Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge før flyet går burde vi være på Gardermoen? Flyet går 09 til Spania. 

Anonymkode: c4547...564

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Senest 2 timer før avgang

Anonymkode: 82ad4...adc

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fra NRK:

Sitat

Hvor lenge før bør du være på flyplassen?
Hvor tidlig du må være på flyplassen varierer. Sjekk informasjonen du har fått knyttet til flybilletten din eller kontakt flyselskapet ditt for eksakt oppmøtetid.

Flere av flyselskapene på Oslo lufthavn anbefaler å møte opp minimum 2 timer før avreisetidspunkt.

Disse tidspunktene skal være tilstrekkelig til å rekke å levere både bagasje og gå igjennom sikkerhetskontrollen.

https://www.nrk.no/stor-oslo/bagasjetrobbel-pa-oslo-lufthavn-1.17483212

https://avinor.no/flyplass/oslo/planlegg-reisen/innsjekking-bagasje-frakt/innsjekking-oslo

Endret av TBL12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg beregner ca 2 timer før når jeg drar utenlands. Da har jeg som oftest god nok tid til å rekke en pils også. 

Anonymkode: bfaa8...2b4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg beregner ca 2 timer før når jeg drar utenlands. Da har jeg som oftest god nok tid til å rekke en pils også. 

Anonymkode: bfaa8...2b4

Kl 09 på morgenen, da er det bedre med sprit

Anonymkode: dab7d...fbb

Skrevet (endret)

har du ikke fått info av reiseselskapet? hmm, aldri opplevd at det ikke informeres om 😱

Endret av monican94
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
monican94 skrev (8 minutter siden):

har du ikke fått info av reiseselskapet? hmm, aldri opplevd at det ikke informeres om 😱

Mener du flyselskapet?

Anonymkode: 6d55d...d18

AnonymBruker
Skrevet

Om du skal reise i juli så hadde jeg kommet 3 timer før. Heller ha god tid etter sikkerhetskontrollen enn et jæ*** stress i kø. 

Ja, jeg har testet det siste. Et bagasjebånd sluttet å fungere. Køen var endeløs. Rakk flyet med et nødskrik og kun fordi de holdt det igjen 15 minutter. Dette var i juli.

Når jeg vanligvis reiser i september så er 2 timer nok. 

Anonymkode: 1d057...081

• Nyttig 1
Skrevet

3 timer i juli.

AnonymBruker
Skrevet

Selv om det er anbefalt at du kommer to timer før, så er det fortsatt ditt ansvar dersom du ikke kommer med flyet på grunn av kø.

Man skal alltid ta høyde for at Gardermoen ikke fungerer som den skal. Og mange problemer tar flere timer å fikse. 

Så hvis du skal være helt sikker på å rekke flyet bør du ankomme uken i forveien. 

Anonymkode: 028f4...52d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1,5 time før i Juli. 1 time før ellers. Unntaket var nå i Juni, da var det kaos i sikkerhetskontrollene, så da var jeg der 2 timer før. 

Gjelder om man har sjekket inn i forkant, scanner boardingkort i innsjekkmaskin, hiver bagasjen rett i self-check-in, og går til sikkerhetskontrollen. Klosser man mer enn det på reise så ville jeg nok hørt mer på noen av de andre anbefalingene i tråden. 

Anonymkode: 30168...cad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Man skal alltid ta høyde for at Gardermoen ikke fungerer som den skal. Og mange problemer tar flere timer å fikse. 

Så hvis du skal være helt sikker på å rekke flyet bør du ankomme uken i forveien. 

Anonymkode: 028f4...52d

Er vel bedre å reise en uke tidligere enn å overnatte en uke på Gardermoen 😛 Kjedelig hvis man venter der en uke og ser et utall fly gå til reisemålet, og så er akkurat ditt fly kansellert. 

Anonymkode: 373c8...c88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...