Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk plutselig her om dagen meldings forespørsle på fb, av eksen min jeg var sammen som ungdom. Det var jeg som gjorde det slutt pga valgte å flytte / skole.

Nå har vi pratet sammen noen dager og han åpner seg helt opp, om kjærlighetssorg og hvordan livet ble etterpå, og det samme gjør jeg. Det er 25 år siden vi traff hverandre, og jeg er veldig overrasket.  Vi begge ble singel ca samtidig og jeg ville ikke treffe en ny, men vært litt nedfor i det siste. De siste dagene vi har pratet har jeg ikke ledd så mye på lenge og vi pratet konstant, sender meldinger hele dagen og bilder osv. Finner ut vi gått igjennom mye det samme.. 

Nå skal vi treffes og spise middag sammen om noen dager, jeg har litt dårlig erfaring med mine eldre så jeg vil være på vakt. Men husker ikke noe dumt om han når vi var sammen. Men mye kan jo ha endret seg,  skal jeg ta sjansen???

Anonymkode: 6091b...d91

Skrevet

Nei, det er selvfølgelig ikke et rødt flagg.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Siden dette er en ungdomskjæreste vil jeg tro at det ikke er ett stort rødt flagg at det er intenst. Men! Pass på at han ikke bare bruker deg som en psykolog/samtalepartner.. 

Anonymkode: a2cf5...943

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville aldri åpnet meg så mye for en jeg ikke har møtt på 25 år. Men når du først har gjort det, så gå nå på den middagen. Husk bare at det har gått lang tid. Jeg kjenner flere som har gjort det samme, det har jo blitt så enkelt å finne igjen folk på FB. Felles for mange av dem er at de har mimret mye og vekket til live de følelsene de hadde som ungdommer uten å ta i betraktning at folk forandrer seg mye på så mange år. Det har gått i dass for alle sammen.

Anonymkode: 7dc96...d31

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Enig med de over her, det virker for intenst for fort, pass på at det er mer dybde her enn masse prat bare. 

Anonymkode: 801e1...cb9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Enig med de over her, det virker for intenst for fort, pass på at det er mer dybde her enn masse prat bare. 

Anonymkode: 801e1...cb9

Ja hva vil dybde si?

AnonymBruker
Skrevet

Dette er bare gøy og ikke uvanlig, så kjør på. Men om han viser seg å være svært intens over tid, at han helst vil fylle all din tid og blir rar, skuffet, sjalu eller et eller annet så fort du har andre planer enn ham, så begynner flaggene å melde seg.

Så lenge han beriker og ikke begrenser er alt godt og det er eventuelt andre ting «det står på».

Anonymkode: 9ac1b...267

AnonymBruker
Skrevet

Det er er rødt flagg at du leter etter røde flagg 

Anonymkode: 6ce45...009

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er er rødt flagg at du leter etter røde flagg 

Anonymkode: 6ce45...009

Det er jo tidligere forhold, synes er vanskelig å vite og skille mellom hva som er det normale og ikke. Kjenner til litt jeg er obs på.

AnonymBruker
Skrevet

Det normale er hva som får deg til å føle deg bra. lytt til magefølelsen. 

Anonymkode: ff706...f06

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.7.2025 den 7.37):

Jeg fikk plutselig her om dagen meldings forespørsle på fb, av eksen min jeg var sammen som ungdom. Det var jeg som gjorde det slutt pga valgte å flytte / skole.

Nå har vi pratet sammen noen dager og han åpner seg helt opp, om kjærlighetssorg og hvordan livet ble etterpå, og det samme gjør jeg. Det er 25 år siden vi traff hverandre, og jeg er veldig overrasket.  Vi begge ble singel ca samtidig og jeg ville ikke treffe en ny, men vært litt nedfor i det siste. De siste dagene vi har pratet har jeg ikke ledd så mye på lenge og vi pratet konstant, sender meldinger hele dagen og bilder osv. Finner ut vi gått igjennom mye det samme.. 

Nå skal vi treffes og spise middag sammen om noen dager, jeg har litt dårlig erfaring med mine eldre så jeg vil være på vakt. Men husker ikke noe dumt om han når vi var sammen. Men mye kan jo ha endret seg,  skal jeg ta sjansen???

Nei, det er ingen varsellampe som blinker. 

Anonymkode: d9db0...02b

AnonymBruker
Skrevet

Slapp av, nyt tiden og ikke tenk så mye :)

Anonymkode: 4068b...5dc

AnonymBruker
Skrevet

Ikke overtenk så mye - dra på middagen og se hva som skjer. Ekstremt få er som de var som ungdom så dette er jo så og si et nytt menneske du skal møte. 

Anonymkode: 58140...bed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...