Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kunne feks ALDRI tenkt meg å være sammen med en mørkhudet mann. Min søster er sammen med og har 2 barn med en mørkhudet mann og jeg skjønner ikke hvordan hun klarer/orker å tenne fysisk på ham. Men jeg vet jo at smak og behag er så forskjellig. Jeg synes generelt vi har altfor slapp innvandringspolitikk i Norge.

Jeg har ingen problemer med mørkhudete damer men det er mennene jeg ikke fikser.

Om jeg blir sjekket opp av en mørkhudet er jeg veldig avisende. jeg har også fått slengt at jeg er rasist fordi jeg "ikke gir de en sjangse". Men jeg synes det er å skyte over mål å kalle noen rasist på det grunnlaget. Jeg går ikke rundt å kaller noen svarting eller pakkis og jeg er like avisende overfor "hvite" menn jeg ikke liker trynet på.

Hvorfor er det så lett for en mørkhudet å slenge ut at man er rasist når de ikke får "viljen" sin?

synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Gjest King James
Skrevet

Vis man hater en av en aen farge hud farge. Da er man rasist. Ihvertfall er det sån jeg har forstått det

Skrevet

Dette med "rasist" synes jeg blir brukt litt for ofte. Jeg hadde ei klassevenninne på vgs som hadde en tendens til å ta opp rasisme da hun ikke følte at hun fikk viljen sin, eller at hun følte seg oversett. Når det kommer til et punkt hvor folk roper ulv, blir jeg provosert. Så jeg kan skjønne deg på det punktet.

Men de tingene du sier, at du ikke tenner på mørkhudede menn og ikke er enig i invandringspolitikken, er jo ikke det samme som å være rasist. Jeg er heller ikke helt fornøyd med invandringspolitikken, og jeg har vel egentlig aldri følt meg tiltrukket av mørkhudede, men jeg har ingenting imot dem. Det er bare min smak. Akkurat som at jeg ikke har stort sansen for gutter av "den-klysete-pop/Beckham"-typen. Det er ingen som sier at du på død og liv må finne alle menn like attraktive. ;)

Hadde du virkelig vært rasistisk, tror jeg du ville hatt noe imot å besøke din søsters mann og barn, men du sier ikke noe om dette. Det høres mer ut som om det er mennene du har noe imot. Og det kan godt være fordi du oppfatter den måten de som du har møtt sjekker deg opp på som ekkel på noen måte også?

Ikke vet jeg. Men dersom man føler et slags hat mot noen med en annen hudfage generelt og ubegrunnet, ville jeg kalt det rasistisk.

Gjest Varg-Menja
Skrevet (endret)
Dette med "rasist" synes jeg blir brukt litt for ofte. Jeg hadde ei klassevenninne på vgs som hadde en tendens til å ta opp rasisme da hun ikke følte at hun fikk viljen sin, eller at hun følte seg oversett. Når det kommer til et punkt hvor folk roper ulv, blir jeg provosert. Så jeg kan skjønne deg på det punktet.

Enig i dette, selv har jeg flere ganger opplevd at innvandrergutter slenger "rasist" etter meg på byen, når de prøver å skjekke meg opp og jeg sier nei. Akkurat som om jeg skulle blitt meg dem hjem for å ligge med dem, bare for å bevise hvor åpent sinn jeg har... (Og det beste å si da er noe sånt som at: "Nei, jeg har ingen problemer med at du er svart, det er fordi du oppfører deg som en tosk jeg ikke liker deg.")

Seksuelle preferanser har i utgangspunktet ingenting med rasisme å gjøre, selv har jeg en sterk forkjærlighet for blonde og blåøyde gutter, og da stiller selvsagt mørke gutter svakt hos meg som kjæresteemner. Men jeg synes de er helt ok som venner, og har hatt mange venninner med utenlandske kjærester, og det har jo selvsagt ikke vært noe problem.

Jeg er også enig i at innvandringspolitikken vi har i dag er for dårlig, i utgangspunktet ser jeg på innvandring som positivt (hvem oss kan egentlig kalle seg norsk, dersom vi går tusen år tilbake i tid?), men mener at politikken rundt det legger opp til at de blir en subgruppe via dårlig integrering osv.

Endret av Varg-Menja
Skrevet

Om du er rasist eller ikke kommer an på hvilke grunner du har til å ikke like utenlandske menn. Er det fordi du mener de har personlighetstrekk etc du ikke liker, vil jeg si du tenderer mot å være rasistisk. Dersom du ikke tenner på utseendene deres, kan vel ingen egentlig bebreide deg det. Smak og behag er som kjent forskjellig.

Gjest Gjest
Skrevet (endret)
Jeg kunne feks ALDRI tenkt meg å være sammen med en mørkhudet mann. Min søster er sammen med og har 2  barn med en mørkhudet mann og jeg skjønner ikke hvordan hun klarer/orker å tenne  fysisk på ham. Men jeg vet jo at smak og behag er så forskjellig.  Jeg synes generelt vi har altfor slapp innvandringspolitikk i Norge.

Jeg har ingen problemer med mørkhudete damer men det er mennene jeg ikke  fikser.

Om jeg blir sjekket opp av en mørkhudet er jeg veldig avisende. jeg har også fått slengt at jeg er rasist fordi jeg "ikke gir de en sjangse". Men jeg synes det er å skyte over mål å kalle noen rasist på det grunnlaget. Jeg går ikke  rundt å kaller noen svarting eller  pakkis og jeg er like avisende overfor "hvite" menn jeg ikke liker trynet på.

Hvorfor er det så lett for en mørkhudet å slenge  ut at man er rasist når de ikke får "viljen" sin?

synspunkter?

Som om jeg skulle skrevet det selv.... er helt lik deg på disse områdene.

Mye fordi disse mørkhudete personene tror at dei er så kjempedeilige, og at norske damer tenner på litt sånn mulatt typer, og dei tar aldri et nei som svar, de maser og maser når de sjekker opp på byen, det er iallefall min erfaring. De jeg liker minst faktisk er disse sør-øst europerene, etter min mening ser dei helt forferdelig ut med disse kjempe svære nesene, kull svart hår, gull rundt halsen, og stramme t-shirt om sommeren, og en egoisme som jeg aldri har sett maken til.

Jeg er også blitt kaldt rasist, men det driter jeg i, sier bare javel, og jeg er stolt av det å være fremmedkulturell fiendlig. Jeg mener det er en mening med at negrene skal være i afrika, asiaterne i asia, og hvite i europa(usa-delvis). Ser man på usa så har de skutt seg selv i foten, de slapp slavene den gangen de hadde de, all for langt, som de igjen kan takke seg selv for. Dei dro dem selv til landet.... og det er vi også i ferd med å gjøre, bar vi ikke bruker de som slaver først...

Nå er jeg ikke noe tilhenger av at etnisk hvite normenn skal dra til afrika å bosette seg heller. Hver sitt kontinent. Da hadde vi sluppet masse krig og elendighet.

Se på frankrike, myndighetene har sluppet det all for langt i utgangspunktet, nå var det tendenser til opprør for en tid siden der også.... det kommer bare mer, se bare på reaksjonen av karikatur-teikningene, hvorfor skal religion være øverste lov i landene hvor de mislikte disse, er det fordi dei ikke eier humor??

Ikke minst kriminaliteten her til lands, når fremmedkulturelle står for 70-80% av oslo's kriminaliteten så er det noe som ikke går som planlagt. Vi dro inn all for mange invandrere den gangen det startet. Nå sitter vi her med nesten hundretusen av 4hundretusen i oslo som kommer fra "ikke vest europeiske" land.

Når tipper jeg det er en del som blir provosert over mine meninger, men til alle dere som blir provosert, eller er uenig, så vil jeg bare sei at jeg respektere deres syn, så da bør dere respektere mitt syn, selv og mitt syn ikke er i flertall.... men noen ganger tar faktisk flertallet feil.

Viss ikke dette innlegget blir slettet da..... men det må jo være lov å ytre sine meninger og holdninger til et så viktig spørsmål.

Takk for oppmerksomheten.

Nasjonal Hilsen Fra

Anne May

Innlegget er moderert noe.

Misty (mod)

Endret av Misty
Skrevet (endret)
Som om jeg skulle skrevet det selv.... er helt lik deg på disse områdene.

Mye fordi disse mørkhudete personene tror at dei er så kjempedeilige, og at norske damer tenner på litt sånn mulatt typer, og dei tar aldri et nei som svar, de maser og maser når de sjekker opp på byen, det er iallefall min erfaring. De jeg liker minst faktisk er disse sør-øst europerene, etter min mening ser dei helt forferdelig ut med disse kjempe svære nesene, kull svart hår, gull rundt halsen, og stramme t-shirt om sommeren, og en egoisme som jeg aldri har sett maken til.

Jeg er også blitt kaldt rasist, men det driter jeg i, sier bare javel, og jeg er stolt av det å være fremmedkulturell fiendlig. Jeg mener det er en mening med at negrene skal være i afrika, asiatene i asia, og hvite i europa(usa-delvis). Ser man på usa så har de skutt seg selv i foten, de slapp slavene den gangen de hadde de, all for langt, som de igjen kan takke seg selv for. Dei dro dem selv til landet.... og det er vi også i ferd med å gjøre, bar vi ikke bruker de som slaver først...

Nå er jeg ikke noe tilhenger av at etnisk hvite normenn skal dra til afrika å bosette seg heller. Hver sitt kontinent. Da hadde vi sluppet masse krig og elendighet.

Se på frankrike, myndighetene har sluppet det all for langt i utgangspunktet, nå var det tendenser til opprør for en tid siden der også.... det kommer bare mer, se bare på reaksjonen av karikatur-teikningene, hvorfor skal religion være øverste lov i landene hvor de mislikte disse, er det fordi dei ikke eier humor??

Ikke minst kriminaliteten her til lands, når fremmedkulturelle står for 70-80% av oslo's kriminaliteten så er det noe som ikke går som planlagt. Vi dro inn all for mange invandrere den gangen det startet. Nå sitter vi her med nesten hundretusen av 4hundretusen i oslo som kommer fra "ikke vest europeiske" land.

Når tipper jeg det er en del som blir provosert over mine meninger, men til alle dere som blir provosert, eller er uenig, så vil jeg bare sei at jeg respektere deres syn, så da bør dere respektere mitt syn, selv og mitt syn ikke er i flertall.... men noen ganger tar faktisk flertallet feil.

Viss ikke dette innlegget blir slettet da..... men det må jo være lov å ytre sine meninger og holdninger til et så viktig spørsmål.

Takk for oppmerksomheten.

Nasjonal Hilsen Fra

Anne May

Man er rasist når man skriver ting som dette og er klar over hva det innebærer og stolt av det...

Når man misliker "alle disse sør-øst-europeerne" (som faktisk er fra samme kontinent som oss, gjest... eller trodde du at Vest Europa var et eget kontinent?) på grunn av at de har store neser, er egoistiske og man ikke liker klesstilen deres. Har du truffet alle du da?

Når man er så uopplyst at man ikke gidder å se på hvorfor det var tendenser til opprør i Frankrike, og bare går ut ifra at det er fordi mørkhudede mennesker liker å bråke.

Og hvordan kan du si at hvite hører hjemme i USA? Vet du ikke hvem som er de innfødte der? Hvor mener du at indianerne hører hjemme da? Og halve Latinamerika er invadert av "hvite" og utblandet til de grader. Hvordan mener du at det burde sett ut der?

Hvis du vil skille verdens "raser" så får du en voldsom jobb med å trekke tilbake alle de hvite som har spredd seg ut over kontinentene i løpet av historien. Du må tømme mesteparten av USA og Australia, halve Latinamerika og mye av Sør-Afrika. SÅ må du plassere alle disse i Europa, som jo er der de hvite opprinnelig kommer fra. Og for å gjøre utfordringen fullstendig så kan du jo gi tilbake alle råstoffene som den hvite mann lastet på de samme båtene som slavearbeiderne og beriket seg på fra de andre kontinentene.

Lykke til!!

(og nasjonalist er forresten noe helt annet enn rasist. Man kan jo prøve å skille begrepene litt også.)

Endret av Phobia
Gjest Gjest
Skrevet

Muslimene har jo bare kommet til Europa for å ta over Europa ... :overrasket:

Virker som at du aldri har møtt en muslim i ditt liv, alle jeg har møtt har vært koko og en ting har de til felles - de er så UTROLIGE innbilske! Hvem vil ha dem opp hit? De som kommer til Norge er som regel de som er de farligste, lurer på hvor mange a la Krekar det finnes i Norge ...

Uansett, hva er galt med å være stolt av at man er hvit og kommer fra Europa?

De svarte får lov, hvorfor ikke de hvite? Usj

Gjest Gjest
Skrevet

Floja, du bør ikke ta det for gitt at muslimene tenker akkurat sånn som deg, da. Vær litt mindre naiv?

Muslimene tenker på en helt annen måte, og de vet hvordan de skal utnytte det. Når det kommer sånne som deg og bare "Stakkers små, vi har vært så slemme mot dere". Klart de utnytter det.

Skrevet

er ikke rasisme når man møter mennesker uligk, behandler dem ulikt osv da?? Man kan være rasist uten at det går på hudfarge spesielt men på væremåte overfor mennesker generent vel??

Jeg er nok rasist etter overfornevnte definisjon fordi jeg mener sterkt at ikke alle fortjener å bli behandlet likt i like situasjoner - ref. annen tråd om utvisning...

- men det betyr ikke at jeg er rasistisk i min oppførsel mot eller i forhold til hudfarge eller etnisk bakgrunn eller noe slikt altså.........

Skrevet
Muslimene har jo bare kommet til Europa for å ta over Europa ...  :overrasket:

Virker som at du aldri har møtt en muslim i ditt liv, alle jeg har møtt har vært koko og en ting har de til felles - de er så UTROLIGE innbilske! Hvem vil ha dem opp hit? De som kommer til Norge er som regel de som er de farligste, lurer på hvor mange a la Krekar det finnes i Norge ...

Uansett, hva er galt med å være stolt av at man er hvit og kommer fra Europa?

De svarte får lov, hvorfor ikke de hvite? Usj

Regner med at den var rettet mot meg, men jeg har da ikke sagt noe om muslimer? Hvis det var de sør-øst europeerne du siktet til, så er ikke de bare muslimer, vet du.

Og er ikke du innbilsk da, som mener at du er bedre enn alle dem?

Og jo, jeg kjenner mange muslimer; de jeg kjenner er flotte mennesker som absolutt ikke har kommet hit for å ta over hverken Norge eller Europa. En arbeider for leger uten grenser, en jobber med likestilling, en er representant for AP, en er nyutdannet tannlege, en jobber i Røde Kors...

Men nå snakker du som sagt om religion, og ikke hudfarge. Det blir ikke helt det samme.

Enig i at folk som Krekar er farlige, men alle muslimer er ikke terrorister...

Skrevet
Floja, du bør ikke ta det for gitt at muslimene tenker akkurat sånn som deg, da. Vær litt mindre naiv?

Muslimene tenker på en helt annen måte, og de vet hvordan de skal utnytte det. Når det kommer sånne som deg og bare "Stakkers små, vi har vært så slemme mot dere". Klart de utnytter det.

Jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor du bare snakker om muslimer nå. Det var ikke jeg som begynte å henge meg opp i dem, jeg snakket om hudfarge.

Og jeg synes selvfølgelig ikke synd i dem, jeg mener bare at vi bør behandle alle likt, uavhengig av hudfarge og tro. Døm folk etter egne handlinger, ikke etter andres.

Jeg og du tenker tydeligvis helt forskjellig, selv om vi begge er etniske nordmenn (går jeg ut ifra). Hva får deg da til å tro at alle muslimer tenker på en annen måte? Det er mange rasistiske muslimer i verden, og jeg synes de er urimelige også.

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Men hva hvis man er sammen med en mørkhudet i et annent land, hvor de ikke er innvandrere, stiller det seg annderledes?

Er det mørkhudete eller er det innvandrere du har noe imot.?

Gjest Gjest
Skrevet
Regner med at den var rettet mot meg, men jeg har da ikke sagt noe om muslimer? Hvis det var de sør-øst europeerne du siktet til, så er ikke de bare muslimer, vet du.

Og er ikke du innbilsk da, som mener at du er bedre enn alle dem?

Og jo, jeg kjenner mange muslimer; de jeg kjenner er flotte mennesker som absolutt ikke har kommet hit for å ta over hverken Norge eller Europa. En arbeider for leger uten grenser, en jobber med likestilling, en er representant for AP, en er nyutdannet tannlege, en jobber i Røde Kors...

Men nå snakker du som sagt om religion, og ikke hudfarge. Det blir ikke helt det samme.

Enig i at folk som Krekar er farlige, men alle muslimer er ikke terrorister...

Mange fra sørøst-europa som er muslimer, da. Kjente en fra Kosovo.

Gosh, da skal jeg bare slutte å avvise de innbilske folkene? De sier jo ting som "De jentene der er sjalu fordi du prater med meg" Sorry, da, Vil helst ikke prate med noen slike utlendinger. De tror de er så innihelvete deilig. Jeg er ikke innbilsk, bare vet mitt eget beste. :overrasket:

Du er vel ikke tilfeldigvis innvandrer?

Gjest Gjest
Skrevet

Men, Floja.

Jeg reagerer bare på at kulturen er så annerledes vår. De guttene derfra er ganske så pågående.

Men jeg kjenner selv noen innvandrere som jeg liker veldig godt. :) Må ikke misforstå da, jeg bare holder meg unna dem av tidligere erfaringer.

Mange vidunderlige folk ifra hele verden. :)

Skrevet
Mange fra sørøst-europa som er muslimer, da. Kjente en fra Kosovo.

Gosh, da skal jeg bare slutte å avvise de innbilske folkene? De sier jo ting som "De jentene der er sjalu fordi du prater med meg" Sorry, da, Vil helst ikke prate med noen slike utlendinger. De tror de er så innihelvete deilig. Jeg er ikke innbilsk, bare vet mitt eget beste.  :overrasket:

Du er vel ikke tilfeldigvis innvandrer?

Avvis dem hvis du vil, men ikke mislik alle med samme hudfarge fordi det er noen som plager deg på byen. Det er personen som er innbilsk, ikke folkegruppen! :overrasket:

Om jeg er innvandrer? Jo jeg har litt svenske aner litt tilbake, så jeg må vel kanskje si at jeg er litt innvandrer...

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Fordømmer skapes kun hvis man er uviten og det bevises jo her .

I de fleste av trådene så henvises det til - de, alle innvandrere, den kulturen, mørkhudete etc

Hvem pokkern snakker dere om? Hvem er De? Hvilken kultur, hvilken religion, er det mørkhudete fra pakkistan, India , Afrika, Somalia, Norge??

Gjest Gjest
Skrevet

Gamle Alex, og derfor skal man bare godta sånt som Krekar bare fordi man er "uvitende"?

Gjest Gamle Alex
Skrevet
Gamle Alex, og derfor skal man bare godta sånt som Krekar bare fordi man er "uvitende"?

Hvis man gjør noe kriminelt skal man bli behandlet på lik linje som andre kriminelle , men er alle mørkhudete som Krekar????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...