Anonymaaaa Skrevet 7. juli #1 Skrevet 7. juli Noen som har erfaringer og dele? Er så redd jeg skal føle meg ensom og bli deppa, kanskje spesielt ved middagstid…
AnonymBruker Skrevet 8. juli #2 Skrevet 8. juli Anonymaaaa skrev (9 timer siden): Noen som har erfaringer og dele? Er så redd jeg skal føle meg ensom og bli deppa, kanskje spesielt ved middagstid… Hvis du spesielt tenker på at du blir deppa ved middagstid fordi du er alene,hvorfor ikke bestille leilighet?Det kan du lage mat sjøl.Ellers er det ingen som bryr seg om du sitter på kafé eller restaurant alene.Har reist med charter alene mange ganger,har alltid leilighet,det gir mer frihet enn all inclusivehotell. Anonymkode: 5fa6f...9da
AnonymBruker Skrevet 8. juli #3 Skrevet 8. juli Er på solo-ferie nå med Ving på Kreta. 0 problem, spiser som regel lunsj og middag ute, kelnere er veldig flinke. Har kjøkken, og lager mat der når jeg ikke gidder gå ut i varmen. Anonymkode: 78b59...412 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli #4 Skrevet 8. juli Anonymaaaa skrev (11 timer siden): Noen som har erfaringer og dele? Er så redd jeg skal føle meg ensom og bli deppa, kanskje spesielt ved middagstid… Når du først er kommet frem, og har funnet en restaurant for kvelden - så har vel ikke reiseform noe å si? Dvs om du kom med charter/rutefly/bil/tog? jeg trives godt på tur på egenhånd, også på restaurant - over alt. bare å kose seg, ta med bok. små restauranter er bedre alene synes jeg. Anonymkode: ecff8...3f4 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli #5 Skrevet 8. juli Tenker veldig mye av det handler om innstilling. Jeg er engstelig for sånt som dette selv, særlig tenker jeg på om det ser rart ut. Så tenker jeg tilbake på jobbreise etter jobbreise der jeg sitter for meg selv og spiser og ikke tenker tanken på at det fremstår noe rart for andre. Jeg skjønner at du også er bekymret for at det selv kan oppleves leit, ikke bare hva andre tenker, og det er vel ikke mange forretningsreisende på stranddestinasjoner i juli. Men veldig mye av dette handler tross alt om egen inngang. Det er ikke noe rart i å reise alene sånn du beskriver. Det er helt vanlig. Noen har aldri hatt noen aktuelle å reise med, andre er skilt eller har blitt enke(menn) eller opplevde at turfølget ble forhindret i siste liten. Alt sammen er helt normalt. Alternativet, å sitte hjemme i Norge minst like lenge og være nedfor over at man ikke torde å reise på alene-sydenferie, er jo ikke akkurat noe bedre. Det er bare at ingen ser deg, og ingen av de som ser deg på chartertur tenker et sekund over at du er alene. Anonymkode: 53dd3...079 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #6 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Når du først er kommet frem, og har funnet en restaurant for kvelden - så har vel ikke reiseform noe å si? Dvs om du kom med charter/rutefly/bil/tog? jeg trives godt på tur på egenhånd, også på restaurant - over alt. bare å kose seg, ta med bok. små restauranter er bedre alene synes jeg. Anonymkode: ecff8...3f4 Det er en egen trygghet å reise charter når man reiser alene. Skulle det skje noe, vil de være behjelpelig. Reiste selv av gårde i vinter, og det gikk veldig fint. Ta med deg bok når du skal ut å spise, bestill gjerne bord på forhånd. Anonymkode: 54383...9b0 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli #7 Skrevet 8. juli Jeg har reist mye alene og det plager meg ikke. Men hvis jeg var ute etter chartertur så hadde jeg valgt en arrangør som spesialiserer seg på dette. https://www.carpe-diem.no/ Anonymkode: aa0cf...0db
AnonymBruker Skrevet 8. juli #8 Skrevet 8. juli Det kommer an på utgangspunktet. Om du er ensom og ønsker å dra til syden for å treffe noen så er det en ting. For min del er jeg alene, men ikke ensom og hadde elsket å dra på en slik ferie alene. Anonymkode: f1f20...5b3
AnonymBruker Skrevet 8. juli #9 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er en egen trygghet å reise charter når man reiser alene. Skulle det skje noe, vil de være behjelpelig. Reiste selv av gårde i vinter, og det gikk veldig fint. Ta med deg bok når du skal ut å spise, bestill gjerne bord på forhånd. Anonymkode: 54383...9b0 ja, intet vondt om fordelene ved charter. men: Reiseform påvirker ikke middagen.. Anonymkode: ecff8...3f4 1
makkapakka Skrevet 8. juli #10 Skrevet 8. juli Jeg har gjort det mange ganger. Målet er sol og bad, kanskje en sightseeing tur alt etter hvor jeg er, spiser middag i 17 tiden, best for magen også. Hordene av familier går ut i 7-8 tida, da er jeg laaangt unna restauranter.. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #11 Skrevet 8. juli Som trebarnsmamma synes jeg det høres helt fantastisk ut å dra på charter helt alene. 🙈 Anonymkode: a0314...7f2 1
Anonymaaaa Skrevet 9. juli Forfatter #12 Skrevet 9. juli makkapakka skrev (På 8.7.2025 den 15.17): Jeg har gjort det mange ganger. Målet er sol og bad, kanskje en sightseeing tur alt etter hvor jeg er, spiser middag i 17 tiden, best for magen også. Hordene av familier går ut i 7-8 tida, da er jeg laaangt unna restauranter.. Godt tips og spise middag før alle andre skal!
Anonymaaaa Skrevet 9. juli Forfatter #13 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (På 8.7.2025 den 12.24): Tenker veldig mye av det handler om innstilling. Jeg er engstelig for sånt som dette selv, særlig tenker jeg på om det ser rart ut. Så tenker jeg tilbake på jobbreise etter jobbreise der jeg sitter for meg selv og spiser og ikke tenker tanken på at det fremstår noe rart for andre. Jeg skjønner at du også er bekymret for at det selv kan oppleves leit, ikke bare hva andre tenker, og det er vel ikke mange forretningsreisende på stranddestinasjoner i juli. Men veldig mye av dette handler tross alt om egen inngang. Det er ikke noe rart i å reise alene sånn du beskriver. Det er helt vanlig. Noen har aldri hatt noen aktuelle å reise med, andre er skilt eller har blitt enke(menn) eller opplevde at turfølget ble forhindret i siste liten. Alt sammen er helt normalt. Alternativet, å sitte hjemme i Norge minst like lenge og være nedfor over at man ikke torde å reise på alene-sydenferie, er jo ikke akkurat noe bedre. Det er bare at ingen ser deg, og ingen av de som ser deg på chartertur tenker et sekund over at du er alene. Anonymkode: 53dd3...079 Du har så rett!
AnonymBruker Skrevet 10. juli #14 Skrevet 10. juli I utgangspunktet tenker jeg (som sliten tobarnsmor) at det høres helt fantastisk ut. Men så kom jeg på at vi så en litt eldre mann (rundt 60 år gammel) som virket som han hadde reist på chartetur alene da vi var på Gran Canaria i februar. Han spiste i alle fall middag alene i restauranten hver kveld, til samme tid som vi valgte. Jeg synes synd på ham, sikkert helt uten grunn. Men jeg tenkte at han var enkemann og dette var hotellet han og kona pleide å reise til osv. osv. Lagde masse backstory og det er selvfølgelig helt unødvendig. Men det gjør at jeg kvier meg litt mer for å reise på chartertur alene, selv om jeg egentlig har lyst til det (og mannen sier ja). Anonymkode: ff4a5...479 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #15 Skrevet 11. juli Ikke erfaring med å reise på ferie alene, men har reist mye i jobben. Da synes jeg ikke det er veldig vanskelig å sette seg ned ved et bord å spise alene, men velger mer uformelle steder å spise. Bestiller også en del take away som jeg har med meg på rommet. Det synes jeg er deilig! Dersom jeg skulle reist alene på charter, hadde jeg nok valgt et hotell som ligger i nærheten av en by med litt størrelse. Tror man glir mer inn i mengden da, og jeg tror man føler seg mindre ensom på en slik tur. Og kanskje velge et hotell hvor du kan lage litt mat selv, i alle fall frokost og lunsj. Anonymkode: 99aff...110 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #16 Skrevet 11. juli Har ikke rest til syden alene. Men jeg har reist på langhelg alene. Jeg leser i ei bok eller driver med mobilen når jeg spiser ute. Også liker jeg bare å se på folket også. Elsker å sitte på en kafe og bare se. Anonymkode: 95de5...ca7
AnonymBruker Skrevet 11. juli #17 Skrevet 11. juli Jeg har reist alene, har mann og barn. Men ønsket å ta meg en tur , for å komme bort litt, lese og slappe av. Ingen det passet for som kunne reise med meg av venninner, så jeg fløy til Palma/Mallorca. Bodde på et hotell som kun er for damer. Jeg tenkte ikke så mye på at jeg reiste alene, og har andre venninner som gjør det samme. Hadde med meg en bok ut når jeg spiste på restaurant. Ikke rart i det hele tatt. Uken gikk fort, jeg stortrivdes og gjør det gjerne igjen. Men ikke alle steder jeg hadde dratt som alene. Deilig sitte på terrassen om kvelden, scrolle litt på some , lese og legge meg tidlig. Anonymkode: 155b9...d05 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli #18 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (På 10.7.2025 den 19.07): I utgangspunktet tenker jeg (som sliten tobarnsmor) at det høres helt fantastisk ut. Men så kom jeg på at vi så en litt eldre mann (rundt 60 år gammel) som virket som han hadde reist på chartetur alene da vi var på Gran Canaria i februar. Han spiste i alle fall middag alene i restauranten hver kveld, til samme tid som vi valgte. Jeg synes synd på ham, sikkert helt uten grunn. Men jeg tenkte at han var enkemann og dette var hotellet han og kona pleide å reise til osv. osv. Lagde masse backstory og det er selvfølgelig helt unødvendig. Men det gjør at jeg kvier meg litt mer for å reise på chartertur alene, selv om jeg egentlig har lyst til det (og mannen sier ja). Anonymkode: ff4a5...479 Som en som elsker å reise alene kan jeg bare si at ikke alle som reiser solo er ensomme. Jeg reiser gjerne alene og hadde syntes det hadde vært ydmykende om noen syntes synd på meg. K59 Anonymkode: e1fa8...798 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli #19 Skrevet 11. juli Har en kompis som er singel, og når han trenger ferie og det ikke passer for venner så reiser han alene. Han sier at trikset er å være ganske aktiv i løpet av dagen slik at han blir sliten, spise litt tidlig og slappe av på rommet med film og lesestoff om kvelden. Da slipper han å være ute alene for sent og føler seg også mindre ensom tror jeg. Anonymkode: cbd07...a9c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå