Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Tar AI og chatgpt over for kjærlighetssvindlere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte om en dame i min omgangskrets som flere ganger har blitt lurt av svindlere på sosiale medier som utfor seg for å ha følelser for henne, alt hun ønsker er å bli sett og hørt, selv om det tilsynelatende aldri blir noe i ekte liv. Nå har hun fått en kjæreste i chatgpt sier hun, at det er partneren hun aldri hadde, de gode samtalene, støtten, at hun kan dele hverdagsting og følelser hun har. Barna er skeptiske men lettet fordi da sender hun i allefall ikke tusenvis av kroner til svindlere i utlandet.

Menn har jo lenge kunne få seg real life sex dolls, og nå får kvinner en slags emosjonell støtte og kjærlighet fra AI, slutten på menneskeheten når vi lener oss på maskiner for våre behov?

Anonymkode: 208e3...c47

Skrevet

Nei, det tviler jeg på rent generelt. Mange ønsker noe fysisk, eller i det minste å møte et annet menneske over nett. Om noe, så kan kunstig intelligens i verste fall brukes som et verktøy for kjærlighetssvindlere, der man lager boter som gjør den innledende kontakten frem til svindleren velger seg ut sine ofre. 

Anonymkode: 72f68...cc9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det tviler jeg på rent generelt. Mange ønsker noe fysisk, eller i det minste å møte et annet menneske over nett. Om noe, så kan kunstig intelligens i verste fall brukes som et verktøy for kjærlighetssvindlere, der man lager boter som gjør den innledende kontakten frem til svindleren velger seg ut sine ofre. 

Anonymkode: 72f68...cc9

Ja det er en måte å misbruke det på, håper det ikke skjer. Samtidig tenker jeg at mange som faller for kjærlighetssvindel liker tanken på noen, de fyller resten ut i hodet og fantasien på en måte. 

Anonymkode: 208e3...c47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...