AnonymBruker Skrevet 8. juli #1 Skrevet 8. juli Dere gifte/i samboerforhold 30+, hvor ofte er dere sosiale med andre utenfor arbeid som ikke er for barnas del om dere har det? Og hva gjør dere som regel da? Anonymkode: 78f4c...f9a
AnonymBruker Skrevet 8. juli #2 Skrevet 8. juli Mye hver for oss, minst en gang i uka møter jeg mine venner, han møter sine. Vi spiser, går tur, konserter, kino og mye mer. Han har også fast fotballtrening med sine venner. Venner kommer på besøk, og vi inviterer gjerne venner med partner og barn til f.eks middag. Anonymkode: 6eaef...619 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #3 Skrevet 8. juli Ikke sånn kjempe ofte som et par nei. Vi er på noen sammenkomster som er gjennom jobb da. Samling på en måte. Kanskje to ganger i året. Så hender det noen ber oss ut. Men ikke ofte det heller. Men er sosial hver for oss da. Men ikke så ofte som par sammen med noen andre. Jeg har min krets og han har sin krets. Så er det bare vi som har barn som er voksne. De andre har små barn enda. Vi har flere par som vi kan omgåes. Med det er bare vi som er fri og frank. Anonymkode: 6c41c...adb
AnonymBruker Skrevet 8. juli #4 Skrevet 8. juli 2 ganger i året ca. Vi liker ikke å være med folk egentlig😅 Anonymkode: 285e0...218 3 2
Bokormsen Skrevet 8. juli #5 Skrevet 8. juli Stort sett med andre familier der alle går overens, barn og voksne. Ca 1-2 ganger i uka. Hver for oss sjeldnere, kanskje 1-2 ganger per mnd. Små barn så ikke så mye overskudd til slikt, og vanskeligere å få til da de fleste vennene også er i samme situasjon med små barn så blir mest samvær med barn.
AnonymBruker Skrevet 8. juli #6 Skrevet 8. juli 1 gang i måneden ca enten hver for oss eller sammen. Litt mer på sommeren da vi har barn 50/50. Så vi har mye tid0 til å være sosiale, men etter jobb så finner vi på ting sammen som regel. Mannen gamer så han er nok litt mer sosial enn meg sidene flere av vennene hans spiller sammen 🙂 Anonymkode: a51a2...eec
AnonymBruker Skrevet 9. juli #7 Skrevet 9. juli Vil dere si det er uvanlig å ikke være mye sosial utenom familie (egen og begges sider) og jobb når man er etablerte par? Anonymkode: 78f4c...f9a
SPOCA Skrevet 9. juli #8 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (22 timer siden): Dere gifte/i samboerforhold 30+, hvor ofte er dere sosiale med andre utenfor arbeid som ikke er for barnas del om dere har det? Og hva gjør dere som regel da? Anonymkode: 78f4c...f9a Vi treffer et annet par ca én gang i måneden. Da treffes vi for å spille brettspill. Men, vi gjør andre ting også, f.eks dra på stranda, griller osv. Skravler og har det hyggelig. Ofte er barnet deres med. Min mann treffer sine kompiser for brettspilling hos dem eller hos seg selv kanskje hver tredje måned. Noen ganger blir også jeg med. Jeg treffer mine venninner kanskje en gang til annenhver måned. Da spiser vi gjerne middag hos hverandre, skravler osv. Noen ganger går vi på kino. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vil dere si det er uvanlig å ikke være mye sosial utenom familie (egen og begges sider) og jobb når man er etablerte par? Anonymkode: 78f4c...f9a Jeg kan kun svare for oss, ikke for alle andre. Det kommer vel litt an på hvordan man er som person, vil jeg si. Både mannen og jeg er introverte og ganske innadvendte. Vi liker å være sosiale når vi først er det, men vi har ikke veldig sterkt behov for å være mye sosiale. Dessuten liker vi veldig godt å bare være sammen oss to. Vi prioriterer gjerne alenetid sammen før sosial interaksjon med venner. Vi er hverandres bestevenner også, så vi liker jo å gjøre mye sammen. Våre venner er veldig like oss, skal sies. Det hadde nok vært annerledes om vi var veldig utadvendte, om vi likte å feste og være sosiale. Ikke drikker vi alkohol, og ikke trives vi på fest osv, så da blir det mange arenaer vi holder oss unna. Så må jo dette også sees i sammenheng med både jobb og barn. Mannen har et barn med spesielle behov. Vi har barnet 50/50. I ukene vi har barnet er det lite rom for å være sosiale med andre par/venner, og i ukene vi ikke har samværsuke blir å ta igjen alt det vi ikke fikk gjort sammen med barnet. Det gjelder blant annet å sove ut, prioritere tid sammen som par osv. I tillegg jobber jeg med mennesker hele dagen (lærer), så det frister ikke alltid å skulle være sosial. Når arbeidsdagen er over, vil jeg heller sette meg i sofaen og bare slappe av. Kanskje lese en bok, gå tur, hvile eller spille sammen med mannen min. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #9 Skrevet 9. juli Det kan variere mye. Generelt er våren, og perioden før jul, veldig hektiske. Vi er kanskje på arrangement med jobb 1-2 ganger i måneden. En og annen gang er det med følge. Jeg spiser lørdags-lunsj med venninner innimellom, eller går en kveldstur kanskje en gang i uka. Han trener med venner (løp), det blir kanskje 1-2 ganger i uka. og er ute med venner en gang i måneden (bare mat, et-par øl, og hjem rundt midnatt). Nå har vi vært på ferie i to uker, da har vi truffet andre (som tilfeldig er på samme sted) to ganger. Hender vi tar et-par glass vin med naboer. Og inviterer, eller blir invitert til, middag. Dette er jo i tillegg til familie, en og annen middag, overnattingsbesøk og slikt. Ellers i år er det to bryllup, noen 40- og 50- årslag, og slikt. Om du teller med slike ting. Vi er ikke veldig sosiale av oss, setter stor tid på par-tid og alenetid. Så synes dette er ganske greit. Anonymkode: 9f676...ca8 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #10 Skrevet 9. juli Kanskje 1 gang i mnd i snitt? Anonymkode: b73cc...0c4 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #11 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (15 timer siden): Vil dere si det er uvanlig å ikke være mye sosial utenom familie (egen og begges sider) og jobb når man er etablerte par? Anonymkode: 78f4c...f9a Ja det vil jeg si, alle trenger et liv utenom partner og familie Anonymkode: b1c4c...c2b
AnonymBruker Skrevet 10. juli #12 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (16 timer siden): Vil dere si det er uvanlig å ikke være mye sosial utenom familie (egen og begges sider) og jobb når man er etablerte par? Anonymkode: 78f4c...f9a Ja, vil kalle det uvanlig jevnt over. Men er vant med at det er ganske stille fra enkelte akkurat perioden med to små og full jobb. Vi får jo likevel til ting som en middag før jul. En snap her og der. (nå snakker jeg om mer perifere). Det rare jeg merker meg disse årene (for meg selv og andre) er at man ofte blir litt mer sosial med kollegaer på jobb - tar en kaffe og en prat, prioriterer lunsj. Så tror man har behov for andre input og prat, selv om man føler hverdagen blir slukt i forpliktelser. Det er imidlertid en periode. For når barna er tenåringer, og etterhvert flytter ut, så blir det temmelig ensomt. Særlig dersom man har vokst litt fra hverandre som par, eller i verste fall det ender med brudd, eller at man på annen måte blir alene. Anonymkode: 9f676...ca8
AnonymBruker Skrevet 10. juli #13 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (På 8.7.2025 den 16.24): Mye hver for oss, minst en gang i uka møter jeg mine venner, han møter sine. Vi spiser, går tur, konserter, kino og mye mer. Han har også fast fotballtrening med sine venner. Venner kommer på besøk, og vi inviterer gjerne venner med partner og barn til f.eks middag. Anonymkode: 6eaef...619 Bor dere i nærheten av hverandre, siden dere møtes ofte? Anonymkode: 5bb86...9e0
AnonymBruker Skrevet 10. juli #14 Skrevet 10. juli Så ofte som vi kan. Vi jobber begge turnus så det er dessverre ikke så lett. Annenhver uke i snitt kanskje. Det kommer veldig an på jobb og sesong. Anonymkode: 5ce0e...f77
AnonymBruker Skrevet 10. juli #15 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Bor dere i nærheten av hverandre, siden dere møtes ofte? Anonymkode: 5bb86...9e0 Ikke meg du spør. Men det er jo en miks. Jeg har ei venninne som bor der jeg pleier å storhandle (kjører ut av sentrum), vi møtes ofte til en kaffe i den forbindelse. Mannen løper mest med venner som bort nært her, for å slippe reisetid. Men drar de på halvdags skitur så plukker de opp hverandre på veien. Venner vi spiser middag med bor jo over "hele byen", så da blir det jo en liten transportetappe. Jeg jobber sentralt, så møter stort sett folk rett etter jobb. Eller drar inn til sentrum for en lørdagsbrunch. Er tiltak å dra ut igjen etter ha kommet hjem fra jobb, men er også en del på hjemmekontor, og da er det godt med en tur ut. Anonymkode: 9f676...ca8
Ellah Skrevet 10. juli #16 Skrevet 10. juli Mye, men vi er frivillig barnløse da. Jeg er sosial på trening ca hver eneste dag, møter venner 1-2 ganger i uken og drar på venninne og familieturer 1-2 ganger i året. Han liker seg bedre hjemme, så uten meg gjør han ikke så mye med venner, et par jobbfester i året + en spillkveld her og der. Sammen har vi spillkvelder, drar på festivaler, drar på fest, ser hva som skjer i byen, går ut å spiser, drar på quizer osv. Gjerne sammen med andre, men også alene. Vil si vi gjør noe av dette i snitt 2 ganger i måneden.
AnonymBruker Skrevet 10. juli #17 Skrevet 10. juli Vi spiser mye middag hos hverandre også i hverdagen. Vi alle har barn som er rundt samme alder og de er ofte med. I helgene kan vi fint drikke litt vin og skravle. Jeg kan ta en bytur med damene, mens mennene våre er hjemme med barna og omvendt. Weekenturer som par og delt opp i jente og gutte turer. Drar på stranda i sammen, tar med barna på tusenfryd osv. Anonymkode: 5234a...c88
AnonymBruker Skrevet 10. juli #18 Skrevet 10. juli I periodevis er det ofte. Nå er feks de 4 neste helgene fylt opp. Det har hendt at vi ikke har hatt en eneste helg uten planer fra påske til sommerferien. Vi blir ofte invitert som par heldigvis, så selv om det blir mye sosialt til tider, får vi deltatt sammen, om ikke hadde vi sagt mer nei. Vi har ikke barn, så det forventes nok litt at vi kan bli med på det meste, i tillegg er det viktig for oss begge å stille opp for venner og familie, og de stiller mye opp tilbake 😊 Men om høsten roer det seg alltid betraktelig. Vi finner på ting hver for oss med venner relativt sjeldent, kanskje en gang annahver måned. Da har feks jeg venninner på overnatting, mens han reiser til en kompis. Hva vi finner på? Det er mye bursdager, middager og sammenkomster. Bowling, teater og kino noen ganger. Det har vært 2-3 dåp/konfirmasjoner/brylluper i året de siste årene. I dag feks skal vi ut å spise med min familie, neste helg skal vi på middag hos mannens familie. Det er ikke svære greier hver gang. Anonymkode: 33664...6a0
AnonymBruker Skrevet 10. juli #19 Skrevet 10. juli 1-2 ganger i måneden, vil jeg anslå. Som oftest drar vi på byen og drikker. Av og til møtes vi hjemme hos noen for brettspill. Vi er straks 40, men ingen i gjengen har barn enda. Da er det ganske lett å finne på ting. Anonymkode: ae6bd...b4c
AnonymBruker Skrevet 10. juli #20 Skrevet 10. juli Vi har samme vennegjeng, så vi treffer venner 6-7 ganger i året. Også treffer vi hverandres familie innimellom, kanskje 2 ganger i året. Så vi er ikke super sosiale, vi gjør helst ting sammen bare oss to. Anonymkode: 2504e...36c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå