AnonymBruker Skrevet 8. juli #1 Skrevet 8. juli Vekker dere andre baby hver tredje time døgnet rundt for mat? Synes det virker så ofte, klarer ikke babyer å regulere dette selv ved å gråte når de er sulten? Anonymkode: 1822a...6a5
AnonymBruker Skrevet 8. juli #2 Skrevet 8. juli Sluttet å gjøre det så fort vi så at vekta gikk riktig vei etter fødsel med begge to. De har regulert dette selv hele veien. Viktig at de får lov til å regulere selv. Anonymkode: f7880...070 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli #4 Skrevet 8. juli Alle mine tre har regulert dette selv fra dag 1. Så lenge barnet er friskt og normal vekt er det ingen grunn til å vekke for mat. Anonymkode: 6cfc9...2b2 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli #5 Skrevet 8. juli De fleste barn klarer å selvregulere matinntaket sitt. Det viktigste er at man ser de faktisk snur i vekt. Å skulle fortsette å vekke hver 3. time er ikke vanlig, med mindre man har fått konkret beskjed om dette eller barnet fremdeles holder på med spisetrening etter f.eks prematur fødsel o.l. Anonymkode: 4053e...252 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli #6 Skrevet 8. juli Hvor gammelt er barnet og hva sier hs om akkurat DITT barn? Mm eller mme? Anonymkode: 08a66...efe
AnonymBruker Skrevet 8. juli #7 Skrevet 8. juli Spurte om dette dagen etter fødsel på sykehuset. Fikk beskjed om å helst ikke ka det går mer enn 5 timer når de er nyfødt, men at det er totalen melk i løpet av dagen som har noe å si. Går baby opp i vekt så er alt bra Anonymkode: 29535...460 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #8 Skrevet 8. juli Jeg fikk beskjed om å gjøre det i starten, fordi han var født for tidlig og veldig liten. Tolket det som man ikke trenger det ellers… Nå ble det ikke nødvendig for meg heller, da han våknet nøyaktig hver 3. time av seg selv. Kunne nesten stilt klokka etter han. Anonymkode: f237e...140
AnonymBruker Skrevet 8. juli #9 Skrevet 8. juli Nei, det trenger man ikke gjøre så lenge babyen spiser og legger på seg nok. Anonymkode: 07388...e45 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #10 Skrevet 8. juli Nei, ikke fra vi kom hjem fra sykehuset. Men så var babyen stor og la på seg bra de dagene vi hadde vært der også. Anonymkode: 67cfe...274
AnonymBruker Skrevet 8. juli #11 Skrevet 8. juli Gjorde ikke det. Tipper kun underernærte eller syke spebarn krever det. Mine er nå 21 og 24, og over 1.95 høye. Anonymkode: 101eb...20e
AnonymBruker Skrevet 8. juli #12 Skrevet 8. juli Førstemann var 10 uker prematur så han gjorde vi det med. De to andre har fikset det selv. Anonymkode: fba6d...cf8
AnonymBruker Skrevet 8. juli #13 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gjorde ikke det. Tipper kun underernærte eller syke spebarn krever det. Mine er nå 21 og 24, og over 1.95 høye. Anonymkode: 101eb...20e Nei jeg fikk beskjed om dette på to ulike sykehus med begge barna som lå godt innenfor normal vekt. Anonymkode: 1822a...6a5
AnonymBruker Skrevet 8. juli #14 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei jeg fikk beskjed om dette på to ulike sykehus med begge barna som lå godt innenfor normal vekt. Anonymkode: 1822a...6a5 Jeg ammet. Kan det være forskjellen? Anonymkode: 101eb...20e
AnonymBruker Skrevet 8. juli #15 Skrevet 8. juli Jeg gjorde aldri det. Min sov stort sett hele natta. Hun spiste rundt kl 23/midnatt, så rundt 4-tiden og så sov hun til rundt 7. Så hun regulerte det helt fint selv. Anonymkode: f4cea...940
Million Skrevet 8. juli #16 Skrevet 8. juli Jeg fødte et prematurt barn (akkurat en mnd for tidlig født) og fikk beskjed om å sette på alarm og vekke barnet for mating hver tredje time om natten. Det viste seg å aldri bli nødvendig. Småen hadde innebygd alarm og våknet og ville ha mat hver time, noen ganger (en sjelden gang) kunne han strekke det til to timer før alarmen gikk og jeg måtte amme igjen. Mitt barn sov aldri tre timer i strekk om natten i hvert fall, ikke før han var to år, og ammingen på natten sluttet jeg med etter legens ordre da babyen var 8-9 mnd. Likevel våknet han hver eller annenhver time om natten, til tross for en stor porsjon grøt som kveldsmåltid. Jeg har vanskelig for å se for meg at et barn ligger og sover og sulter i hjel. De våkner og skriker og sier i fra når de er sultne. Alle friske barn i hvert fall. Det må være noe alvorlig galt/sykt barn som ikke skriker når det er sultent.
AnonymBruker Skrevet 8. juli #17 Skrevet 8. juli Nei, det har vi aldri gjort. HS anbefalte oss det en periode hvor de mente at vektoppgangen ikke var god nok, men hun har holdt kurven sin kjempefint uten det. Vi har prioritert at hun får lengre strekker med søvn hvis hun klarer det. Friske babyer regulerer dette fint selv, selv om en del helsestasjoner virker å være nesten fanatisk opptatt av denne vekkingen. Anonymkode: 4d3cd...38e 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #18 Skrevet 8. juli Hvis det er beskjeden fra sykehuset ville jeg ikke vært en bedreviter enn legen. Anonymkode: 65a10...b34
AnonymBruker Skrevet 8. juli #19 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Vekker dere andre baby hver tredje time døgnet rundt for mat? Synes det virker så ofte, klarer ikke babyer å regulere dette selv ved å gråte når de er sulten? Anonymkode: 1822a...6a5 Premature barn skal vekkes for mat. Barn som ikke legger på seg skikkelig skal vekkes for mat. Barn som står i fare for å ikke legge på seg skal og vekkes for mat. Litt dumt å gjøre som en bekjent, lot babyen sove og matet når hen var våken. Etter noen uker var vekten målt på helsestasjonen til å være lavere enn fødselsvekt. Babyen ble innlagt på sykehus grunnet underernæring. Er du i tvil her så skaffer du deg en vekt og veier babyen morgen og kveld, slik at du følger med at vekten øker. Anonymkode: 0e0d1...5d1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #20 Skrevet 8. juli Hvis du har fått beskjed om det av helsepersonell så gjør du det og tar det opp på neste kontroll. Har du ikke fått beskjed så behøver du ikke gjøre det. Anonymkode: 4e75e...a27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå