AnonymBruker Skrevet 8. juli #1 Skrevet 8. juli Hei Jeg har ikke så mange rundt meg, og håper på en positiv tråd. Jeg er funksjonshemmet og er AuDHDer. Til vanlig så løper jeg mellom timeavtaler, og hviler mye, men nå har jeg litt mindre avtaler siden det er ferietid. Så jeg hadde planlagt å prøve å få gjort litt hjemme. Hatt flere dager med migrene, så det har gått litt tregt, men i dag er jeg i modus 😁💪🏻 Det ser helt katastrofe ut hjemme hos meg nå da 🤣 Dratt ut rundt omkring i stua, men også sortert underveis, og nå er f.eks ene skapet mitt i stua helt perfekt 🤩 Til vanlig tørr jeg ikke dra ut så mye for jeg har panikk for rotet, og om jeg ikke klarer å få fikset det raskt, og utleier skal komme, men nå er de på ferie, og jeg står på. Det er normalt ganske ok hos meg, og jeg kaster søppel fortløpende. Aldri oppvask som blir stående heller, men likevel godt med en skikkelig runde. Om noen kjenner til ADHD og hvordan vi kan få skikkelig hyperfokus og det er utrolig hva en får gjort, så er jeg litt der nå. Jeg måtte bestemme meg for å stoppe for å spise litt, så jeg ikke plutselig går tom. Regner med det er en eller annen som skjønner ☺️ Noen andre som har litt sommerprosjektet i hjemmet som de vil dele? Anonymkode: c4675...a44 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli #2 Skrevet 8. juli Så bra at du er i gang! Og husk: utleier har verken behov eller krav på å være ofte inne hos deg. Og i alle fall ikke på inspeksjon. Jeg har i en lengre periode (år) hatt mer enn nok med fokus på jobb og oppfølging av barn med særskilte behov. Det har huset fått lide under. Det er passe rent, men temmelig rotete. Jeg har til nå tatt gangen, trappene, doen og badet (både rydding og en real skrubb) og skal i dag i gang med kjøkkenet. Vi reiser på ferie om et par dager, så jeg får plukke opp tråden etterpå og forhåpentligvis bli ferdig med alt før jeg skal på jobb igjen. Anonymkode: 9be62...fa3 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #5 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så bra at du er i gang! Og husk: utleier har verken behov eller krav på å være ofte inne hos deg. Og i alle fall ikke på inspeksjon. Jeg har i en lengre periode (år) hatt mer enn nok med fokus på jobb og oppfølging av barn med særskilte behov. Det har huset fått lide under. Det er passe rent, men temmelig rotete. Jeg har til nå tatt gangen, trappene, doen og badet (både rydding og en real skrubb) og skal i dag i gang med kjøkkenet. Vi reiser på ferie om et par dager, så jeg får plukke opp tråden etterpå og forhåpentligvis bli ferdig med alt før jeg skal på jobb igjen. Anonymkode: 9be62...fa3 Så god du og er 😊 Blir fort at hverdagen er full og tiden går, men bare finn tråden når det passer deg 😊 Jeg leier hos kjempefine folk 😊 De har aldri vært på inspeksjon her, og forventer ikke perfekt. De har det ikke perfekt de heller. Så det er mer min angst som er problemet. Jeg har dessverre dårlig erfaring med at et sted jeg bodde kom det en ansvarlig for utleier på uventet besøk mens jeg holdt på, og jeg ble truet med utkastelse. Da skulle jeg flytte og hadde tømt klesskapet på det lille soverommet og laget bunker, og det var veldig rotete, men jeg hadde system i rotet, samt jeg pakket litt overalt. Etter det har jeg litt panikk… Da skulle jeg jo flytte, så ingen poeng med en sånn trussel, men likevel.. Så jeg vil helst ha det fint, og ta rotet det blir med opprydning mens de er borte. Takk for gode råd 😊 Anonymkode: c4675...a44
AnonymBruker Skrevet 8. juli #6 Skrevet 8. juli Pysa skrev (1 minutt siden): Godt jobbet! ❤️ AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bra jobbet! Anonymkode: 381e8...9fa Tusen takk til dere begge 😊 Anonymkode: c4675...a44
AnonymBruker Skrevet 8. juli #7 Skrevet 8. juli Good job! Nei, jeg har tatt for meg skapet mitt hjemme. Det er ryddet, sortert og gitt videre. Så har jeg og mannen tatt vaskerommet. Det er et sånn nedprioritert rom, der mye surr, annet rask og rot har blitt stående, og det har liksom vokst. Men nå er det veldig fint. Det er som en bør av mine skuldre. Så har vi kastet og ryddet en del på hytta. Det er deilig. Det bare samler seg opp, og når man kjenner litt overskudd på sommeren, så er det utrolig deilig å få ordnet litt. Vi leier ut, og jeg hadde selvsagt ikke reagert om det var stor-ryddig på gang. Alle gjør det, enten de leier eller eier. Jeg har jo leid tidligere, og kjenner igjen hva du uroer deg for, men det er vel bare en slags uro man har som i de aller aller fleste tilfeller ikke stemmer, om man ikke har en gal utleier. -.....som jeg jo faktisk hadde en gang. Anonymkode: fec3b...685 1
Nuttery Skrevet 8. juli #8 Skrevet 8. juli Så bra!!! Hurra! 😄 Jeg har tatt en begynnersjau i boden og fått gitt bort en del smågreier på finn, og kastet noen poser med ting som rett og slett er søppel. Samt fått lagt like ting sammen. Er mye igjen, har også en loftsbod, men absolutt en start. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #9 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Good job! Nei, jeg har tatt for meg skapet mitt hjemme. Det er ryddet, sortert og gitt videre. Så har jeg og mannen tatt vaskerommet. Det er et sånn nedprioritert rom, der mye surr, annet rask og rot har blitt stående, og det har liksom vokst. Men nå er det veldig fint. Det er som en bør av mine skuldre. Så har vi kastet og ryddet en del på hytta. Det er deilig. Det bare samler seg opp, og når man kjenner litt overskudd på sommeren, så er det utrolig deilig å få ordnet litt. Vi leier ut, og jeg hadde selvsagt ikke reagert om det var stor-ryddig på gang. Alle gjør det, enten de leier eller eier. Jeg har jo leid tidligere, og kjenner igjen hva du uroer deg for, men det er vel bare en slags uro man har som i de aller aller fleste tilfeller ikke stemmer, om man ikke har en gal utleier. -.....som jeg jo faktisk hadde en gang. Anonymkode: fec3b...685 Jeg har også litt å gjøre i området ved vaskemaskinen og skittentøyskurven osv. Det er så godt når det er gjort 😊 Det blir ikke i dag, men får se etter hvert. Tusen takk, og bra jobbet til deg også. 😊 Jeg tror nok utleier her hadde forstått, men jeg er stresset likevel. Det blir jo stort sett rot mens en rydder, men så blir det så bra etterpå 😊💪🏻 Takk igjen, fint å se en utleier som ikke hadde reagert 😆☺️ Anonymkode: c4675...a44
AnonymBruker Skrevet 8. juli #10 Skrevet 8. juli Nuttery skrev (2 minutter siden): Så bra!!! Hurra! 😄 Jeg har tatt en begynnersjau i boden og fått gitt bort en del smågreier på finn, og kastet noen poser med ting som rett og slett er søppel. Samt fått lagt like ting sammen. Er mye igjen, har også en loftsbod, men absolutt en start. Tusen takk, og selv kjempebra jobbet 😊 En må begynne med noe, også går det ofte lettere når en først er i gang og kan se litt resultater 😁 Anonymkode: c4675...a44
Nuttery Skrevet 8. juli #11 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tusen takk, og selv kjempebra jobbet 😊 En må begynne med noe, også går det ofte lettere når en først er i gang og kan se litt resultater 😁 Anonymkode: c4675...a44 Absolutt! ikke minst har jeg flere kasser stablet oppå et skap som jeg egentlig ikke har visst helt hva som var oppi… og gud som jeg har gruet meg til å ta dem ned og se i dem. Heldigvis var det egentlig ikke stort oppi dem. Den ene var det bare et par gamle håndklær oppi. Typisk at man tenker det er mer uoverkommelig enn det det er 😅 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #12 Skrevet 8. juli Nuttery skrev (1 time siden): Absolutt! ikke minst har jeg flere kasser stablet oppå et skap som jeg egentlig ikke har visst helt hva som var oppi… og gud som jeg har gruet meg til å ta dem ned og se i dem. Heldigvis var det egentlig ikke stort oppi dem. Den ene var det bare et par gamle håndklær oppi. Typisk at man tenker det er mer uoverkommelig enn det det er 😅 Jeg fant faktisk noen sånne esker/poser jeg også 🤣 Godt å få tømt og sortert/kastet 😁💪🏻 Anonymkode: c4675...a44
AnonymBruker Skrevet 8. juli #13 Skrevet 8. juli Bra jobba, du inspirerte meg til å pelle meg av sofaen og rydde litt Anonymkode: 66946...811 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #14 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Bra jobba, du inspirerte meg til å pelle meg av sofaen og rydde litt Anonymkode: 66946...811 Så bra 😁💪🏻 Godt med alt som er gjort 😁 Anonymkode: c4675...a44 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #15 Skrevet 8. juli Da runder jeg av for dagen. Vel fire timers aktivt jobbing (stoppet klokken ved pauser). Søpla er fylt opp så langt det lar seg gjøre, og satt ut til tømming. Det var ganske mye i den fra før, men fikk ut noen poser, og når jeg så det var plass til litt til så tok jeg et raid et annet sted jeg tenkte det ville være litt, så det ble helt fullt. (Jeg hjelper med å sette ut søpla når utleier er borte.) Har fremdeles områder jeg gjerne skulle ha ryddet, men det er blitt ganske så bra. Mye mer luftig. Planen er å gjøre en god del imorgen også, men har ikke helt bestemt meg for hvor jeg vil ha fokus da. Takk for hyggelige kommentarer. Det blir satt utrolig stor pris på Fint å inspirere andre også til å få gjort litt 😁 Anonymkode: c4675...a44
AnonymBruker Skrevet 8. juli #16 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så bra 😁💪🏻 Godt med alt som er gjort 😁 Anonymkode: c4675...a44 To ting man sjelden angrer på å ha gjort, trent og ryddet 😁 Anonymkode: 66946...811 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #17 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): To ting man sjelden angrer på å ha gjort, trent og ryddet 😁 Anonymkode: 66946...811 Enig 😁 Skal ut å trene nå straks 🤣😁💪🏻 Anonymkode: c4675...a44 1
Fru Uperfekt Skrevet 8. juli #18 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei Jeg har ikke så mange rundt meg, og håper på en positiv tråd. Jeg er funksjonshemmet og er AuDHDer. Til vanlig så løper jeg mellom timeavtaler, og hviler mye, men nå har jeg litt mindre avtaler siden det er ferietid. Så jeg hadde planlagt å prøve å få gjort litt hjemme. Hatt flere dager med migrene, så det har gått litt tregt, men i dag er jeg i modus 😁💪🏻 Det ser helt katastrofe ut hjemme hos meg nå da 🤣 Dratt ut rundt omkring i stua, men også sortert underveis, og nå er f.eks ene skapet mitt i stua helt perfekt 🤩 Til vanlig tørr jeg ikke dra ut så mye for jeg har panikk for rotet, og om jeg ikke klarer å få fikset det raskt, og utleier skal komme, men nå er de på ferie, og jeg står på. Det er normalt ganske ok hos meg, og jeg kaster søppel fortløpende. Aldri oppvask som blir stående heller, men likevel godt med en skikkelig runde. Om noen kjenner til ADHD og hvordan vi kan få skikkelig hyperfokus og det er utrolig hva en får gjort, så er jeg litt der nå. Jeg måtte bestemme meg for å stoppe for å spise litt, så jeg ikke plutselig går tom. Regner med det er en eller annen som skjønner ☺️ Noen andre som har litt sommerprosjektet i hjemmet som de vil dele? Anonymkode: c4675...a44 Har ADD og har kryssliste jeg følger, bruker nedtellinger og sanger for å klare komme gjennom alt 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #19 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig 😁 Skal ut å trene nå straks 🤣😁💪🏻 Anonymkode: c4675...a44 Du er i fyr og flamme i dag, bra jobba! 😍 Anonymkode: 66946...811 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #20 Skrevet 8. juli Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden): Har ADD og har kryssliste jeg følger, bruker nedtellinger og sanger for å klare komme gjennom alt Det hjelper veldig med gode lister. Jeg bruker av og til musikk, men ofte så går jeg så inn i sonen at jeg foretrekker ro for å holde fokus. Har en spilleliste klar da for de gangene jeg vil ha det 😊 Ekstra viktig med gode rutiner og systemer når en har bokstavdiagnoser 😊 Anonymkode: c4675...a44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå