AnonymBruker Skrevet 8. juli #1 Skrevet 8. juli Samlivsbrudd er faktum, og jeg prøver å få kontroll over min økonomiske situasjon. Jeg tror jeg har rett på overgangsstønad, men kan jeg ikke søke før jeg fysisk har flyttet ut og skaffet nytt bosted? Jeg trenger jo å vite om jeg får det innvilget før jeg skaffer meg ny bolig og vet hva jeg har råd til.. Hjelp, noen som har søkt om dette før? Anonymkode: 5e1a8...d33
AnonymBruker Skrevet 8. juli #2 Skrevet 8. juli Ettersom det er konkrete regler for hvem som får og hvor mye så er det jo bare å sjekke at du oppfyller alle krav? OS beregnes etter en fast formel så bare å sette inn den inntekten du ev. allerede har ved siden av. Anonymkode: 1f40c...051
AnonymBruker Skrevet 8. juli #3 Skrevet 8. juli https://www.nav.no/overgangsstonad-enslig#rett Du må lese igjennom der, er en hel del rundt hvor gammelt barnet/barna er, hvor stor andel av omsorgen du har, inntekten din osv. Dersom månedsinntekten din ganget med 12 er over 715 000 kroner før skatt, vil du ikke få utbetalt overgangsstønad. Hvis du tjener 5 423 kroner i måneden eller mer før skatt, reduserer vi overgangsstønaden din med 45 øre for hver krone du tjener over dette. Anonymkode: d629e...0a4
AnonymBruker Skrevet 8. juli #4 Skrevet 8. juli Dere kan ikke ha samme folkeregistrerte adresse og dere må ha meklingsattest. Ellers så må dere ha avtalg at du har minst 60 prosent av omsorgen. Hvor mye du kan få kan du selv sjekke i kalkulatoren på nav.no Anonymkode: 11ac2...39a
AnonymBruker Skrevet 8. juli #5 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Samlivsbrudd er faktum, og jeg prøver å få kontroll over min økonomiske situasjon. Jeg tror jeg har rett på overgangsstønad, men kan jeg ikke søke før jeg fysisk har flyttet ut og skaffet nytt bosted? Jeg trenger jo å vite om jeg får det innvilget før jeg skaffer meg ny bolig og vet hva jeg har råd til.. Hjelp, noen som har søkt om dette før? Anonymkode: 5e1a8...d33 Du må stå registrert på et nytt bosted og vente den tiden det tar. Du kan gjøre som meg, ha en midlertidig bolig frem til du vet hva du har inn i mnd. Ellers er reglene at det trekkes 0.45 øre per krone du tjener utenom på overgangsstønad. Det er også kalkulator på dette på nav sine sider. I mellomtiden kan du søke bostøtte fra du har et sted å bo. Spar penger så du har litt å gå på frem til overgangsstønad kommer. Det kan ta noen måneder før du får økt barnetrygd også. Jeg hadde flaks, fikk økt barnetrygd allerede måneden etter jeg søkte. Anonymkode: 6aa21...4e1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå