Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i 12 år. Før dette hadde jeg virkelig ALDRI sett for meg at han var typen til å være utro. Nå er jeg bekymret. 

Det har tatt noen mnd før jeg har forstått hva som skjer. Alle disse små endringene. Plutselig kjente jeg det igjen fra han var forelsket i meg.. 

Hva kan jeg gjøre for å minimere sjansene for at han går videre? 

De møtes ikke på privaten enda, tror jeg. Det er også bare tidvis at han er fryktelig privat med telefonen, så jeg tror ikke de snakker fast daglig enda. 

Jeg har ikke lest meldingene hans eller spurt han noe om det. Det kommer jeg heller ikke til å gjøre. Jeg er som sagt også rimelig sikker på at det ikke er fullt ut utroskap enda, så jeg føler det er håp. Jeg er bare redd han skal glemme seg bort i denne nye spennende følelsen...

Hva nå? (vi er i slutten av 30 årene) 

Anonymkode: e641d...6d2

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du dette? Sannheten er at det er ikke noe du kan gjøre, med det mener jeg at han må selv avgjøre hva han skal gjøre, og leve med ansvaret og konsekvensene av det. Og du må vite hva du vil godta og leve med. Går du ved utroskap så er det konsekvensen av hans handlinger.

Vi kan ikke redde folk fra seg selv eller sine handlinger ved å fortelle dem hvordan de skal være mot oss, dette må de vise og vite selv. Hvis han vil sette 12 års samliv på spill for en følelse han har, sier det dessverre litt om ham. 

Anonymkode: 07b49...cd9

• Liker 9
Skrevet

Er enig i at vi ikke kan fortelle noen hvordan de skal oppføre seg mot oss, men det er helt innafor med en konstruktiv samtale og en oppvekker slik han selv blir gjort oppmerksom på hvor veien kan ende. Om det er slik TS sier så er han forelsket/betatt, ikke alltid like enkelt og tenke konsekvenser eller fremover i det lange løp. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan vet du dette? Sannheten er at det er ikke noe du kan gjøre, med det mener jeg at han må selv avgjøre hva han skal gjøre, og leve med ansvaret og konsekvensene av det. Og du må vite hva du vil godta og leve med. Går du ved utroskap så er det konsekvensen av hans handlinger.

Vi kan ikke redde folk fra seg selv eller sine handlinger ved å fortelle dem hvordan de skal være mot oss, dette må de vise og vite selv. Hvis han vil sette 12 års samliv på spill for en følelse han har, sier det dessverre litt om ham. 

Det virker ikke som du har erfaring med lange forhold? Det å bli betatt av andre underveis i et langt liv er nesten umulig. 

Jeg trenger svar fra andre som har sittet i ligendne situasjon, gjerne som den betatte. Først og fremst trenger han tid, og han trenger at jeg er tålmodig og velger oss mens han nå har dette gående. Om han kommer tilbake så er det jo en god oppvekker på at han trenger mer oppmerksomhet, så da vil vi kunne få en veldig god samtale ut av det og vokse som par. Men først skal jeg jo holde meg flytende på sidelinjen her og holde frykten min i sjakk. Noen med erfaring? 

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det å bli betatt av andre underveis i et langt liv er nesten uunngåelig*. - måtte rette opp i den, beklager. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det virker ikke som du har erfaring med lange forhold? Det å bli betatt av andre underveis i et langt liv er nesten umulig. 

Jeg trenger svar fra andre som har sittet i ligendne situasjon, gjerne som den betatte. Først og fremst trenger han tid, og han trenger at jeg er tålmodig og velger oss mens han nå har dette gående. Om han kommer tilbake så er det jo en god oppvekker på at han trenger mer oppmerksomhet, så da vil vi kunne få en veldig god samtale ut av det og vokse som par. Men først skal jeg jo holde meg flytende på sidelinjen her og holde frykten min i sjakk. Noen med erfaring? 

Jeg har erfaring fra lange forhold, du snakker om at du må sitte rolig og velge dere mens han finner ut av dette, og gi ham mer oppmerksomhet hvis han kommer tilbake? Ærlig talt, her bør du tenke egne grenser og behov, og la hans ansvar være på ham. 

• Liker 7
  • Nyttig 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønte hva du mente, og jeg er helt enig, det er normalt å bli betatt, men man må ikke leve ut alle følelser man får, og hvis han velger å gå videre med det så får du finne ut hva du tenker å gjøre med det. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har erfaring fra lange forhold, du snakker om at du må sitte rolig og velge dere mens han finner ut av dette, og gi ham mer oppmerksomhet hvis han kommer tilbake? Ærlig talt, her bør du tenke egne grenser og behov, og la hans ansvar være på ham. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg skjønte hva du mente, og jeg er helt enig, det er normalt å bli betatt, men man må ikke leve ut alle følelser man får, og hvis han velger å gå videre med det så får du finne ut hva du tenker å gjøre med det. 

Om han velger å møtes er jo løpet kjørt. Det er et tillitsbrudd. Det ville jeg normalt aldri tenkt at han ville gjort, før han hadde avsluttet.

Det å være betatt av andre er ikke et tillitsbrudd i vårt forhold, så det er følelser han selvfølgelig ikke skal straffes for. Da inkludert litt meldinger, mens en er litt bedøvet, opp til et visst punkt. Men dette er ikke poenget. Greia er at jeg ikke ønsker at tiden hjemme skal være drama nå mens han står i denne skvisen. Jeg ønsker at det skal være en vennlig påminnelse om hva vi har. Vi er et team, tross alt. Og akkurat nå padler lagspilleren min med en brukket åre. Jeg har jo ikke tenkt å sitte stille i båten og vente for å se om den synker, jeg har jo planer om å kjempe! Men jeg innser at jeg ikke får konstruktive tilbakemeldinger rundt akkurat dette her på KK. 

• Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

Om han velger å møtes er jo løpet kjørt. Det er et tillitsbrudd. Det ville jeg normalt aldri tenkt at han ville gjort, før han hadde avsluttet.

Det å være betatt av andre er ikke et tillitsbrudd i vårt forhold, så det er følelser han selvfølgelig ikke skal straffes for. Da inkludert litt meldinger, mens en er litt bedøvet, opp til et visst punkt. Men dette er ikke poenget. Greia er at jeg ikke ønsker at tiden hjemme skal være drama nå mens han står i denne skvisen. Jeg ønsker at det skal være en vennlig påminnelse om hva vi har. Vi er et team, tross alt. Og akkurat nå padler lagspilleren min med en brukket åre. Jeg har jo ikke tenkt å sitte stille i båten og vente for å se om den synker, jeg har jo planer om å kjempe! Men jeg innser at jeg ikke får konstruktive tilbakemeldinger rundt akkurat dette her på KK. 

Jeg vil si at grensen er gått over når man tar følelsen og handler utfra den, som feks meldinger, samtaler eller mer kontakt enn vennlig med den andre part. Hvis mannen din har følelser for ei dame, og han melder med henne, er det over en grense og det er emosjonell utroskap.

Partneren din padler ikke med brukket åre, han har sluttet å padle mens han sikler over noen andre. 

Du skal ikke hoppe så høyt du kan her for å minne ham på hva dere har hjemme, og prøve å bli valgt, mens han initierer mer kontakt med personen han er betatt av.

Har du funnet og sett meldinger mellom dem, er det på tide å sette en grense og vise hvor landet ligger.

• Liker 9
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kjemper jo ikke om du ikke sier noe, men bare venter og ser den an?

Anonymkode: 389b2...7c5

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si at grensen er gått over når man tar følelsen og handler utfra den, som feks meldinger, samtaler eller mer kontakt enn vennlig med den andre part. Hvis mannen din har følelser for ei dame, og han melder med henne, er det over en grense og det er emosjonell utroskap.

Partneren din padler ikke med brukket åre, han har sluttet å padle mens han sikler over noen andre. 

Du skal ikke hoppe så høyt du kan her for å minne ham på hva dere har hjemme, og prøve å bli valgt, mens han initierer mer kontakt med personen han er betatt av.

Har du funnet og sett meldinger mellom dem, er det på tide å sette en grense og vise hvor landet ligger.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du vet at hvert forhold definerer sine egne grenser for utroskap sant?

Det er helt fint at du forteller dine grenser altså, men det hjelper ikke meg så mye når vi har et helt annet ståsted rundt dette. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du vet at hvert forhold definerer sine egne grenser for utroskap sant?

Det er helt fint at du forteller dine grenser altså, men det hjelper ikke meg så mye når vi har et helt annet ståsted rundt dette. 

Mulig det, men dette handler ikke om mine grenser, men det som er fakta.

Det øyeblikket man har gjort noe for en følelse så har en tatt den ut av sitt hode og indre verden, og ut i det virkelige liv. Man har tatt steg for å manifestere deni realiteten, og det er forskjell mellom å bli betatt, og det gjøre noe med det. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kjemper jo ikke om du ikke sier noe, men bare venter og ser den an?

Anonymkode: 389b2...7c5

Klart jeg gjør! Men det er ikke meg som skal si noe om dette først, det er han! Jeg er jo klar over hva som skjer. Så han kan ikke bruke uendelig tid på å finne ut av dette selvsagt, men akkurat nå har han fremdeles tid, da det er såpass ferskt at han bare helt nylig har startet å innse selv at det kanskje er på grensen. Mtp å bli mer beskyttende for telefonen sin, som en naturlig nok ikke blir når en fremdeles tror at alt er innafor. Så hjernen hans har jo akkurat koblet seg på det som skjer, min inkludert. Ergo er det for tidlig at jeg tar initiativ til samtale, det må jeg gi han muligheten til. 

Men jeg har igrunnen fått orden på det mentalt med å måtte forsvare han i denne tråden. Så det har hjulpet meg veldig til å kjenne godt hvor grensene mine går :) Takk for hjelpen alle 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke gjøre noen ting hvis det er gjensidig, dessverre.

Hvordan er «mønsteret» hans? Var han sammen med noen og dumpa henne for å bli sammen med deg?

Menn har dessverre et mønster. Er han forelsket og dama er forelsket, så er løpet kjørt

Anonymkode: 637eb...441

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klart jeg gjør! Men det er ikke meg som skal si noe om dette først, det er han! Jeg er jo klar over hva som skjer. Så han kan ikke bruke uendelig tid på å finne ut av dette selvsagt, men akkurat nå har han fremdeles tid, da det er såpass ferskt at han bare helt nylig har startet å innse selv at det kanskje er på grensen. Mtp å bli mer beskyttende for telefonen sin, som en naturlig nok ikke blir når en fremdeles tror at alt er innafor. Så hjernen hans har jo akkurat koblet seg på det som skjer, min inkludert. Ergo er det for tidlig at jeg tar initiativ til samtale, det må jeg gi han muligheten til. 

Men jeg har igrunnen fått orden på det mentalt med å måtte forsvare han i denne tråden. Så det har hjulpet meg veldig til å kjenne godt hvor grensene mine går :) Takk for hjelpen alle 

Beklager men det høres ut som du omtaler en 4 åring som holder på å finne ut hva som er greit og ikke.

Det er fullstendig innafor å nevne hvorfor han holder mobilen tett til brystet og vokter den, du må ikke forklare og forstå hva han kanskje føler og tenker, du skal bare gjøre det klart hvor DINE grenser går. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Kan dere reise på ferie eller noe? Slik at han får litt avstand? Ingen er perfekte og han får kanskje tid å se de mindre positive sidene av henne også med litt avstand.  

Anonymkode: 81483...51e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du kan ikke gjøre noen ting hvis det er gjensidig, dessverre.

Hvordan er «mønsteret» hans? Var han sammen med noen og dumpa henne for å bli sammen med deg?

Menn har dessverre et mønster. Er han forelsket og dama er forelsket, så er løpet kjørt

Anonymkode: 637eb...441

Dette var interessant! Hva slags "mønster" har vi menn, og hvorfor har ikke kvinner et "mønster"?

Anonymkode: 4b4b0...605

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan dere reise på ferie eller noe? Slik at han får litt avstand? Ingen er perfekte og han får kanskje tid å se de mindre positive sidene av henne også med litt avstand.  

Anonymkode: 81483...51e

Hvis de allerede har begynt å snappe , og flørte med hverandre på mobilen så spiller det liten rolle om de reiser på ferie… 

Anonymkode: 3b450...11c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke snakke med han? 
Si at du har lagt merke til en endring i han, og spør hva som er greia? 

Anonymkode: a5a34...5ab

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var betatt av en på jobb. Det viktigste er å ikke gi det næring. Forhåpentligvis skjønner hen det. Men litt uskyldig samtale eller meldinger er vel lov. 

Anonymkode: 2723b...588

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...