Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her var det mye å ta tak i. For det første handler ikke utroskap om partneren «fortjener» det eller ei, det handler om deg og din karakter. Er du en løgner og bedrager, eller er du det ikke? 

Og så er det dette med at mannen din plutselig har snudd fra å være en du er glad nok i til å kjøpe leilighet sammen med og få barn med til å være en som «behandler deg som dritt». Dette høres merkelig ut, sikker på det ikke er en foranledning her? Han bare våknet en dag og fant ut han skulle endre personlighet?
Hva ville hans versjon av situasjonen være? Antakelig ikke lik din.

Og hvis man er oppriktig glad i hverandre så søker man til hverandre når noe er vanskelig, gjør seg selv sårbar og åpen og forsøker å komme partneren i møte. Man sitter ikke på internett og ber om allmenn aksept for svik og bedrag. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.7.2025 den 16.56):

Nei, jeg sender nok melding.

Så får det gå som det går. Til helvete eller til himmels

Beklager, men rådene hjalp ikke en damn shit.

Anonymkode: dbbd3...0a8

Tror du virkelig en annen mann ville orke å involvere seg med ei som ligger i fullt drama med (ex)mannen sin?  
Ta deg sammen og oppfør deg som folk og avslutt på den beste måten du kan for barna sin skyld 

Anonymkode: 41884...710

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.7.2025 den 16.32):

Vet ikke, men jeg fortjener ikke dette, oppførselen hans. 

Han nye kjenner jeg ikke, men om jeg er utro, så kan jo kjæresten min bare hive meg ut og få det som han vil ( for det virker som at det er det han vil). Da blir han bare sint på meg, jeg blir bad girl og får min hevn. End of story

Herregud, hvor umoden er du egentlig 🤦🏻‍♀️ Jo mer du skriver og svarer her, jo teitere virker du 🙄

• Liker 1
Skrevet
Salamandra skrev (5 timer siden):

Her var det mye å ta tak i. For det første handler ikke utroskap om partneren «fortjener» det eller ei, det handler om deg og din karakter. Er du en løgner og bedrager, eller er du det ikke? 

Og så er det dette med at mannen din plutselig har snudd fra å være en du er glad nok i til å kjøpe leilighet sammen med og få barn med til å være en som «behandler deg som dritt». Dette høres merkelig ut, sikker på det ikke er en foranledning her? Han bare våknet en dag og fant ut han skulle endre personlighet?
Hva ville hans versjon av situasjonen være? Antakelig ikke lik din.

Og hvis man er oppriktig glad i hverandre så søker man til hverandre når noe er vanskelig, gjør seg selv sårbar og åpen og forsøker å komme partneren i møte. Man sitter ikke på internett og ber om allmenn aksept for svik og bedrag. 

Spot on 👍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det ikke er deg å være utro så ikke vær utro heller. Det å miste en mann er ille men å miste seg selv er mye verre. Du vil til slutt angre på å ha vært utro selv om det kan være fristende å såre han tilbake nå, så vet du at dette er «små tanker» fordi du er lei, såret, sjalu, tatt for gitt, sårbar og underernært på nærhet og kjærlighet. Men ikke la fraværet av det du fortjener få deg til å bli en dårlig versjon av deg selv.

Hvis han nylig har blitt kjip så kanskje noe har skjedd som kan ordnes? Om ikke og han bare viser sitt sanne jeg så gå fra han, ikke se deg tilbake, kjøp en vibrator i mellomtiden og nyt livet som den fantastiske kvinnen du er. Du fortjener alt godt, og da også bør du handle som den du er å ivareta din egen karakter. Ikke mist deg selv fordi han er en pikk! 

Anonymkode: d959b...840

Skrevet

Hvis han plutselig har endret oppførsel «over natta» til å behandle deg som dritt, og kommunikasjon ikke hjelper (for regner med at du har forsøkt det først) - så er han kanskje allerede utro mot deg. Det er vertfall min erfaring med utroskap i forhold. Men utroskap er aldri løsningen. Utroskap er ødeleggende for ALLE parter (det gjelder også den som er utro og den personen han/hun er utro med, spesielt om det er følelser involvert). Det burde faktisk vært straffbart. Gå bare om du ikke er fornøyd og ingenting kan gjøres for å endre på det. Lev livet ditt som singel og pul så mange du vil. 

AnonymBruker
Skrevet

Velger du være utro er du sannsynligvis verre en han. Behold verdigheten og gjør det slutt.

Anonymkode: bf21a...c88

AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Nei, skal ikke være utro. Følte meg hevngjerrig og måtte få feedback på tankene mine. En liten mental breakdown her og trengte litt fornuft 

Går nok for en annen taktikk 

Takk for alle innspill 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts her

Nei, skal ikke være utro. Følte meg hevngjerrig og måtte få feedback på tankene mine. En liten mental breakdown her og trengte litt fornuft 

Går nok for en annen taktikk 

Takk for alle innspill 

Lykke til. Jeg håper det ordner seg for deg og dere.

Anonymkode: ac5da...55b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.7.2025 den 16.23):

Vi bor sammen og alt med det som følger med: boliglån og i tillegg barn. 

Han har plutselig snudd fra god mann og far til å behandle meg og barna som dritt. Vi er ikke gift, derav kaller jeg han kjæreste. Fordi han var/er noe av det kjæreste jeg har forutenom barna

Hvis dere bor sammen og har ban, ville jeg bedt om å få komme inn til Familievernkontoret for å finne ut av hvorfor forholdet deres er i krise. Ikke vær utro. Det kommer du mest sannsynlig til å angre på. 

AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg veldig godt. Man kan fort bli hevngjerrig og tenke dumme ting når man føler seg nedbrutt. Hvis du lever i ett psykisk dårlig forhold så blir man over tid så brutt ned at alt føles ut som en tung utvei. Var i samme situasjon selv. Eneste måten jeg kom meg ut på var å fokusere på meg selv en stund frem, for å samle energi og motivasjon/viljen til å gå. Det krever vanvittig mye energi å gå gjennom ett brudd, spesielt med barn. Begynn å gjør deg ferdig med ting og planlegg hvordan du skal komme deg ut av dette. Det blir IKKE bedre! Gjør det for barna sin skyld. De fortjener å vokse opp med en lykkelig mor som verdsetter seg selv. Hvis det blir ett helvete av skilsmisse så får det bare bli det. Verre å være i forholdet og kjenne at man sakte men sikkert råtner bort. 

Anonymkode: c328b...680

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...