Gjest gjesta Skrevet 20. mars 2006 #1 Skrevet 20. mars 2006 Vi skal flytte. Barna og meg. Barna har far her vi bor, og vi skal flytte langt unna. Har laget en halveis plan med far om hvordan samvær skal foregå og alt virker stille og rolig fra den siden. Dette kunne like gjerne slått andre veien. Men jeg er vist heldig. Det er synd for barna som ikke får vokse opp med begge foreldrene på samme plass, men jeg har uansett valgt og flytte. Kanskje slemt. Men nå er det meningen at far skal ha barna en mnd når han har barna, og i år er det vel planlat to tre slike turer. Så sånnsett får barna sett far mer enn de gjør nå. Faren ved dette er at far muligens kommer til å trekke seg fordi han må ha barna så lenge, og det vil da føre til at barna ser far mindre. Vet ikke hva jeg vil med dette. Bare høre andres tanker. Jeg VIL flytte, men barna.. Jaja. Løser seg vel. Forhåpentligvis til det beste.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #2 Skrevet 20. mars 2006 Ja, ja. Det løser seg nok til det beste for deg. Iallefall hvis man har lest noen andre av trådene du har startet. Du legger jo opp til at barnas far skal bli en taffat taper som du omtaler fedre i en annen tråd. Det sier seg jo selv at det ikke er holdbart å flytte langt unna med barn, å at far skal ha omsor i 1 mnd av gangen. Hvis barna ikke går på skole nå så skal de vel begynne i løpet av noen år, å da kan de ikke være borte 1 mnd av gangen 2 - 3 ganger. På meg så virker det som om du vil fremprovosere at barnefaren blir tvunget til å forsømme sitt ansvar.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #3 Skrevet 20. mars 2006 Prøv å gjør så godt du kan for at barna skal ha kontakt med far - det er viktig for dem både nå og senere.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #4 Skrevet 20. mars 2006 Hvordan kan barna være hos far en mnd av gangen?? Hva med skole? Har du/ barna noe nettverk der du flytter? Hva om barna etterhvert vil bo hos far, langt fra deg? bare noen tanker som slo meg....
Gjest Enestående mor Skrevet 20. mars 2006 #5 Skrevet 20. mars 2006 Jeg tror denne brukeren er ute etter å provosere. Bare sjekk innleggene til trådstarter.
Gjest gjesta Skrevet 20. mars 2006 #6 Skrevet 20. mars 2006 Dette innlegget er ikke for å provosere. Barna går ikke på skole. Når de begynner på skolen får vi finne på noe annet. Om de vil bo hos far skal de få lov til det. Foreløbig vil ike far at barnet skal bo der fast.
Gjest gjesta Skrevet 21. mars 2006 #7 Skrevet 21. mars 2006 Ingen som har gjort dette og funnet en løsning på samvær?
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #8 Skrevet 21. mars 2006 (endret) Synes det høres ut som du er ute etter å lage mest mulig vanskeligheter. Jeg vet at det er menn som gir totalt blaffen i ungene sine. Jeg har gjort den erfaringen. Jeg vet at det finnes menn som bruker ungene som pressmiddel for å "ta rotta på" mor. Har noen skilte venninner som ikke har forsøkt å forkludre samværet og har sett hva menn kan få seg til både blant venner og familie. Eller forsøke å tvinge henne til å bli. For så å droppe ungene når hun er for sterk til å gi etter for press. De ser det som en hevn, ser at de straffer ungene, men mener at mor må bære ansvaret fordi hun er så egenrådig. Jeg innser at det sikkert også er kvinner som fungerer på denne måten, selv om jeg personlig ikke har vært borte i det. Det er klart de finnes. Men jeg er så utrolig lei av at kjønnskampen blir ført på dette området. Å bruke ungene som brikker i et spill. Det kan være så urettferdig det vil, men vi blir faktisk nødt til å svelge noen kameler når vi nå en gang har kastet oss ut i den risikosporten det er å velge å få barn med noen. Holde fokus på ballen. Vi vil ha ungene helskinnet gjennom oppveksten med minst mulig arr. Når vi får dem i mål som voksne selvstendige mennesker. Først da har vi vunnet kampen. Og som regel bør da ikke mor og far spille på vært sitt lag. På en måte spiller jeg også mitt spill. All respekt for den faren er som menneske har forsvunnet for lenge siden. Men jeg er fast bestemt på at jeg ikke skal gjøre et eneste trekk som kan brukes som unnskyldning for at far skal holde seg borte fra ungene. Dette skal han få bære det hele og fulle ansvar for selv. Ungene blir voksne en dag. De vil analysere og reflektere over situasjonen og trekke sine konklusjoner. I mellomtiden legger jeg alt til rette for samvær og slenger ikke med leppa om eks når ungene er innen hørevidde. Mer kan jeg ikke gjøre. Inlägget redigerat /Furstina (mod) Endret 21. mars 2006 av Furstina
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #9 Skrevet 21. mars 2006 Hvordan blir det praktisk mulig for far å ha ungene en måned av gangen selv om de ikke går på skole? Jobber han ikke? Hvordan blir det praktiske med barnebidrag løst da? Betaler du ham den måneden han har ungene? For han må vel kanskje leie inn noen til å passe dem dersom han jobber? Hvor får han tak i noen som kan jobbe fast på sånn løselig basis? Blir det ny barnevakt hver gang da, eventuelt? Jeg ser flere problemer med denne løsningen. Dersom far blir tvunget til å trekke seg fra samvær kan han ikke klandres. Da blir du selv nødt til å ta ansvar. Hva er poenget med dette her? Har du tatt alle avgjørelser eller forsøkt å snakke med ham om hva som er gjennomførbart? Samme gjest som over.
Gjest gjesta Skrevet 21. mars 2006 #10 Skrevet 21. mars 2006 Vi har pratet om det. Han har en fast dagmamma. Jeg betaler flybilletten, han betaler bidrag når han ikke har ungene. Ser dere svarer bare for å hetse mine holdninger, som dere ikke vet hva er engang. Derfor melder jeg bare ut av denne diskusjonen til noen som vet hva de snakker om kommer med løsninger og råd.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #11 Skrevet 21. mars 2006 Vi har pratet om det. Han har en fast dagmamma. Jeg betaler flybilletten, han betaler bidrag når han ikke har ungene. ← Er planen at du skal betale bidrag til far når han har ungene da? For reiseutgifter kan du faktisk ikke blande far inn i siden det er du som velger å flytte.
Gjest gjesta Skrevet 21. mars 2006 #12 Skrevet 21. mars 2006 Er planen at du skal betale bidrag til far når han har ungene da? For reiseutgifter kan du faktisk ikke blande far inn i siden det er du som velger å flytte. ← Jeg har svart på dette. Dette er hva far og jeg er blitt enig om.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #13 Skrevet 21. mars 2006 Jeg har svart på dette. Dette er hva far og jeg er blitt enig om. ← Ja du har svart at far skal betale bidrag når han ikke har barna, men du har ikke svart på om du skal betale bidrag når han har barna.
Gjest gjesta Skrevet 21. mars 2006 #14 Skrevet 21. mars 2006 Nix, skal ikke det. Skal betale flybilletten.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #16 Skrevet 21. mars 2006 Nix, skal ikke det. Skal betale flybilletten. ← Men flybilletten må jo du ta på egen kappe. Det kan jo ikke du regne som ditt bidrag. Det er du som velger å flytte, å velger at hvis far skal ha samvær så blir reiseutgiftene store. Dette må være dømt til å misslykkes.
Gjest gjesta Skrevet 21. mars 2006 #17 Skrevet 21. mars 2006 Hvorfor skal det være dømt til å mislykkes når far og jeg er enig om det? Gidder ikke diskutere med noen som ikke er konstruktive lengre.
Floja Felíz Skrevet 21. mars 2006 #18 Skrevet 21. mars 2006 (endret) Inlägget redigerat från spekulation kring person /Furstina (moderator) Dette innlegget er ikke for å provosere. Barna går ikke på skole. Når de begynner på skolen får vi finne på noe annet. Om de vil bo hos far skal de få lov til det. Foreløbig vil ike far at barnet skal bo der fast. ← Når de begynner på skole får dere finne på noe annet? Er det så enkelt for deg? Har du virkelig ikke tenkt lenger før du tar med deg barna og flytter vekk fra far? Vi har pratet om det. Han har en fast dagmamma. Jeg betaler flybilletten, han betaler bidrag når han ikke har ungene. Ser dere svarer bare for å hetse mine holdninger, som dere ikke vet hva er engang. Derfor melder jeg bare ut av denne diskusjonen til noen som vet hva de snakker om kommer med løsninger og råd. ← Nå vet jeg ikke hva som er årsaken til at du har bestemt deg for å flytte i utgangspunktet. Det sier du ikke noe om, men jeg regner med at du har en god grunn for å splitte far og barna? Kanskje du vil fortelle hvorfor? Og hvis du ser etter så har vel omtrent alle som har svart gitt deg en løsning: Ikke flytt barna vekk fra faren sin! Endret 21. mars 2006 av Furstina
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #19 Skrevet 21. mars 2006 Vi har pratet om det. Han har en fast dagmamma. Jeg betaler flybilletten, han betaler bidrag når han ikke har ungene. Ser dere svarer bare for å hetse mine holdninger, som dere ikke vet hva er engang. Derfor melder jeg bare ut av denne diskusjonen til noen som vet hva de snakker om kommer med løsninger og råd. ← Jeg svarer aldri på et innlegg for å hetse! Jeg svarer ut fra mine forutsettninger for forståelse av situasjonen. Hva mener du kreves for å høre inn under gruppen som "vet hva de snakker om"? Hvilken erfaringsbakgrunn må man ha da? Når du har ungene og betaler for barnepass får du samtidig bidrag fra far. Er det ikke rimelig at far får bidrag fra deg når han betaler barnepass en måned? Eller tjener han så fett at han har råd til å la det skure? I så fall er det sikkert greit. Hvilket område var det du var ute etter råd på? Mitt inntrykk var at du var ute etter en klapp på skulderen for å ha tatt de rette avgjørelsene? Du må jo nesten kunne tåle å få forskjellige reaksjoner når du legger ut en tråd her. Ingen steder i livet fungerer det sånn at alle sier det man ønsker å høre.
Gjest Gjesta Skrevet 21. mars 2006 #20 Skrevet 21. mars 2006 Blir ikke det litt urettferdig? At far betaler bidrag de månedene barna er hos deg, men du betaler ikke bidrag de månedene barna er hos ham? At han slipper å betale for de månedene han har barna er jo et understatement. Flybiletten burde dere vel heller spleiese på og holde utenfor bidragene? Med litt planlegging kan man få ekstremt rimelige flybiletter. Utover det skjønner jeg ikke helt hva du ønsker råd/svar om. Jeg skjønner heller ikke at du orker å ta med barna og flytte en flyreise unna far. At barna skal være hos far en hel måned i strekk tre ganger i året høres ikke realistisk ut på lang sikt. Tror du selv dette er den beste løsningen for barna dine? Hvis nei; kan det være slik at du kan vurdere å sette ditt eget "optimale liv" på vent noen år og svelge noen kameler til fordel for barna dine?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå