Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Virvel
Skrevet

Jeg lurer på om jeg blir trukket for lite i skatt... Kontakter jeg da arbeidsgiver eller likningskontoret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må kontakte likningskontoret for å få endret skattekortet ditt. Ta en samtale med en av rådgiverene der, det gjorde jeg da jeg mente jeg ble trukket for lite.

Skrevet

Hcis du vil bli trukket mer i skatt, kan du bare si ifra til arbeidsgiver, så trekker de mer ved neste lønning.

Eller så kan du gå på nettsiden til skatteetaten og bestille nytt skattekort.

Skrevet

Hvis du mistenker at det har skjedd på én lønning bare, kan du si ifra til arb.giver og de retter det opp ved neste lønning.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis du mistenker at det har skjedd på én lønning bare, kan du si ifra til arb.giver og de retter det opp ved neste lønning.

Arbeidgiver trekker etter det som står på skattekortet, så det er best å kontakte ligningskontoret for å få nytt skattekort.

Gjest Virvel
Skrevet

Nei, jeg tror jeg har riktig skattekort men at jeg blir trukket for lite i forhold til det. Får prøve arbeidsgiver først, da. Takk.

Gjest allium
Skrevet

Min arbeidsgiver klarte en gang å punche inn feil tabell.

Hvis du tror skattekortet er riktig, må du henvende deg til lønningskontoret på jobben din. Hvis de har trukket etter kortet, og det er feil, logger du deg på www.skatteetaten.no og bestiller nytt kort.

Skrevet
Arbeidgiver trekker etter det som står på skattekortet, så det er best å kontakte ligningskontoret for å få nytt skattekort.

Hadde det vært skattekortet det var noe i veien med, ville hun da ikke trodd hun hadde blitt trukket feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...