Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #1 Skrevet 20. mars 2006 Jeg har kjempelyst på en kake eller noe godt generelt, men vet ikke helt hva jeg kan lage... Har ikke melk, men har hvetemel, sukker, bakepulver/vaniljesukker, egg, og et par spiseskjeer med kakao.... (har ikke rømme, eller noe lignende som fungerer som melkeprodukt).
Iceglow Skrevet 20. mars 2006 #2 Skrevet 20. mars 2006 Har du epler? Eplekake: 2,5 dl sukker 6 dl hvetemel 1,5 dl bakepulver 3 dl vann/jus (om du har havregryn kan du lage havremelk, kommer tilbake til det senere) Ca 1 ss olje Rør sammen. Hell i form. Ha på 2 store skivede epler, litt sukker, og eventuelt ørlite nøytral olje. Stekes på 225 grader i 30-60 min. Steketid vil variere alt etter formen og ovnen. Stikk med pinne når du tror det nærmer seg ferdig. Pinnen skal være tørr når du tar den ut. Havremelk: En del havre med tre deler vann, la det stå over natten. Sil så ut havremelken med en vanlig sil. Hurtigvarianten: Kok opp vannet og la det småputre litt.
Arkana Skrevet 20. mars 2006 #3 Skrevet 20. mars 2006 Saftig og kjempegod! Kladdekake 3 dl sukker 1,5 dl hvetemel 1 ts vaniljesukker ½ ts bakepulver 3-4 ss kakao 2 egg 100 g smeltet smør Bland sukker, mel, vaniljesukker, bakepulver og kakao. Ha i egg og smeltet smør. Bland sammen til massen er fin. Hel massen i en smurt form (20 cm springform). Stekes på 175 grader i ca 35 minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå