Gjest gjest1 Skrevet 20. mars 2006 #1 Skrevet 20. mars 2006 Jeg vet det er mange unge mennesker her, men ordet inndoktrinert burde vel alle forstå etter som "årene går"... Å være indoktrinert er det samme som å være hjernevasket. Prøv og motbevis påstanden om at vi alle er indoktrinerte i en eller annen sammenheng (vi alle i de fleste, fra vi fødes til vi dør...) Men å bli indoktrinert er ikke hyggelig, når massemedia får makt (slik de fikk det i GB, slik USA har det i par hundre land...) slik vi har vår Nrk og vice versa... (men finnes det noen motpol???) Nei. Nrk har hevda seg på å være motpol i media i alle år, men det er løgn. Det vises andre og (bedre) nyhetsdekninger på andre kanaler... bestem selv (jeg har ikke tenkt å indoktrinere noen... jeg vil bare stille spørsmålet, og Nrk har prøvd, men til og med Nrk er indoktrinerte... fra USA... Så slå opp i leksikon, frøkner, før dere blir redd for f.eks. produkter fra Gilde. Trur dere ikke det også er ei slags indok???? Pga at da er det tryggere å bli medlem av EU ( som likevel vil rakne, men som jeg også ser at vi liksom "må" tilpasse oss" til... Jeg tok kun nå opp eksempler på indoktrinerings-mønsteret, for hvem vil innrømme at de er selv indoktrinerte.... (ingen....)
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #2 Skrevet 20. mars 2006 Er du et eldre menneske (siden du henvender deg med påstått livserfaring til unge mennesker)? Det hadde vært fint om du kunne fatte deg i korthet og være klar i ditt resonnement, da jeg har litt problemer med å forstå hvor du egentlig vil hen og hva du sier. Prøv igjen dersom du vil ha respons!
Gjest gjest1 Skrevet 20. mars 2006 #3 Skrevet 20. mars 2006 (endret) Dog gjest, kjemmes intet av nogen gold betyd. Ikke vel... (ja, jeg er 90 år og kjeder meg på gamlehjemmet i Ålesund...) Rart? Neivel? Hvordan kan du henvende deg til disse unge tapre og kåte stjålte sjeler og så et frø i deres hjerte slik at de kan tvile på den sak? (Er du nitti år, jeg er ikke det...) Og hvordan har min alder noen betydning, som deg kan jeg snu med vinden... Ikke vel???' Innlegget er moderert. Mie (mod). Endret 20. mars 2006 av Mie
KR-øst Skrevet 20. mars 2006 #4 Skrevet 20. mars 2006 Jeg vet det er mange unge mennesker her, men ordet inndoktrinert burde vel alle forstå etter som "årene går"... Å være indoktrinert er det samme som å være hjernevasket. Prøv og motbevis påstanden om at vi alle er indoktrinerte i en eller annen sammenheng (vi alle i de fleste, fra vi fødes til vi dør...) Men å bli indoktrinert er ikke hyggelig, når massemedia får makt (slik de fikk det i GB, slik USA har det i par hundre land...) slik vi har vår Nrk og vice versa... (men finnes det noen motpol???) Nei. Nrk har hevda seg på å være motpol i media i alle år, men det er løgn. Det vises andre og (bedre) nyhetsdekninger på andre kanaler... bestem selv (jeg har ikke tenkt å indoktrinere noen... jeg vil bare stille spørsmålet, og Nrk har prøvd, men til og med Nrk er indoktrinerte... fra USA... Så slå opp i leksikon, frøkner, før dere blir redd for f.eks. produkter fra Gilde. Trur dere ikke det også er ei slags indok???? Pga at da er det tryggere å bli medlem av EU ( som likevel vil rakne, men som jeg også ser at vi liksom "må" tilpasse oss" til... Jeg tok kun nå opp eksempler på indoktrinerings-mønsteret, for hvem vil innrømme at de er selv indoktrinerte.... (ingen....) ← Det ser ut for at du mener at alt vi får servert og tar til oss, både gjennom øyne og ører, er indoktrinering. I så fall vil vi alle være et null uten indoktrinering. Men det finnes mange eksempler på forsøk på indoktrinering, også fra NRK, det er jeg enig i. Et godt eksempel på det er programmene som forteller oss at menneskene har eksistert i så og så mange millioner år. Dette har de ingen dekning for, men slike programmer blir sendt gang etter gang. Dette er et reinspikke forsøk på indoktrinering.
Gjest Aagedal Skrevet 20. mars 2006 #5 Skrevet 20. mars 2006 Jeg vet det er mange unge mennesker her, men ordet inndoktrinert burde vel alle forstå etter som "årene går"... Å være indoktrinert er det samme som å være hjernevasket. Prøv og motbevis påstanden om at vi alle er indoktrinerte i en eller annen sammenheng (vi alle i de fleste, fra vi fødes til vi dør...) Men å bli indoktrinert er ikke hyggelig, når massemedia får makt (slik de fikk det i GB, slik USA har det i par hundre land...) slik vi har vår Nrk og vice versa... (men finnes det noen motpol???) Nei. Nrk har hevda seg på å være motpol i media i alle år, men det er løgn. Det vises andre og (bedre) nyhetsdekninger på andre kanaler... bestem selv (jeg har ikke tenkt å indoktrinere noen... jeg vil bare stille spørsmålet, og Nrk har prøvd, men til og med Nrk er indoktrinerte... fra USA... Så slå opp i leksikon, frøkner, før dere blir redd for f.eks. produkter fra Gilde. Trur dere ikke det også er ei slags indok???? Pga at da er det tryggere å bli medlem av EU ( som likevel vil rakne, men som jeg også ser at vi liksom "må" tilpasse oss" til... Jeg tok kun nå opp eksempler på indoktrinerings-mønsteret, for hvem vil innrømme at de er selv indoktrinerte.... (ingen....) ← Usammenhengende vås. Du burde i det aller minste komme med noen kilder som støtter påstandene dine.
Gjest gjest1 Skrevet 21. mars 2006 #6 Skrevet 21. mars 2006 Så det blir avfeiet med vås? Den er grei og jeg ventet ikke annet heller. Du gjest har vel aldri hørt uttrykket "masse-psykose"? (nei, jeg startet ikke denne tråden for å indoktrinere noen. Jeg startet den pga at en ikke hadde hørt om ordet indoktrinering før... og jeg vil helst at vi alle tenker selv, om vi kan...) Det har heller ingen betydning med at da er vi verdiløse. Jeg respekterer mennesker som har helt forskjellig plattform enn meg, politisk, religiøst osv. og de respekterer meg. Og, jeg ser ikke det slik: at jeg ikke er blitt utsatt for indoktrinering... Det er vi alle blitt.
Gjest Aagedal Skrevet 21. mars 2006 #7 Skrevet 21. mars 2006 Påstand, påstand, påstand, påstand, påstand... og atter påstand. Hvor blir det av kildene dine?
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #8 Skrevet 21. mars 2006 Og poenget med innlegget er.....? Høres ut som om du har lært deg et nytt ord uten å vite helt hva det betyr. Du bruker jo ordet på alt som har med ytre påvirkning å gjøre. Når det gjelder språket i innlegget (sikter spesielt til det som ble moderert av mie), så vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte.
Gjest Gjest_Gjest3_* Skrevet 4. mai 2008 #9 Skrevet 4. mai 2008 I følge Caplex indoktrinere (fr. endoctriner, av lat. doctrina, lærdom), belære; systematisk påvirke folk for å få dem til å anta bestemte ideer og oppfatninger og endre deres holdninger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå