Gå til innhold

Spise på restaurant som ikke-boende gjest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg og familien(brødre,søstre,barn osv) på 10stk har tenkt å reise til spanis i august

For å spare på hotell så har vi tenkt å leie hus/air bnb liknende. Siden det er ferie, har vi lyst til å slippe å tenke på å lage middager/ frokost osv. Da man også må ha tilgang til ingredienser osv. Er det mulig eller er det noen hoteller som tillater ikke boende gjest å spise på dems restaurant mot betaling? 

Dette er ukjent for meg da vi alltid har reist på hotell med all inclusive.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men vil heller anbefale en ordentlig restaurant for middag enn buffet på et hotell. 

Anonymkode: ebfbb...a58

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Buffet er best. Vi har i våre reiser både spist middag i restauranter ute og på hotellet. Det er ikke mye variasjon på hotellet, men muligheten til å velge det man vil ha, er jo best.

AnonymBruker
Skrevet
BareMegAlene skrev (20 timer siden):

Buffet er best. Vi har i våre reiser både spist middag i restauranter ute og på hotellet. Det er ikke mye variasjon på hotellet, men muligheten til å velge det man vil ha, er jo best.

nå er det mange restauranter i Spania som lar deg velge hva du vil spise :) 

og garantert oppdager dere noe dere ikke viste at dere likte om dere tar sjansen - det spanske kjøkken er fantastisk!

prøv et enkelt tapassted, bestill en drøss ulike tapas - nesten som buffet, bare bedre og billigere

Anonymkode: ed9c0...aaa

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville satsa på å leie leilighet, og kjøpe frokost fra nærmeste butikk. Og heller lagt pengene i å spise på restaurant fremfor å velge buffet på et hotell. Sjansen er stor for at det er rimeligere og en bedre matopplevelse. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva? Har du aldri vært på restaurant når du har vært på ferie i utlandet?

Men, ja, mange hotellrestauranter har åpent for alle i sine restauranter. Litt vanskelig å forstå preferansen din. Det finnes mye kjekt der ute, utenfor all inclusive hotellene.

Anonymkode: 82ac3...332

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
BareMegAlene skrev (21 timer siden):

Hei

Jeg og familien(brødre,søstre,barn osv) på 10stk har tenkt å reise til spanis i august

For å spare på hotell så har vi tenkt å leie hus/air bnb liknende. Siden det er ferie, har vi lyst til å slippe å tenke på å lage middager/ frokost osv. Da man også må ha tilgang til ingredienser osv. Er det mulig eller er det noen hoteller som tillater ikke boende gjest å spise på dems restaurant mot betaling? 

Hvorfor vil du spise på et hotell i stedet for restaurant?

Skjønner ikke helt.

Anonymkode: 77708...ff1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
BareMegAlene skrev (21 timer siden):

Hei

Jeg hadde spist frokosten i huset, der er det kjøkken, mange tar også med seg noe pålegg og kaffe i bagasjen hjemmefra, kjekt å ha noe kjent å spise. Restauranter er det jo overalt, så hvorfor skal dere spise middagen på et hotell? Men hvis dere velger hotell er det bare å spørre om det er bare for gjester.

Anonymkode: 28e09...0d4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville 100% spist på restauranter enn på hotell om jeg ikke bodde på hotellet. Når man ikke har all inclusive koster det fort 3-500,- for feks middagsbuffet på et hotell med god nok standard. Per måltid. Så det blir jo ikke akkurat sparing. 

Det normale å gjøre er å kjøpe inn en del frokostmat som man spiser sammen hjemme og så går man ut og spiser på kveldene på restaurant eller bestiller takeout (siden dere ikke vil lage mat).

Anonymkode: a2fbc...465

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøper inn litt frokostmat til leiligheten. Et godt tvang av lokale råvarer, og så lager jeg opp litt egg hver morgen.

spiser gjerne en lang og lat lunsj midt på dagen.

på kvelden henter vi gjerne pizza, jeg lager en enkel salat. Ovnsbaker litt kylling. Eller kjøper diverse ferdige pastaretter. Du finner mange delikatessebutikker med mye ferdiglaget og godt - er noe helt annet enn i Norge. 

Ikke akkurat det du spurte om 😅 men synes dette er super løsning på ferie, og null stress. 

Anonymkode: 9c08c...41c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke med Spania, men det er helt normalt i Norge iallefall. 
Da sier man i fra i resepsjonen eller servitør, betaler for buffet, og spiser. 

Men! Dere er ti stk. Hoteller beregner mat etter antall boende gjester. 
Dere bør i så fall avtale på forhånd, slik at de kan beregne nok mat. Mange mindre hoteller vil ikke ha kapasitet til å at inn så mange på walkin. 

Anonymkode: 2b3a4...ede

AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder jobb/stress synes jeg dette er mye bedre enn å organisere 5-10 stk ut. Jeg liker å planlegge, og lage enkel mat. Så er det noen som liker å være kjøkkenhjelp, og bære ut. Og så er det noen setter pris på dette, og derfor gjerne rydde, og løper med søpla. 

Er så koselig å gjøre det slik på kvelden. Man sparer mye penger, handler det man vil av drikkevarer, de yngste kan sove, og man kan fortsatt sitte ute å spise litt, og nippe til vin.

Anonymkode: 9c08c...41c

AnonymBruker
Skrevet

Høres nitrist ut å spise hotellbufet hele ferien i Spania, hvor det er så utrolig mange gode restauranter.

Anonymkode: c0781...fa5

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...