Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det dumt!

Er du sur på kjæresten, eller misfornøyd med hvordan han behandler deg, gjør du det slutt. Alt annet er idiotisk! 

Anonymkode: 219e3...c12

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du kryper ikke til korset ved å sette et krav om hva du ønsker og forventer i et forhold.

Det kalles å være sterk og ha selvrespekt.

Du vil ikke risikere å skille deg? Men du tror utroskap vil bedre sjansene for at dere får en bedre fremtid sammen?

Og hva utvei ser du i å pule en singel mann? Han har ikke noe å tape. Tror du virkelig han er "redningen"? At han er interessert i noe mer enn å knulle deg? 

Hva er scenarioet i hodet ditt egentlig?

At denne Facebook fyren vil respektere en utro dame med barn, ta dere til seg og ble den perfekte stefaren?

Anonymkode: ba79a...4d6

Ber jeg om skilsmisse blir det helvete på jord. Er jeg utro blir det helvete på jord, men da er han kvitt meg. Han vil jo ikke ha meg any way, men fasaden er jo viktig. Så om jeg gjør dette vil han lettere gå med på skilsmisse og jeg får et ræva rykte, dessverre.

Begynner jeg å gnage om "er du fortsatt glad i meg?" "Har vi en framtid sammen" bla, bla , bla, vil han bare bli irritert. Derfor snakke sammen=ikke tema.

Derfor lufte det her

Ts

Anonymkode: dbbd3...0a8

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ber jeg om skilsmisse blir det helvete på jord. 

Du skrev

"Han har plutselig snudd fra god mann og far til å behandle meg og barna som dritt. "

Du syns det er greit at han behandler deg og barna som dritt bare du slipper å be om skilsmisse?

Anonymkode: e72f9...798

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ber jeg om skilsmisse blir det helvete på jord. Er jeg utro blir det helvete på jord, men da er han kvitt meg. Han vil jo ikke ha meg any way, men fasaden er jo viktig. Så om jeg gjør dette vil han lettere gå med på skilsmisse og jeg får et ræva rykte, dessverre.

Begynner jeg å gnage om "er du fortsatt glad i meg?" "Har vi en framtid sammen" bla, bla , bla, vil han bare bli irritert. Derfor snakke sammen=ikke tema.

Derfor lufte det her

Ts

I utgangspunktet så virker det jo som du absolutt vil ut av forholdet, og det er "beyond repair".

Du vil ikke være med mannen og han viser at han ikke vil være sammen med deg, den enkleste løsningen er å splitte lag. Tror ikke utroskap vil gjøre oppgjøret noe enklere, og heller ikke samhandlingen som kreves om barn i ettertid.

Virker ut som du ikke vil være den som bringer det på bane, du vil at han skal ta initativ til å gjøre det slutt. Så begynn med å finne på ting for deg selv, gå ut for deg selv og gjør ting. Etter en stund vil han kanskje mistenke deg for å være utro, hvorpå du sier at du ikke er det, men kunne like gjerne vørt det så liten interesse som han viser for forholdet. Sånn, da har dere en god start på en krangel.

Anonymkode: 74652...da2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Derfor lufte det her

Ts

Om det blir helvete uansett så hvorfor ikke gå med hodet hevet og med selvrespekt?

Anonymkode: ba79a...4d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Derfor lufte det her

Ts

Hvorfor tenker du at disse er de ENESTE mulighetene dine?! 

Hvorfor ikke gjøre det jeg har foreslått? Da beholder du ryktet ditt og om noe, får et bedre rykte enn NOENSINNE. Du blir hundre ganger mer attraktiv i hans, og alle andres øyer, fordi det viser den ulitmate selvrespekt. Dessuten trenger han ikke å gå med på skilsmisse, det kan du velge helt alene i dette landet. 

Anonymkode: 06282...e0c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du er utro kan han bruke det mot deg i mange år fremover, både for å ødelegge forholdet ditt med barna (du er den stygge ulven), og for at du skal miste verdigheten din ovenfor familie og venner. 

Anonymkode: 353a6...4c5

• Liker 3
Skrevet

Nei, men du skal gå fra han

• Liker 2
Gjest Cartman
Skrevet

Dere fortjener hverandre

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Han har plutselig snudd fra god mann og far til å behandle meg og barna som dritt. Vi er ikke gift, derav kaller jeg han kjæreste. Fordi han var/er noe av det kjæreste jeg har forutenom barna

Men hvorfor snakker du om skilsmisse når dere ikke er gift??

Anonymkode: 9ea4b...0c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal behandle deg selv med respekt og enten avslutte det du er i eller ta på alvor at dere trenger terapi. Hvis du vil dra livet ditt og selvrespekten ned i søla er det jo bare å ta trash-valget med å være utro. Ingenting godt kommer ut av det, det er kortsiktig tankegang og kun destruktivt for deg selv. Ditt eget syn pp deg selv, og barnas syn på deg, er egentlig mye viktigere enn det du ser nå. Ha integritet, oppfør deg ordentlig mot deg selv (og andre).

Anonymkode: 607d4...b3b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vi bor sammen og alt med det som følger med: boliglån og i tillegg barn. 

Han har plutselig snudd fra god mann og far til å behandle meg og barna som dritt. Vi er ikke gift, derav kaller jeg han kjæreste. Fordi han var/er noe av det kjæreste jeg har forutenom barna

Ja, da bør du iallfall tenke på barna oppi det hele. Barna har ikke godt av å leve i et hjem der foreldrene behandler hverandre som dritt. Når du opplever at han behandler deg som dritt, og du vurderer å behandle han som dritt tilbake (mulig du allerede gjør det på andre måter og), så gjør man det heller slutt enn å leve i et så destruktivt forhold. Uavhengig av boliglån. Det er jo spesielt når din tanke er å gjøre ting for at forholdet skal bli verre, fremfor å gjøre forholdet bedre. Tenker at det sier sitt.

Anonymkode: 447c5...320

AnonymBruker
Skrevet

Tror samarbeidet rundt flytting/salg av hus ol. er bedre om du sier du ønsker deg ut, enn om du er utro først.. 

Og om du er utro, er du ikke redd dette når barna og de evt tar avstand fra deg? Nå vet ikke jeg hvor gamle barna er..

Jeg tenker at du har alt å vinne på å gjøre dette på en redelig måte.. 

Anonymkode: b1bd2...435

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Derfor lufte det her

Ts

Jeg forstår at det føles som en slags utvei når du ikke føler deg sett eller respektert. 

Men du setter din standard. Det betyr ikke at du må gnage. Du kan opplyse. Du kan si; Måten du snakker til meg på, og får meg til å føle meg på, gjør at jeg ikke ser en framtid for oss. Jeg kan ikke ha det slik. 

Jeg sa det en gang til mannen min. Jeg gir dette forholdet 3 måneder til, og hvis det ikke er bedring, så tar jeg ut skilsmisse over jul. Ferdig, og jeg mente det. Da endret ting seg. Du må lære deg å sette dine grenser, og DU må insistere på å bli hørt. Du skal ikke gnage, du skal ikke ydmyke deg. Du skal si fra og handle som en person som krever respekt. 

Anonymkode: ac5da...55b

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du skal spørre han; Hvordan har du det? Går det greit med deg? Jeg forstår ikke hva som har skjedd, for du er så lite grei og snakker så mye dritt til meg. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Slik det er nå, sånn kan vi ikke ha det. 

Da snakker du fra et utgangspunkt på en som faktisk bryr seg. Ikke bare om deg selv, men du ser at mannen har endret seg, og du viser interesse for han. Det kan jo være en grunn til at han har endret seg. Antageligvis er det en grunn....

Anonymkode: ac5da...55b

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

han behandler deg dårlig og så skal du også behandle deg selv dårlig fordi det er sikkert lurt? 

Anonymkode: dbf8f...82c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Kjæresten behandler meg som dritt. Tar meg for gitt og viser tydelig at alle andre damer er bedre enn meg. Kjenner meg helt elendig i forholdet for tiden.

Nå har jeg fått venneforespørsel på FB av en mann (helt tilfeldig, kjenner ham ikke, men vet hvem han er og at han er singel). Vi er i samme alder.

Har godtatt venneforespørsel og har lyst å sende ham en melding. Om å møtes eller ta en prat. Eller hva det nå kan ende med.

Er det dumt ? Gjør jeg det av de rette grunnene? Har lyst å straffe kjæresten på en måte, men samtidig vil jeg ikke være utro. Det er liksom ikke meg

Har du det ikke bra i forholdet, og det ikke hjelper å snakke om det - gjør det slutt. 

Vær voksen og ordentlig, gjør det slutt og SÅ kan du  begynne å sende  meldinger her og der.  Det å "straffe" kjæresten sin på denne måten er barnslig, umodent og ikke sånn du er - som du selv sier i siste setning. Ta ansvar for egen lykke, og gjør det anstendige.  

Anonymkode: 93b99...902

AnonymBruker
Skrevet

Dette handler ikke om ham, det handler om hva slags menneske du ønsker å være. Ønsker du å være en person som bedrar og er utro? Da er du jo like ille som ham.

Ønsker du heller ikke å være en person med selvrespekt som ikke lar seg behandle dårlig og ikke lar mennesker som ham dra deg ned til samme nivå som ham? Det er å vise styrke.

Gå fra ham. Hvorfor i alle dager være sammen med ham?

Anonymkode: 39011...09e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.7.2025 den 16.06):

Kjæresten behandler meg som dritt. Tar meg for gitt og viser tydelig at alle andre damer er bedre enn meg. Kjenner meg helt elendig i forholdet for tiden.

Nå har jeg fått venneforespørsel på FB av en mann (helt tilfeldig, kjenner ham ikke, men vet hvem han er og at han er singel). Vi er i samme alder.

Har godtatt venneforespørsel og har lyst å sende ham en melding. Om å møtes eller ta en prat. Eller hva det nå kan ende med.

Er det dumt ? Gjør jeg det av de rette grunnene? Har lyst å straffe kjæresten på en måte, men samtidig vil jeg ikke være utro. Det er liksom ikke meg

SLÅ OPP FØR DU GJØR N O E SOM HELST

Anonymkode: 7c071...51d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.7.2025 den 16.06):

Du er ferdig i det forholdet du er i. Gå fra det først, så kan du gjøre som du vil.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...