Gå til innhold

Gir du ofte etter for sexpress fra partner ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange par opplever ulikt sexbehov som er en  utfordringen i samlivet, og det  kan ofte vera innfallsporten til utroskap, og samlivsbrudd

Ulikt sexbehov treng nødvendigvis ikkje  handle om manglende behov for sex, men at ein til tider  ikkje har overskudd til å ha sex. Dei fleste   kan i perioder føle seg  psykisk / fysisk slitne i hverdagen. som påvirker sexbehovet.Eller  kanskje opplever du perioder uoverenstemmelse  med partneren, og bruker sexen som eit pressmiddel  ?

Gir du ofte etter for sexpress overfor  partner selv om du føler at du ikkje er opplagd, og har overskudd til å ha sex iden hensikt å imøtekome partneren din sitt  sexbehov.  Det å få tilbakemelding "orker bare ikkje " , og  bli avvist utan å få en begrunnelse kan for mange føles som eit svik overfor partneren. 

Anonymkode: f0ee4...9fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg gir ikke etter for press. Har for så vidt aldri opplevd noe form for press. Jeg har aldri hatt sex uten at jeg selv har hatt lyst til å ha sex. Jeg har aldri, noen sinne opplevd at en partner har «behov» for sex om jeg ikke har lyst og forsøkt å «overtale» meg eller lignende.

Jeg har heller aldri vært i et forhold hvor sex, lyst etc har vært kilde til noe som helst diskusjon, frustrasjon osv.

Er det virkelig så vanlig? Eller er det mest et KG fenomen at sex er et problem for folk? Jeg kjenner meg bare ikke igjen i disse problemene over hode.

Anonymkode: d0f2e...a19

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min mann er ikke en så stor idiot at han presser seg til sex. Slike menn ble ekser jeg ikke tenker godt om. 

"Orker ikke" er fullgod forklaring for min mann. For meg også. Hvorfor i all verden skulle man ønske sex med noen som ikke ønsker sex? Om ene ikke orker sex og den andre likevel presser på er det ikke den som ikke orker som er den som svikter i det å være en god partner. 

Anonymkode: fbbe5...e77

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

" Hvorfor i all verden skulle man ønske sex med noen som ikke ønsker sex? 

Helt enig.

Jeg klarer ikke å forstå hvordan noen klarer å ha sex med en som selv ikke vil ha sex, men gjør det for «å stille opp» eller «være snill».

For meg fremstår det som det ultimate turn off.

En klar forutsetning for at jeg vil ha sex, er en partner som er kåt og selv vil ha sex. Om ikke er det jo fullstendig uinteressant. Rett og slett stusselig for å være ærlig.

Endret av sicario
  • Hjerte 1
Skrevet

Nei, jeg har aldri opplevd sexpress fra min partner. Vi er veldig like når det gjelder lyst, heldigvis. :) 

• Liker 1
Skrevet

Ikke opplevd det på våre 25 år sammen.

Lett å si nei, men mange har vel sine grunner - særlig om man har barn sammen. 

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri opplevd sexpress. 

Anonymkode: ec00c...285

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke opplevd sexpress. Noen ganger sier han nei, noen ganger meg. Vært sammen i tyve år, vi respekterer hverandre så ingen presser hverandre til noe.

Anonymkode: f73a5...f9c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har aldri gitt etter for press. Jeg bestemmer hvis jeg ikke vil ha sex.

Men, har alltid vært ganske i sync med partner på sexbehov. Jeg har høy sexlyst så sjelden mannen klager. Hadde en fase med både småbarn og dysfunksjonelt forhold hvor sex nærmest uteble, men da var ikke han ute etter sex heller.

Hva jeg hadde gjort hvis vi ble veldig ulike på behov og mannen begynte å mase vet jeg ikke. På en måte synes jeg det er kjipt at en part går utilfredsstilt, og særlig hvis det er veldig sjelden, man kan ikke forvente at noen gir opp sex mens de fortsatt er «unge og spreke». Men sex uten lyst er virkelig en dårlig idé, og døden for positive følelser i forholdet. Så vanskelig situasjon…

Anonymkode: 035e7...e21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Opplevde «sexpress» som ung og uerfaren i forhold. Der han sa at det var en del av å være i forhold, å ha sex. Han beskrev det som noe man hadde «rett» på når han var kåt. Jeg turte ikke snakke med noen om det og ingen hadde dessverre lært meg noe om dette. Det gjorde noe med meg, kort sagt. Glad flere her ikke har opplevd det

Anonymkode: 1066c...9e5

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Opplevde «sexpress» som ung og uerfaren i forhold. Der han sa at det var en del av å være i forhold, å ha sex. Han beskrev det som noe man hadde «rett» på når han var kåt. Jeg turte ikke snakke med noen om det og ingen hadde dessverre lært meg noe om dette. Det gjorde noe med meg, kort sagt. Glad flere her ikke har opplevd det

Anonymkode: 1066c...9e5

Jeg har opplevd det, og tror nok mange har opplevd det, spesielt som ung. Er faktisk en del kvinner som tror de bør stille opp for mannen selv om de ikke har lyst som voksen også dessverre. 

Jeg er svært fornøyd med å kunne kalle slike idioter for ekser, men man skal ikke lese mange tråder angående sex i forhold her inne før man ser at det finnes mange slike idioter, og også kvinner som ikke skjønner bedre. Derfor ikke rart at mange par får et sexliv som går til h...

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det. Han presset på og sa at han ville få meg tent. Joda, kroppen min reagerte, men jeg mentalt var ikke med.

Må legge til at dette var en manipulerende og muligens narcisdist mann. Heldigvis en eks nå. 

Har også beholdt min seksualitet, men da i møte med en helt annen type mann. En som bryr seg om meg. 

Anonymkode: 3c7b1...e8c

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Har vært oppe mye guilt tripping ved forsøk på grensesetting i tidligere forhold. Utrolig kjipt, spesielt når man blir anklaget for utroskap hvis man ikke orker. Hadde en periode med mye press på jobb, psykt barn og problemer med egen helse, både fysisk og psykisk. Han krevde at jeg tok meg av barn og hus etter jobb(han var ufør, måtte få prioritere hobbyene og vennene sine, siden "det var hans jobb". Likevel var det forventet at jeg skulle spre bena helst daglig, hvertfall flere ganger i uken)

Spoiler: å konstant bli anklaget for utroskap er i min bok en av de mer effektive måtene å drepe sexlysten på. 

Med min siste partner funker alt bedre. Vi er enige om at det er fullstendig lov å ikke orke, ingen forklaringsplikt. Men vi er ikke så gode på det, litt nattaklining ender fort opp med gjensidig lyst uavhengig av hva man følte før leggetid 😅 

Han forstår at å stå sammen om plikter gjør at begge har mer overskudd til gøy. 

Føler meg aldri presset, og det vet jeg han ikke gjør heller. 

Anonymkode: fe107...050

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis aldri følt sexpress fra en partner. Eller jo, en. Jeg gjorde det slutt. 

Anonymkode: 4e808...dcb

AnonymBruker
Skrevet

Er vel snarere jeg som skulle utsatt ham for sexpress, i så fall. Jeg har nesten alltid lyst på sex eller kan få lyst etter en hjil ol. Det er heller han som sier nei. Men jeg prøver jo å ikke presse ham. Han blir heller ikke fornærmet om jeg er kåt og han ikke. 

Anonymkode: ad1e9...b61

AnonymBruker
Skrevet

Ingen av oss driver med sexpress, det er det ingen noenlunde oppegående mennesker som gjør. Men ja, vi har begge sex på den andres initiativ selv om vi ikke er kåte, det blir både gøy og godt når vi kommer igang. Har vi ikke lyst på sex uansett grunn sier vi det, det er null stress.

Anonymkode: 8f59b...b97

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Av og til. Happy man, happy life. 

Anonymkode: 7fde6...710

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri opplevd det og håper jeg slipper å føle på ett press til å ha sex. Men jeg fint kunne sagt ja til å ha sex med kjæresten min sjøl om jeg kanskje i utgangspunktet ikke hadde følt for det der å da.. For han får meg kåt på 2 sekunder🙂 

Anonymkode: 077ea...0e6

AnonymBruker
Skrevet

Opplevde det med eksen. Det ble så ille at jeg avsluttet forholdet. Nå er jeg med en mann som aldri presser meg, og det er så befriende.

Anonymkode: 06a54...ba7

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men jeg får lyst når vi bare starter. Noen ganger er det jeg som tar initiativet enda jeg egentlig ikke er så kåt. 

Når det er sagt er jeg ikke redd for at han skal være utro. Han tåler veldig fint om jeg sier at jeg ikke orker, han runker ved siden av meg i sengen, og jeg hjelper han. 

Anonymkode: f2aa9...693

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...