AnonymBruker Skrevet 8. juli #1 Skrevet 8. juli Hvorfor har menn i sosiale settinger - inkludert arbeidsliv og bekjentskapssirkler behov for å informere meg om hvilke damer de liker? (Ja de henvender seg direkte til meg når de sier det selv om det er andre rundt) Dette har plaget meg på de fleste arbeidsplasser og andre sosiale settinger. Det er akkurat som om de vil at jeg i alle fall ikke skal tro jeg er noe. Jeg tror de vil "sette meg på plass" Eller er det bare jeg som reagerer fordi jeg faktisk er en litt forfenglig person som liker å bli oppfattet som attraktiv. Jeg begynner sikkert å bli "gammel" nå (ca. 60 år) men har opplevd dette fenomenet minst de 20 siste årene av mitt liv. Menn: svar gjerne. Selv så vet jeg om mange tiltrekkende menn i verden. Ser jo på YouTube! Men jeg pleier å være hensynsfull og ikke kommentere disse stjernene overfor min mann og andre menn jeg omgåes på jobb eller i vennekrets/ sosiale lag. Anonymkode: 07e25...bd8 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #2 Skrevet 8. juli Jeg har ikke behov for det. Hva er det som får deg til å tro at jeg har det? Ting blir ikke sant bare fordi at man generaliserer. Anonymkode: 9f8f4...549 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #3 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har ikke behov for det. Hva er det som får deg til å tro at jeg har det? Ting blir ikke sant bare fordi at man generaliserer. Anonymkode: 9f8f4...549 Tenkte mere på å spørre de menn som gjør dette. Er også interresert i svar fra damer som opplever det samme som meg. Anonymkode: 07e25...bd8
AnonymBruker Skrevet 8. juli #4 Skrevet 8. juli Som mann opplever jeg lignende fra en del kvinner jeg møter. Det kan være kommentarer om hvilket utseende de liker på menn (motsatt av meg typisk), men det kan og være andre utsagn som på ett eller annet vis tydeliggjør at jeg ikke er "aktuell". Jeg har aldri flørta med noen i mitt liv, bare så ingen beskylder meg for noe slik. Jeg tror nok det handler om å unngå at jeg / du skal kunne bli interessert i dem på noe vis. Anonymkode: 6bfbe...daf 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #5 Skrevet 8. juli Jeg nærmer meg 60 selv, men kan ikke huske å ha opplevd dette noensinne i hele mitt liv. Anonymkode: a9005...754
Slarti Skrevet 8. juli #6 Skrevet 8. juli Jeg har heller ikke noe behov å fortelle andre hvilke damer jeg liker. (utenom gutteprat når man var tenåring) Har dog som anon...daf opplevd at damer har det, men bare 2-3 ganger da damer jeg har vert frivillig sammen med, som jeg aldri flørta eller prøvde meg på, var allerede i forhold så brydde meg ikke Og var også "yngre" damer altså 25- (var i samme alder for øvrig) Tror nok teorien til anon...daf er rett her. Det gjøres for å tydeliggjøre at man ikke er "aktuell" for vedkommende.
AnonymBruker Skrevet 8. juli #7 Skrevet 8. juli Nei, dette har jeg aldri hørt om før. Anonymkode: bc5ae...71e 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #8 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei, dette har jeg aldri hørt om før. Anonymkode: bc5ae...71e Ikke mye til hjelp altså! Anonymkode: 07e25...bd8
AnonymBruker Skrevet 8. juli #9 Skrevet 8. juli Slarti skrev (16 minutter siden): Jeg har heller ikke noe behov å fortelle andre hvilke damer jeg liker. (utenom gutteprat når man var tenåring) Har dog som anon...daf opplevd at damer har det, men bare 2-3 ganger da damer jeg har vert frivillig sammen med, som jeg aldri flørta eller prøvde meg på, var allerede i forhold så brydde meg ikke Og var også "yngre" damer altså 25- (var i samme alder for øvrig) Tror nok teorien til anon...daf er rett her. Det gjøres for å tydeliggjøre at man ikke er "aktuell" for vedkommende. Er ikke ute etter å bytte ut mannen min. Men alle bekjentskaper enten gir/ tilføyer noe til oss mennesker eller det stjeler fra oss. Jeg føler at det å ta opp andre damer ut av det blå og at det omhandler at damen er attraktiv "stjeler" fra meg. Det rakker litt ned på min attraktivitet. Det skjedde for få dager siden Jeg satt ved siden av en sjefsfigur for meg (frivillighetsarbeide) Han satt og surfet på nettbrett og så kommenterer han en ung, lettkledd coutrystjernedame han tydeligvis beundrer. Anonymkode: 07e25...bd8 1
Slarti Skrevet 8. juli #10 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er ikke ute etter å bytte ut mannen min. Men alle bekjentskaper enten gir/ tilføyer noe til oss mennesker eller det stjeler fra oss. Jeg føler at det å ta opp andre damer ut av det blå og at det omhandler at damen er attraktiv "stjeler" fra meg. Det rakker litt ned på min attraktivitet. Det skjedde for få dager siden Jeg satt ved siden av en sjefsfigur for meg (frivillighetsarbeide) Han satt og surfet på nettbrett og så kommenterer han en ung, lettkledd coutrystjernedame han tydeligvis beundrer. Anonymkode: 07e25...bd8 Du får bare spørre dem rett ut hvorfor dem gjør det da. Men jeg støtter teorien til anon...daf fremdeles. Dem gjør det for å signalisere at dem ikke er interessert i deg. Det at du har mann er ravanes likegyldig for dem.
AnonymBruker Skrevet 8. juli #11 Skrevet 8. juli Har aldri tenkt en slik tanke, og tror aldri jeg har eller kunne sagt noe i nærheten av det du presenterer her. Mitt privatliv er ganske så privat, blant både venner og kollegaer. M54 Anonymkode: e540a...19c
AnonymBruker Skrevet 8. juli #12 Skrevet 8. juli Jeg jobber på en større arbeidsplass med ca 70% kvinner. Aldri hørt menn snakke om kvinner overhode, men en del kvinner langt oppi åra snakker om menn på samme måte som vi andre gjorde da vi var fjortiser. Utseende, væremåte, hvor ekle noen menn er osv. Jeg tror dette å snakke om det andre kjønnet mye mer er et kvinnefenomen faktisk. Anonymkode: 4c3bd...375 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli #13 Skrevet 8. juli Slarti skrev (2 timer siden): Du får bare spørre dem rett ut hvorfor dem gjør det da. Men jeg støtter teorien til anon...daf fremdeles. Dem gjør det for å signalisere at dem ikke er interessert i deg. Det at du har mann er ravanes likegyldig for dem. Nest gang får jeg vel sitte med YouTube og digge Morgan Wallen og ignorere hva sjefsfiguren sier i matpausen! Slik at jeg får tilbake selvfølelsen LOL! Morgan Wallen er en kjempesøt country stjerne i 30 - årene! Skal det være krig mellom kjønnene, så skal det være krig. Tror det jeg har adressert er snakk om hersketeknikk. Er du enig? Anonymkode: 07e25...bd8 1
Slarti Skrevet 8. juli #14 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Nest gang får jeg vel sitte med YouTube og digge Morgan Wallen og ignorere hva sjefsfiguren sier i matpausen! Slik at jeg får tilbake selvfølelsen LOL! Morgan Wallen er en kjempesøt country stjerne i 30 - årene! Skal det være krig mellom kjønnene, så skal det være krig. Tror det jeg har adressert er snakk om hersketeknikk. Er du enig? Anonymkode: 07e25...bd8 Eller så kan du bare gjøre det andre gjør. Drit i det. Ikke bry deg. Ikke gjør noe ut av det. Er det hersketeknikk for at det er en man som gjør det? Eller er det også hersketeknikk når damer gjør det? Det enkleste er bare å ikke bry seg, ikke ta seg nær av det, og gå videre. Jeg har opplevd slik et par ganger i yngre dager. Jeg brydde meg ikke og orket ikke lure på hva og hvorfor. Da blir livet så mye enklere. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #15 Skrevet 8. juli Hva sier disse mennene? Det eneste jeg kan gjette om årsaken er at de a) er sånne typer som tror alle er interessert i dem, og vil markere avstand. Jeg har selv hørt "jeg har dame, altså", eller "jeg foretrekker dem yngre", uten at jeg har hatt snev av interesse for den aktuelle mannen. b) at det mistenker de ikke har sjans hos deg, men likevel prøver å gjøre deg sjalu. Anonymkode: ccae3...8d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå