AnonymBruker Skrevet 8. juli #1 Skrevet 8. juli Jeg skal reise snart og vil ta med norsk sjokolade dit for å gi bort. Men det er svært varmt der jeg skal, så jeg tenker at sjokoladen smelter vel fort bare fra flyplassen til hotellet 😂🤣 Noen lur måtte å pakke sjokoladen for unngå smelting enten i kofferten eller håndbagasjen? Anonymkode: 80d4c...721
AnonymBruker Skrevet 8. juli #2 Skrevet 8. juli vi hadde med sjokolade fra ferien og den smeltet ikke i det hele tatt Anonymkode: d711a...6c1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #3 Skrevet 8. juli Skal til Dubai. Veldig varmt. Men kanskje sjokoladen holder seg temperaturen i kofferten. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): vi hadde med sjokolade fra ferien og den smeltet ikke i det hele tatt Anonymkode: d711a...6c1 Anonymkode: 80d4c...721
AnonymBruker Skrevet 8. juli #4 Skrevet 8. juli Jeg ville ikke bekymret meg så veldig, men er du redd for den smelter kan du kjøpe med en ispose, aktivere den før dere drar fra flyplassen og legge rundt sjokoladen. 😅 Anonymkode: 43423...3f7
AnonymBruker Skrevet 8. juli #5 Skrevet 8. juli Ville pakket den innsjekket koffert. Det er kjølig i lasterommet på flyet og det blir fortere varmt i håndbagasjen i varmen enn i kofferten, under normale forhold, i alle fall. Anonymkode: 609d5...1b0
AnonymBruker Skrevet 8. juli #6 Skrevet 8. juli Jeg har flydd til Kenya og Tanzania med melkesjokolade, og de var helt smeltet i innpakningene innen vi kom til hotellet. Lærte da å måtte pakke dem i avispapir rett fra kjøkeskapet og så ha de i en sånn liten frysepose. Da gikk det greit! Anonymkode: cb6a2...71b
AnonymBruker Skrevet 8. juli #7 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skal til Dubai. Veldig varmt. Anonymkode: 80d4c...721 Pakk den midt i kofferten i tilfelle den blir stående i sola en stund. Anonymkode: 2da19...d1c
AnonymBruker Skrevet 8. juli #8 Skrevet 8. juli Frys den og pakk den i aluminiumsfolie etterpå. Midt i kofferten, så den ikke blir liggende inntil en varm utside. Det lærte jeg da jeg bodde i Karibien, de brukte folie rundt vannflaskene for å holde de kalde gjennom skoledagen. Anonymkode: de4c7...e4b 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #9 Skrevet 9. juli Rull sjokoladen inn i et håndkle. Legg ett par fryselement på hver side. Legg alt i en zip-pose/pose. Holder seg lenge. Noen kjenninger gjorde det når de skulle til Thailand, funket som en kule. Anonymkode: 1a3e8...100
AnonymBruker Skrevet 9. juli #10 Skrevet 9. juli Sjokolade blir fort flytende, så jeg ville heller kjøpt med noe annet. Har til og med hatt med sjokolade fra Göteborg som ble til saus på bussen hjem, skal sies at de bussene er veldig varme av en eller annen grunn. Men har ikke prøvd de tipsene folk kommer med over, så sikkert verdt et forsøk. Selv liker jeg sjokoladen god og myk, og forstår ikke raringene som har den i kjøleskap. Men ville ikke gitt bort en sjokolade i gave som hadde mistet fasongen pga varme. Anonymkode: e6c94...6c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå