Gjest Evangelina Skrevet 20. mars 2006 #1 Skrevet 20. mars 2006 Har tenkt å holde en tale til min tilkommende mann, da jeg ikke føler at jeg får frem det jeg har lyst å si til ham gjennom en sang. Har begynt å tenke litt på dette, hva jeg skal si, og hvor mye. Kommer nok til å være ganske nervøs, så blir nok ikke av de lengste talene.. Hva har dere tenkt å si? Tenker litt på å først takke alle fremmøtte, så mine og hans foreldre (kort) og deretter si noen ord til han. Men vet ikke hva som er vanlig, og hva som blir bra...
Floja Felíz Skrevet 20. mars 2006 #2 Skrevet 20. mars 2006 Jeg tror både han og våre foreldre kommer til å bruke litt tid på å takke, så jeg skal kun gjøre dette kort. Takke forloveren min og de som har hjulpet til. Til ham skal jeg prøve å få frem hvor mye han betyr for meg på en litt personlig måte uten så mye manus. Fortelle hvordan han får frem smilet hos meg og hvordan han gjør meg til et bedre menneske. At så lenge jeg har ham så har jeg alt jeg ønsker meg, og at jeg gleder meg til fremtiden sammen med ham. Jeg skal prøve å ikke ha manus, for jeg ser for meg at jeg ikke klarer å følge det likevel når jeg blir så sentimental som jeg tror at jeg kommer til å bli. Men jeg må vel få frem noe...
Floja Felíz Skrevet 20. mars 2006 #3 Skrevet 20. mars 2006 Det var forresten en tråd om dette for ikke så lenge siden. Der kom det en del forslag, så du kan jo bla litt og se om du finner den.
Gjest Evangelina Skrevet 20. mars 2006 #4 Skrevet 20. mars 2006 Fine taletanker, Floja Felíz Jeg tenker også å si litt om hva han betyr for meg, han er jo "klippen" i mitt liv! Har lyst å få dette frem på en personlig og ikke klisje-aktig måte (derfor kanskje ikke bruke ordet klippe, men noe som sier det samme). Si litt om alt han er for meg, hans sider og nyanser. Prøve å være kort, for tror ikke jeg klarer å si så veldig mye på en slik dag. Er egentlig ikke noen dreven taler, men vi får jo aldri denne dagen tilbake og jeg har lyst å gjøre dette merker jeg! Skal prøve å skrive ned minst mulig (bortsett fra stikkord) slik at det kommer fra hjertet.
Gjest Elfrida Skrevet 20. mars 2006 #5 Skrevet 20. mars 2006 Det som blir bra er at du slutter å tenke på hva som er vanlig å si, og begynner å tenke på hva det er du vil si til ham, så alle gjestene hører det, på bryllupsdagen din. Det er en tale til ham, men også til gjestene, om dere to og han. Forsøk å sette ord på det du føler for ham, og hvorfor du ønsker å dele livet ditt med ham, så blir det helt sikkert flott! Min erfaring er at korte taler ofte er de beste, og det er lettere å huske hva det var taleren ville fram til. Skriv ned, les det høyt for deg selv, endre på det som høres rart ut. Gjenta. Les det høyt mange ganger, ta med deg et lite manuskript, eller kanskje bare en liste med noen punkter, så du ikke glemmer det du vil ha sagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå