Gå til innhold

Langt eller sidt slør? Hva velger dere?

Anbefalte innlegg

Gjest Evangelina
Skrevet

Vet det har vært flere tråder om dette, har lest diskusjoner om hvorvidt det passer med langt slør når man har lagt slep vs ikke. Tenkte ikke å starte en ny debatt om dette, bare litt nysgjerrig på hva dere bruder her inne skal ha?

Jeg har ennå ikke bestemt meg for slør, men har en kjole med ca en meter slep bak og tenker mest på et slør som går til midten av ryggen..

Hvor mange cm er forresten disse sånn ca, noen som vet?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg hadde i utgangspunktet lyst på langt slør. Men nå har eg kjøpt et sånnt som går midt nedpå ryggen omtrendt.

Kjolen min har litt slep og jeg syns den er såpass pen bak at jeg ikke vil gjemme den.

Her er bilde av kjolen min: http://www.drahoshcreations.com/wedding_go...b275hc/b275.jpg

Og her er sløret og jeg skal feste det som på det nederste bildet. Bakpå hodet ikke oppå!!): http://imagehost.vendio.com/preview/cv/cvi...sell/tsw30b.jpg

Endret av *Emma*
Skrevet

Jeg har kjole med sånn passe langt slep se her

Er ikke noe spesielt bak på kjolen, med unntak av snøringa i ryggen, så jeg skal ha langt slep :)

Gjest Gjest
Skrevet

Har kjole med slep, og skal ha langt slør. Synes det ser litt ufullstendig og teit ut når sløret stopper midt på rygger.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

eg skal ha langt slør, og slep på kjolen.sløret skal festast i bakhode, ikkje oppå.

Skrevet

Litt av grunnen til at jeg valgte kortere slør også er at jeg ville ha litt mindre å "drasse på". Vil gjerne ha på meg sløret hele dagen og da er det enklere med et kortere slør. Særlig siden vi skal ha middag på en vanlig restaurant og ikke et leid lokale!

Gjest Gjest_Anki_*
Skrevet
Litt av grunnen til at jeg valgte kortere slør også er at jeg ville ha litt mindre å "drasse på". Vil gjerne ha på meg sløret hele dagen og da er det enklere med et kortere slør. Særlig siden vi skal ha middag på en vanlig restaurant og ikke et leid lokale!

Jepp... helt enig. Og dessuten er kjolen så nydelig at man vil jo ikke skjule denne heller?? Skal ha rødt slør over hvit kjole, og tenkte å ta av sløret etter kirka.... Nok med et middels da? :klem:

Skrevet

Skal ha slør til midt på ryggen (ca 70/75cm) og har langt slep på kjolen. (Men dette tar jeg av etter fotograf/kirke.

Synes det er kjempefint med slør til midt på ryggen, for det skjuler ikke så mye av kjolen.

Skrevet

Jeg vet ikke om min kjole egentlig passer med slør, men den kommer med tilhørende sjal og jeg har bestilt to av disse for å lage slør av det ene. Det vil da gå til omtrent midt på ryggen tror jeg. Kjolen har minimalt slep. Må se hvordan blir seende ut, men jeg tenker i utgangspunktet på å ha slør bare i kirka.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har kjole med sånn passe langt slep se her

Er ikke noe spesielt bak på kjolen, med unntak av snøringa i ryggen, så jeg skal ha langt slep  :)

Fantastisk fin kjole!!!!

Om det er slep på kjolen syns jeg det er fint med et litt tungt slør som henger godt og er langt. Slik at det ligger ned på slepet. Det er jo i dag mest for pynt og effekt, og taes som regel av etter fotograferingen. Sløret var jo ment som et tegn på uskyld og at man ikke var gift, kanskje også for å skjule bruden under det. Så nar man er gift er det vel ikke vits i å drasse mere rundt på det?

Jeg har kjole med slep og kommer til å velge langt slør av Mette Marit typen, smalt og tungt, ikke fluffy...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...