Gå til innhold

over-emosjonell?

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg fikk en indrefilet av en av mine venner. Jeg glemte lese på pakken... og det var.... HESTEKJØTT...indrefilet...

Lørdag tok jeg og en kamerat noen øl og jeg la pent, steken i ovnen for jeg tenkte at det var greit siden kjøtt er kjøtt...og kameraten min er jeger, men jeg kastet steken i søpla etter bare få timer...

.. I går måtte jeg legge langpanna i vann, og i dag luktet det "daus manns hest" så jeg fant en svart sekk og la hele greia (bortsett fra vannet...) i den svarte sekken...

Så la jeg den ut på terassen... og bare jeg tenker tanken, så holder jeg på å brekke meg...

I sted var jeg på butikken og kjøpte entrecote og kyllingfilet... men jeg brekker meg med tanken...

Jeg har vært vegis før i to år, men jeg "sprakk på fårikål" da jeg kom til min farmor i yttre dals solsdragsrøka...

Hvem er jeg? ... en silkevegitarianer, eller en vanlig forbruker?

Hvem var farmor?

Hun levde under krigens trange kår, så hun ville ikke kanskje reagert som meg...

Jeg har ikke ridd på ni år, så det er ikke grunnen. Men jeg husker. Kanskje min hukommelse er grunnen?

Men hva ville farmor sagt? (bortsett fra at jeg ikke tror de spiste hest på bygda... gjorde dem???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du ikke hva svartpølse er???????

Gjest Gjest
Skrevet

Siden jeg er en stolt vikingkvinne, ville jeg leve ut mitt ideal da jeg en vakker vårkveld fikk mulighet til nærkontakt med blot-kjøtt i en jugoslavisk matkjeller.

Nede i den dunkle kjeller tygget jeg noe som var seigere enn seigest, og tammere enn tammest i smaken.

Var det dette våre forfedre opphøyet? Sannsynligvis ikke. Jeg ble nok lurt der nede i kjelleren av en skjelmskt smilende mørkøyet en, i skinnet av blafrende stearinlys.

Gjest Gjest
Skrevet
Hestebiff er faktisk gourmetmat.

trenger jo ikke like det fordet.

Gjest Gjest
Skrevet

Hest indrefilet er ihvertfall mørere enn alt annet jeg har spist. Men om Vikingkvinne spiste seige skosåler i en jugoslavisk kjeller, kan det kanskje være fordi jugoslavene fulgte Ravnaskriks metode for timevis steking. Indrefilet skal ikke tørke inn i komfyren!

Anyway. Jeg har spist hest indrefilet. Jeg har egen hest, men mat er tross alt mat. Men smaken ble litt for spesiell for meg (ikke det at det var fra hest.)

Gjest Gjest
Skrevet
trenger jo ikke like det fordet.

Nei, det har jeg heller ikke sagt. Det virket bare som om trådstarter fikk sjokk over at noen spiser det.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er vel hestekjøtt i de aller fleste spekepølsene på markedet i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...