Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 21. november 2002 #1 Skrevet 21. november 2002 Hvor mange her inne er det som har et medisinskap? Er det mange som fortsatt har det eller oppbevares piller ol. rundt omkring i huset? Jeg tok en opprydning i mitt eget skap i dag og fikk kastet gamle tabletter ol. og da fikk jeg ideen til denne tråden. Har dere ett lite vanlig skap på veggen eller det klassiske hvite emajlerte med Røde Kors logo på døren. Jeg fikk tak ett slikt emaljert Røde Kors skap i en bruktbutikk og har hengt det på badet. Det er både pent & nyttig synes jeg. I mitt skap finnes det følgende; 3M Travel Pack med gasbind og plaster 3M Waterproof plaster 1 rull gasbind 3 sterile kompresser 3M medicare tape medisinsk pinsett bandasjesaks sikkerhetsnåler Pyrisept sterilt vann i dråpedispenser Dråpetellere Panodil Paracet Brusetabletter div. piller utskrevet av lege 1 kombi-pakke Canesten (alltid kjekt og ha) Philips elektronisk Termometer (til bruk i øret) vattdotter & q-tips tamponger og bind Milla
Lula Skrevet 21. november 2002 #2 Skrevet 21. november 2002 Har ikke akkurat medisinskap, men oppbevarer det lille vi har av legemidler og den slags i et vanlig veggskap på badet. Innholdet er slik: 3 ruller Treo (bruker dem så og si aldri) Micropore plastertape Vanlige plaster 1 rull gasbind 1 tube smertestillende og desinfiserende salve kjøpt i statene (husker ikke navnet) Dett var dett :-) Ingen av oss har behov for medisiner til daglig. Det er også svært sjelden vi er syke. Antibiotika eller peniclilin har jeg ikke tatt på over 10 år, og jeg spiser vel i snitt kanskje 4-5 smertestillende tabletter i året. Men en plasterlapp hender det at jeg får bruk for
Gjest Hilde Skrevet 21. november 2002 #3 Skrevet 21. november 2002 Jeg må si som Lula - det finnes ikke medisinskap her i huset heller. Vi har en skuffe på kontoret hvor vi har plaster, pyrisept og bandasje, samt en pakke Paracet. Dersom noen må ha andre medisiner i perioder, så kastes restene med en gang kuren er over. Min eldste sønn har vært litt plaget med astma - men han er over 16 år og passer på sine egne medisiner.
Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2002 #4 Skrevet 21. november 2002 Huff....nå fikk du meg til å gå å sjekke medisinskapet Milla! Vi har det klassiske hvite emajlerte med Røde Kors logo på døren. Og det inneholder følgende: - Paraset stikkpiller - Saltvannspray - Klorhexidin - Norgesplaster - Gasbind - Tøyplaster på rull. - Opsite dusjplaster - Pyrisept - Opticlude øyeplaster - Folsyre - Ferro retard jerntabletter - Graviditetstest (in case ) - Vitapan krem - Nicotinplaster - Xylicain salve - Termometer Dett var dett!
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 21. november 2002 #5 Skrevet 21. november 2002 Paraset stikkpiller OOOO stikkpiller Milla
Gjest Diva Skrevet 21. november 2002 #6 Skrevet 21. november 2002 Jeg skal nøye velge ut ting på apoteket i nærmeste framtid og ordne et greit og adekvat innhold i medisinskapet. Skal kjøpe et stilig skap i tillegg med slange på (dvs. "legemiddeltegnet") som er i metall og frostet glass. (kan ikke dy meg...) Har også kjøpt inn engangshansker i vinyl til å ha i bilen og hjemme. Kan være greit å ha til alt egentlig. Det er også viktig med munnbind i tilfelle man kommer opp i en situasjon der man MÅ ta HLR. Dette bør fraktes i vesken eller lommer. Har dere førstehjelpsutstyr i bilen og på jobb ? Man vet aldri. Men, Milla. Er det lurt å kaste gamle tabletter / medikamenter da ? Trodde apotekene oppfordret til å levere dem på et apotek nær deg... Vel, her kommer ihvertfall en oppfordring fra meg : Legemidler skal ikke kastes i søpla ! Ring apoteket og spør hvis du er i tvil. Kattepus :D
Gjest Diva Skrevet 21. november 2002 #7 Skrevet 21. november 2002 OOOO stikkpiller Milla Ja, Milla. De virker jo faktisk fortere! : - )
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 21. november 2002 #8 Skrevet 21. november 2002 Legemidler skal ikke kastes i søpla ! Ring apoteket og spør hvis du er i tvil. Kattepus :D Når jeg sa kastet så mente jeg ikke i søppelbøtten. Jeg la alt i en pose som jeg skal ta med til apoteket (skal dit i morgen for å hente en resept). Milla
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 21. november 2002 #9 Skrevet 21. november 2002 Ja' date= Milla. De virker jo faktisk fortere! : - ) Høres sexy ut Milla
Lula Skrevet 21. november 2002 #10 Skrevet 21. november 2002 Jeg synes jeg aner en litt ironisk undertone her Kattepus "Har også kjøpt inn engangshansker i vinyl til å ha i bilen og hjemme. Kan være greit å ha til alt egentlig. Det er også viktig med munnbind i tilfelle man kommer opp i en situasjon der man MÅ ta HLR. Dette bør fraktes i vesken eller lommer" Vi har plaster og sånt på kjøkkenet i hver etasje på kontoret, og så har de hyggelige damene i resepsjonen Paracet. Vi klarer oss fint med det :-) Har ennå ikke opplevd at noen av mine kolleger har hatt behov for HLR Samboeren min derimot har 2 ganger opplevd at folk har dødd på arbeidsplassen hans :o
Gjest Duchess Skrevet 21. november 2002 #11 Skrevet 21. november 2002 Nei jeg har ikke medisinskap, her er det lett tilgjengelig for den som måtte ønske å gnafse i seg.
Gjest Diva Skrevet 21. november 2002 #12 Skrevet 21. november 2002 Jeg synes jeg aner en litt ironisk undertone her Kattepus Har også kjøpt inn engangshansker i vinyl til å ha i bilen og hjemme. Kan være greit å ha til alt egentlig. Det er også viktig med munnbind i tilfelle man kommer opp i en situasjon der man MÅ ta HLR. Dette bør fraktes i vesken eller lommer. Vi har plaster og sånt på kjøkkenet i hver etasje på kontoret, og så har de hyggelige damene i resepsjonen Paracet. Vi klarer oss fint med det :-) Har ennå ikke opplevd at noen av mine kolleger har hatt behov for HLR Samboeren min derimot har 2 ganger opplevd at folk har dødd på arbeidsplassen hans :o
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 21. november 2002 #13 Skrevet 21. november 2002 Fatter ikke at dette høres så ironisk ut. Er det så tåpelig av meg å bry meg om å være utrustet ? Det er utrolig dumt av folk og ikke ha så mye som ett plaster i huset hvertfall. Og hvorfor var det morsomt at det har vært ett dødsfall på samme arbeidsplass to ganger? Det er jo tragisk! Milla
starie Skrevet 21. november 2002 #14 Skrevet 21. november 2002 Ojj, plaster og to paracet.. Det var vel ikke mye å skryte av? Tror jeg må ta meg en tur på apoteket i morgen jeg.. Gummihansker og en plastpose (i tilfelle HLR (legger plastposen over munnen og stikker hull)) har jeg alltid i vesken.
Lula Skrevet 21. november 2002 #15 Skrevet 21. november 2002 Du verden! Beklager virkelig om du føler deg misforstått Kattepus. Synes det er helt supert at du vil være forberedt (spesielt om jeg sitter den ulykkesbilen som du kommer først til).... Jeg oppfattet bare ordlyden som ganske ironisk fordi listen over utstyr var LAAAANGT mer omfattende enn for de fleste her tror jeg. Og sett i lys av det var det ganske underholdende, ja Du må vel være glad for at du kan glede en stakkar som forsatt er på jobb ;-) ?
monja Skrevet 21. november 2002 #16 Skrevet 21. november 2002 Ehhh....her i huset finnes ikke medisinskap enda. Men det kommer med oppussinga av badet til jul :D Da blir det et i stål.... Har ikke akkurat så mye å stappe inn i det heller da.... - Panodil Zapp - Plaster - Paralgin Forte - Trinordiol hm....det var alt tror jeg.
Gjest Diva Skrevet 21. november 2002 #17 Skrevet 21. november 2002 Alt i orden Lula. Jeg har jobbet flere forskjellige steder, akuttmottaket på Ullevål sykehus, postoperativ avdelingen på samme sted og flere andre helseinstitusjoner. Jeg har sett hva som faktisk har skjedd på veiene rundt om i landet og tenker på det med gru. Kan man bare hjelpe litt, betyr det mye for en persons senere helsetilstand / oddsene til å bli friske igjen. Det er faktisk anbefalt av mange å ha med seg et munnbind i tilfelle ulykker skulle skje,- dette munnbindet er VIKTIG da det kan redusere evt. smittefare til nesten 0. Hansker er jo også greit. Tenk om en person er tilsølt av blod, oppkast eller andre kroppsvæsker.... Ikke så moro å komme i kontakt med... Har sjelden tenkt på slikt før, men har vel blitt mer preget nå etter min arbeidserfaring i helsevesnet. Vel, skal ikke kverulere mer, jeg. Ha en hyggelig kveld
Lula Skrevet 21. november 2002 #18 Skrevet 21. november 2002 Sa jeg at det var MORSOMT med to dødsfall på arbeidsplassen??? Beklager at jeg tydeligvis har uttrykt meg litt klønete her. Det var vel mer en noe jeg kom på mens jeg skrev. Riskoen for både skader og dødsfall er veldig forskjellig fra arbeidsplass til arbeidsplass også. Og en bedrift er jo uansett er ansvarlig for at alt er i forskriftsmessig stand.
Lula Skrevet 21. november 2002 #19 Skrevet 21. november 2002 Den er grei den Kattepus :-) Vi er vel alle påvirket av hva vi har opplevd både gjennom jobb og privat. Jeg har noen oppafatninger om hvordan ting skal være jeg også (men på helt andre områder og uten sammenlikninger forøvrig), som andre bare himler med øynene av :-)
Gjest Zalomine Skrevet 21. november 2002 #20 Skrevet 21. november 2002 Medisinskap, nei det har vi ikke. Har minimalt med skap på badet som det er (og det er leid leilighet og fliser på badet, så det henges ikke opp noe mer skap der heller)Det vi har er ei stor toalet5tveske, mer en beautybag, men den er myk altså. Den rommer masse. Jeg gidder ikke gå og hente den, men ramser opp de tinga jeg kommer på (roter i den stadig vekk, så jeg vet det meste) Der er i alle fall: mine p-piller min allergimedisin vitaminer c-vitaminer reisesyketabletter en kondom (selv om vi vitterlig aldri har hatt bruk for slike...) plaster, i 2-3 forskjellige typer bandasjer til større sår, tykk og tynn type plastertape gasbind nyco halspastiller nesespray hostesaft syrenøytraliserende Mer kommer jeg ikke på. I tillegg har vi bacimycon-salve, men den oppbevares på badet, bruke stadig vekk, mot munnsår og slikt. Og paracet, men det oppbevares "over hele huset". Jeg har et par i jakkelomma, jeg pleier å ha i lommeboka. Sambo har også i jakkelomma. Jeg har somregel på nattbordet. Og ofte på pc-pulten. (resten ligger somregel i denne samlinga sammen med alt annet av medisiner, men for tiden ligger det på kommoden i gangen, uvisst av hvilken grunn) Nettopp på pc-pulten har jeg et brett av alt vi bruker, altså p-piller og allergimedisn, pluss vitaminene, som vi tar av hver morgen. Det var det jeg kunne komme på. Ja, og så har jeg astmainhalatoren min da, men den oppbevares i veska, ei jakkelomme, elelr generelt rundt omkring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå