Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #1 Skrevet 20. mars 2006 Jeg har søkt sommerjobb i diverse mediehus, og venter nå spent på svar..når pleier f.eks Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad og slike gi svar på om man får jobben? Og om jeg får en jobb i en av lokalavisene jeg har søkt i, og så får tilbud fra Bergens tidende, kan jeg da komme en uke etterpå og takke nei til den første jobben?
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #2 Skrevet 20. mars 2006 Jeg har søkt sommerjobb i diverse mediehus, og venter nå spent på svar..når pleier f.eks Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad og slike gi svar på om man får jobben? Og om jeg får en jobb i en av lokalavisene jeg har søkt i, og så får tilbud fra Bergens tidende, kan jeg da komme en uke etterpå og takke nei til den første jobben? ← Jeg vet ikke når de pleier å svare, dessverre. men du kan jo ring og spørre - da virker du samtidig ivrig etter å få jobben. Kanskje. Om du får tilbud ett sted først, og så får et bedre tilbud annensteds fra, så kan du takke ja til den beste jobben. De sliter nok ikke med å få folk til sommervikariatene sine i den bransjen, så de blir nok ikke "sinte". Men det kan kanskje være verdt å tenke på at man noen ganger som vikar får flere interessante jobber i en liten avis/redaksjon enn i en stor. Kommer selvsagt an på, men kjenner en som var kjempefornøyd med å ha hatt praksis i en lokalavis (Oslo riktignok) fordi han fikk så mange varierte oppdrag, mens andre ble sittende og skrive ntb-notiser i Vg... Men dette kommer selvsagt an på flere ting... hvor erfaren du er, hvordan du er osm person, hvilken lokalavis det er snakk om osv.-)
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. mars 2006 #3 Skrevet 28. mars 2006 Det skal vel ta litt over en måned før de kontakter deg. Hvordan har det gått?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå