Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Blir en mer og mer like i meninger og den slags jo lenger en har vært sammen? Hva er deres erfaringer? Jeg har ikke vært såå lenge sammen med min kjæreste, men vi har noen litt like meninger og noen ganske forskjellige meninger angående politikk/kunst/ filmer/ bøker....osv.

Lurer på om vi kommer til å bli mer og mer "enige" om ting...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja...vanskelig å svare på. Det er sikkert veldig forskjellig fra par til par. Men at man blir påvirket av de man har rundt seg til daglig er det vel liten tvil om.

Mine besteforeldre feks var gift i over 60 år, og de hadde daglig politiske diskusjoner, og de ble aldri enige... :lol:

Men jeg tror de likte disse diskusjonene. Det holdt dem i god mental form, og de fikk utfordret hverandre litt.

Ikke minst var det til tider svært underholdende for oss andre :hoho:

Skrevet

Vi er iallefall ikke enige om alt, og vi har vært sammen i over 6 år nå. Likevel tror jeg nok at vi er blitt mer og mer like ettersom vi har lært hverandre å kjenne.....Men enige om alt? Ikke i det hele tatt....

Skrevet

Vi har vært sammen i fire år og har forsåvidt samme syn på livet.

Men vi har ting vi er uenige om også.

Jeg liker å diskutere og det er gøy å få hans synspunkter på ting.

Han tenker på en annen måte enn meg og ser ting fra andre vinkler.

Skrevet

Vi var utrolig ulike i starten, trodde vi. Var ganske unge og hadde kjent hverandre en uke, kanskje. Vi har vokst nærmere hverandre etter som årene går. Vi har veldig like meninger når det gjelder livet, hvordan vi vil ha det, om hvor vi vil reise og hva vi vil gjøre. Når det gjelder saker er vi ikke alltid like eninge, han liker fotball og jeg kan ikke fordra det.

Men av og til føles det som vi deler en hjerne, han sier ofte noe akkurat i det jeg har tenkt å si det samme.

Men når vi diskuterer kan det gå het for seg, selv om vi ikke blir sure på hverandre, vi er bare begge ganske stae.

Har vert i lag i 4,5 år og aldri hatt en mer alvorlig krangel enn at vi er sure på hverandre i fem minutt får en av oss kommer krypene til bake med kos og unskyldninger.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror ikke man skal ha som mål, eller prøve, å bli mer like. Tror ikke det er noe positivt i det hele tatt - hva skal en da snakke om/diskutere? Tror det er mye mer spennende og utviklende om man har forskjellig syn på ting.

Det de fleste må jobbe med er å respektere og akseptere at man er forskjellige og har ulike meninger. Og finne hvilke fellesnevnere en har og kunne gi litt og ta litt slik at en blir enige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...