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du hadde vært interessant for meg, jeg kan ikke få egne barn så det er ingen hindring. Bare du er noe lunde oppegående ellers også. Sikkert flere i min situasjon også. 

Anonymkode: a6a64...d87

Enig. Er i samme situasjon.

Anonymkode: 67899...f10

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pappa'n til Albert Åberg 🥰

Anonymkode: ce283...81b

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Har en venninne som nylig har gått inn i et forhold med en enkemann som har to små barn alene. Så tror absolutt det er mulig, men er jo en fordel hvis du har et nettverk rundt deg så du har litt barnevakt så man rekker å bli kjent. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer 100 % an på deg. Om du er attraktiv nok i damers øyne. Tror ikke barna vil være hovedproblemet. 

Anonymkode: 31687...431

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Du får starte med friluftsliv og herje rundt med ungene ute både vinter og sommer 😉 Nok av damer der ute som leter etter en flott mann å gjøre slikt med 😉

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er absolutt mulig, men hvordan skal du få tid til å møte noen? Har du avlastning/barnevakt?

Personlig hadde jeg ikke orket så mye bagasje, men jeg vet jo at både de med tre og fire barn klarer å finne seg ny partner, både menn og kvinner. 

Anonymkode: 620c8...c1a

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Nå er ikke jeg singel, så får svare ut fra hva jeg tror jeg ville tenkt som singel. Jeg tror jeg heller ville foretrukket en alenefar med 100% omsorg enn en med delt omsorg. Mer forutsigbart. Med mindre du har en eks som vil sette kjepper i hjulene av en eller annen årsak. 

Viltigste er å være åpen om dette. Vil også tro at kvinner som eventuelt ikke har barn fra før tidlig ønsker å vite om du er åpen for fler barn eller ikke for å vite om de vil satse eller ei. Noen vil ikke ha barn, noen kan ikke få egne og noen ønsker egne barn.

Du må også ha mulighet for å date og bli kjent. Ikke bare en gang annenhver måned når du har barnepass. Så her må finne ut hvordan det kan løses. Hvis du møter noen i lignende situasjon så aksepteres det gjerne lettere at dere ikke har så mange anledninger. Å date hjemme med barna sovende synes jeg bør begrenses. Da bør det være mer enn kun dating. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok lettest om du finner en kvinne som allerede har barn selv, og ikke vil kreve 2-3 egne unger med deg i tillegg til de du har fra før. Seks-barns pappa er liksom litt tøft... men mange kvinner har jo et enormt sug etter å få barn, og helst fler enn ett, føler mange. Det er et instinkt.

Du er ung, så det løser seg sikkert for deg. Du må bare finne tid, og finne deg en fast barnevakt (betal en for å sitte barnevakt) som kan passe barna når du skal på date. Gjør du det, er det fullt mulig. Problemet til single foreldre med barn er jo nettopp det å komme fra og få tid til å treffe dater. Men de fleste forventer jo gratis barnevakt av familien sin eller noe, av en eller annen grunn. Få som tenker at de kan betale en barnevakt. Jeg vet ikke hvorfor, men er nordmenn for gjerrige og gniene til det?

Uansett; skaff deg en barnevakt som du betaler for og som kan stille opp i ny og ne, så kan du gå på dates, og du vil helt sikkert treffe en, før eller siden, du som er så ung ennå.

Anonymkode: 5c202...4bc

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Fighter83 skrev (5 minutter siden):

Du får starte med friluftsliv og herje rundt med ungene ute både vinter og sommer 😉 Nok av damer der ute som leter etter en flott mann å gjøre slikt med 😉

Jeg har et ønske om å gjenoppdage gleden for friluftslivet, faktisk. 😅 Men er nødt til å få trent meg opp mer før jeg begynner å begi meg ut på akkurat det. Var en i en alvorlig motorsykkelulykke i fjor, som satt livet i et annet perspektiv. Dog så unnslapp jeg kun med brukket arm og skulder, mot alle odds. Men har vært gjennom et par operasjoner og det tok 9 måneder til jeg fikk klarsignal for opptrening etter hendelsen. 😅

• Liker 1
  • Hjerte 7
Skrevet

Hvis dama virkelig liker både deg og tanken på å ha barn rundt seg hele tiden, så kan det jo hende at du er heldig.  

Jeg var alenemor i alle år, og hadde varierende grad av barnefri ut fra hvor barnefar bodde og hvordan samvær kunne gjenomføres. De dagene jeg hadde barnefri var gull for meg. Jeg kunne ikke ha tenkt meg en partner med 3 barn i samme alder som min, og aldri ha fri fra barna.

Men, som sagt, så kan det hende du er heldig og finner ei barnekjær dame der dette ikke spiller noen rolle. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har et ønske om å gjenoppdage gleden for friluftslivet, faktisk. 😅 Men er nødt til å få trent meg opp mer før jeg begynner å begi meg ut på akkurat det. Var en i en alvorlig motorsykkelulykke i fjor, som satt livet i et annet perspektiv. Dog så unnslapp jeg kun med brukket arm og skulder, mot alle odds. Men har vært gjennom et par operasjoner og det tok 9 måneder til jeg fikk klarsignal for opptrening etter hendelsen. 😅

Får begynne i det små. Telte i hagen eller bakgården om det er mulig eller så nære t-banen som mulig😅 Kjøp en lett -trllbar tralle o.l å ha med så slipper du å bære alt på ryggen + at alle barna må bære noe selv! 

Skrevet

Du har jo fått barn. Det er alltid attraktivt på en mann. Det tyder på at damene vil ha deg.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har du nok om du er en hyggelig og grei mann som er raus nok til at damen føler seg verdsatt, og at du tar deg av barna dine på en god måte. Og så er det nok mest realistisk med ei som også har barn fra før. 
Barnløse damer bør du ikke satse på at de vil fungere , og de vil nok ha egne barn etterhvert 

Anonymkode: 93807...bac

Var tidligere veldig mye på jobb, men så var det kanskje en måte å unnslippe det dårlige ekteskapet, på en måte. Når jeg ble utbrent, så tok det ikke mange månedene før det var slutt. Men så var det uansett hva jeg prøvde på for å gjøre ting bedre, så ble alt avvist hele tiden. Det var også lite kommunikasjon, når jeg prøvde på det. Men jeg unnslapp en narsissist, så det har hjulpet veldig på meg. 

Jeg har blitt en helt annen person enn det jeg var tidligere. Barnevernet har vært inne i bildet her det siste året etter at eksen hadde dratt meg etter armen og ned i bakken 1 uke etter at jeg var kommet hjem fra sykehuset etter en alvorlig motorsykkelulykke og hadde brukket arm og skulder. 
De har vært på mye hjemmebesøk her for å se hvordan vi taklet foreldrerollen hver for oss. Jeg ba da også om ytterligere veiledning, for å bli den beste versjonen jeg kan være for mine barn. Jeg har blitt en helt "annen person" enn hva jeg var for et år siden. 
Så å ta seg av barna på en god måte fikk jeg vel egentlig bekreftet den dagen hadde et møte med de, hvor de anbefalte/krevde at jeg gikk for 100% omsorg. 
Jeg mottar fremdeles litt veiledning, og får veldig mye skryt av måten jeg håndterer de på. :)
Og det varmer veldig, og jeg har tatt det til meg! Spesielt at eksen har siden eldste var liten sagt at jeg aldri kom til å klare å ta vare på barn alene. Men nå sitter jeg her med hele ansvaret alene! ❤️ Til tross for falsk anmeldelse fra eksen om vold, for å prøve å få omsorgen for ungene selv.  

Ja, det er det jeg også har tenkt på, at vedkommende evt. har barn fra før. Med mindre de ikke kan eller ønsker å få selv da. Men det er jo mange faktorer som spiller inn.
Har selv 7 søsken, og flere "deler" av familien har mange barn, så det er ikke usannsynlig det heller. 🤣

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Fighter83 skrev (9 minutter siden):

Får begynne i det små. Telte i hagen eller bakgården om det er mulig eller så nære t-banen som mulig😅 Kjøp en lett -trllbar tralle o.l å ha med så slipper du å bære alt på ryggen + at alle barna må bære noe selv! 

Er et stykke til nærmeste t-bane, eller tog for den saks skyld. Bor litt landlig, så har tilgang på skogen knappe 5 minutter hjemmefra. Men å starte i hagen er nok ikke så dumt det heller. Gjøre at de blir vant til telt og slikt. 
Har brukt det siste året på å skape en trygg og forutsigbar hverdag for de. Og det gir resultater. De var preget av omsorgssvikt fra mor tidligere mens jeg var borte på jobb.
Nå for noen måneder siden så sa jentungen at hun endelig følte at hun kunne være et barn igjen, og guttene har også blitt mye roligere. 
Dog så har de begynt å teste grensene veldig nå, men det ser jeg kun positivt på, for det indikerer for meg at de er trygge på meg og hvordan jeg vil håndtere det på. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg personlig hadde nok dessverre skygget banen. Men det er hovedsakelig fordi jeg ikke ønsker å være stemor. Jeg er rett og slett ikke spesielt begeistret for barn. Det er en ærlig sak. 

Derfor dater jeg kun menn uten barn eller som ikke har lyst på barn. På den måten kan vi tilbringe masse tid sammen og lære hverandre godt å kjenne 😊

• Liker 5
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...