Gå til innhold

Dere som har hatt babyer over gjennomsnittslengde første året, er de fortsatt lang?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en jente på 6 månder som var 71 cm, og blir bekymret for at hun skal bli veldig lang eller høy som voksen. Er det andre her som har hatt babyer som var lange første året men så har det stabilisert seg? Hun får kun MME 

Anonymkode: 03c10...2a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min jente var 52 ved fødsel over to uker før termin, 68 cm på 6-månederskontrollen. Har gått litt i noen rykk og napp, men over tid så følger hun fortsatt samme kurve. Vil likevel tro at det er individuelt. Min datters kusine som er et par måneder eldre var 55 cm ved fødsel og veldig lang og stor som baby, men nå er hun på samme høyde som min datter, så hun har nok falt fra sin kurve litt. Husker ikke eksakte mål, men hun var nok minst 2-4 cm lengre enn min jente på de fleste babykontrollene. 

Så lenge ungen ikke er underernært tror jeg ikke at kost har noe å si for høyden de får. Genetikk + tidspunkt for pubertet har nok mer å si. 

Anonymkode: d209e...832

AnonymBruker
Skrevet

Min datter var 54 når hun ble født. Det var jeg også. Hun har stoppet og vokse og er 171 nå. Jeg er 181 og faren 185

Anonymkode: 7c9d7...4bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min datter var 54 når hun ble født. Det var jeg også. Hun har stoppet og vokse og er 171 nå. Jeg er 181 og faren 185

Anonymkode: 7c9d7...4bb

Var hun lang på de andre kontrollene også, eksempel 4,5 og 6 mnd? 

AnonymBruker
Skrevet

Min gutt var 56 ved fødsel i uke 39, han har holdt seg stabilt høy (og tung, altså han er proporsjonal, ikke tykk) nå til 2,5 år. Virker som han fortsetter å vokse i jamnt tempo. Men alle slutter jo å vokse på et tidspunkt før eller siden 🤪

Anonymkode: 9083c...c0b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han på rett under 58 cm ved fødsel skal i følge kurven sin være 111 cm ved 3.5 år, og han var 110 cm når vi målte ham på døra hos svigermor i april, så det stemmer sikkert. Lang, ting og aktiv ❤️

Anonymkode: 227a2...28b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.7.2025 den 7.02):

Har en jente på 6 månder som var 71 cm, og blir bekymret for at hun skal bli veldig lang eller høy som voksen. Er det andre her som har hatt babyer som var lange første året men så har det stabilisert seg? Hun får kun MME 

Bekymret for at hun skal bli lang som voksen?🤔😮‍💨 Da har du ikke mange bekymringer i livet. Høye damer er stort sett sexy og flott. Du trenger rett og slett større bekymringer.. Du høres ung ut? Og overfladisk. 

Hilsen en på 163 cm 

Anonymkode: 1348e...b0b

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg var 56 cm da jeg ble født, og endte opp som 168 cm som voksen. :)

AnonymBruker
Skrevet

Han var høy det første året, nå er han normal. Han har en far på 1,94 m, men lav mor. Har også en datter som er helt normal.

Anonymkode: 2ff8d...c4a

AnonymBruker
Skrevet

Har ett søsken som var lang ved fødsel og er høy som voksen.

Mens nabogutten som var 58 cm endte som lav (under 175) som voksen.

Anonymkode: 23b81...259

AnonymBruker
Skrevet

Min eldste var 52 cm da han ble født, og var hele tiden i høyeste percentil. Som 8-åring er han fortsatt den høyeste i klassen. 

Anonymkode: 28dc0...50a

AnonymBruker
Skrevet

Jenta mi har ligget på 90 percentilen på høyde hele veien. Lang og tynn. Ruver over de andre på samme alder. 

gutten min har vært lang og tynn til 4-5 årsalderen. Etter det ble han blandt de laveste en lang periode. 

veldig spent hvor høye de ender opp med å bli. Jeg selv er 155 cm og mannen 199 cm😅

Anonymkode: 5bbb3...8f0

Skrevet

Ikke begrens mat på grunn av dette!🩷

Jeg er ganske høy og rett før puberteten var jeg på helsestasjonen angående å bremse veksten. Det er ikke noe du trenger å tenke på nå, og ingenting som påvirkes av kosten. Det handler om genetikk og pubertet. 

AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn lå på 97-percentilen gjennom hele det første året. Han er nå 7 år og ligger an til å bli 185 som voksen, så altså helt gjennomsnittlig.

Anonymkode: 06b27...c13

Skrevet

Nei, begge ble helt gjennomsnittlig på høyde for kjønnet de er 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.7.2025 den 7.02):

Vår var 53 når hun ble født, og har vært et hode over gjennomsnittet fram til nå (12år). Nå begynner de andre å ta ham igjen, og han er ikke lenger den lengste på klassebildet. 

Anonymkode: b19db...968

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.7.2025 den 0.34):

Bekymret for at hun skal bli lang som voksen?🤔😮‍💨 Da har du ikke mange bekymringer i livet. Høye damer er stort sett sexy og flott. Du trenger rett og slett større bekymringer.. Du høres ung ut? Og overfladisk. 

Hilsen en på 163 cm 

Anonymkode: 1348e...b0b

Hva sa du sa du?

Anonymkode: 741a7...f5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...