Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #1 Skrevet 20. mars 2006 Nå har jeg brukt opp nesten hele kreditten i skandiabanken til å betale ned andre kreditter (tenkte å samle alt på et sted). Skal jeg la det stå igjen litt penger av kreditten til å dekke renter?
Stjerne Skrevet 20. mars 2006 #2 Skrevet 20. mars 2006 Du må i alle fall ha nok penger på kontoen til å dekke rentene ved hvert månedsskiftet, ellers vil kontoen gå i minus. Da blir det purringer og til slutt inkasso. Om du lar det stå igjen noe av kreditten til å dekke rentene, eller om du bruker opp kreditten og setter penger inn igjen på kontoen ved månedsskifte spiller ingen rolle.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #3 Skrevet 21. mars 2006 Nå har jeg latt det stå igjen 500 av kontokreditten, altså står den i minus 9500 (jeg hadde kontokreditt på 10 000). Da skulle det gå greit, altså? Unnskyld at jeg maser, jeg må ha sånt inn med teskje, jeg.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #4 Skrevet 21. mars 2006 Vet du hva du må betale i renter for dette da? Jeg har også kontokreditt (i annen bank), og den er kostbar den også...Hvis det er effektiv rente 20%, så skal du betale renter (dersom det går en hel mnd som du låner beløpet) på ca. kr. 160. Det blir mye penger det også, men jeg vil uansett tro at når du slipper månedesgebyr på andre lån fordi du har nedbetalt dem, så er det mer gunstig for deg å få renter på dette siste kontokredittlånet. Du skal ha ros for at du har begynt å rydde opp i økonomien din!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå