Sun Mei Skrevet 20. mars 2006 #1 Skrevet 20. mars 2006 Her ringer telefonen ustanselig og jeg er skikkelig forbannet på disse bedriftene. Det ringer fra bedrifter hvor man tidligere har vært kunder, fels. Illustrert Vitenskap, Adressavisa o.l. Det ringer til og med fra TextTV som sitter og gransker alle aviser i landet og ringer folk som har en annonse i avisen. Det er altså en grunn til at man er tidligere kunde. Det ringer gjerne 4 - 5 ganger pr. dag for tiden. Jeg har bedt dem ryke og reise, men det hører de visst ikke på. Nettopp nå ringte telefonen og de spurte etter mannen min. Han er ikke hjemme, som sant er, og da skulle de ringe siden Og ja, vi har reservert oss mot telefonoppringninger. Hva kan man gjøre med dette?
Gjest 2324 Skrevet 20. mars 2006 #2 Skrevet 20. mars 2006 Det eneste du kan gjøre er vel å la være å ta telefonen når det ringer med skjult nummer.
Sun Mei Skrevet 20. mars 2006 Forfatter #3 Skrevet 20. mars 2006 Har prøvd det, men det bare fortsetter. De gir seg ikke. Jeg har begynt å ta telefonen og deretter legge den fra meg mens de prater, så får de prate i vei uten å forstyrre meg
Gjest vimse Skrevet 20. mars 2006 #4 Skrevet 20. mars 2006 Har du sjekket at reserveringene du har gjort, fremdeles eksisterer? Jeg registrerte meg, og sjekket en stund senere, et års tid eller noe, og da var jeg ikke registrert i det hele tatt Så jeg gjorde det enda en gang, og satser på mindre pågang nå... Hvis noen ringer, sier jeg umiddelbart at jeg har reservert meg.
Sun Mei Skrevet 20. mars 2006 Forfatter #5 Skrevet 20. mars 2006 Ja, vi sier vi er reserverte, men de mener de kan ringe tidligere kunder uansett
Sun Mei Skrevet 20. mars 2006 Forfatter #7 Skrevet 20. mars 2006 Ja, men de bare ringer tilbake senere. Nå har jeg sjekket Brønnlysundregistrene og jeg har reservert meg nok en gang. I tillegg skal jeg få mannen til å gjøre det samme med en gang han kommer hjem. Det holder ikke at bare en i husstanden er reservert, og selv om vi vet vi er reserverte så gjør vi det på nytt for å være på den sikre siden. I tillegg har de ikke lov til pushe reklame på oss selv om vi er tidligere kunde. Har du ikke hatt kontakt / kjøpt noe der på en god stund så har de ikke lov å ringe eller sende reklame. For da har du ikke lenger ett løpende kundeforhold til dem. I tillegg har du krav på å få vite hvor og av hvem de har fått dine personopplysninger. Problemet er at dette har vi også tatt opp på telefonen uten at det ser ut til å bry dem. De nekter å svare på hvor de har fått navnene våre fra, legger på, men ringer tilbake en uke senere.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #8 Skrevet 20. mars 2006 Ja, vi sier vi er reserverte, men de mener de kan ringe tidligere kunder uansett ← Da bruker jeg å svare "Ok, men ikke hit". Jeg blir så forbanna på det der, men har sluttet å få tlf. fra dem når jeg har svart sånn.
Gjest 2324 Skrevet 20. mars 2006 #9 Skrevet 20. mars 2006 Hva er poenget med å reservere seg hvis bedrifter ikke overholder det? Er det noen mulighet for å anmelde forholdet?
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #11 Skrevet 20. mars 2006 Hva er poenget med å reservere seg hvis bedrifter ikke overholder det? Er det noen mulighet for å anmelde forholdet? ← Til politiet mener du? Klart det er mulig å anmelde det, men saken vil øyeblikkelig bli henlagt - de har ikke ressurser til sånne ting - uansett hvor irriterende det er.
Gjest Kålungen Skrevet 20. mars 2006 #12 Skrevet 20. mars 2006 Som regel når det ringes fra skjult nr til meg, er det noen tlfselgere. Jeg har begynt å bare ta tlf og legge på med en gang, uten å si noe. Da blir det stille en stund. Alle jeg kjenner vet at jeg ikke svarer på skjult nr, så dette gjør jeg med god samvittighet.
Sun Mei Skrevet 20. mars 2006 Forfatter #13 Skrevet 20. mars 2006 Hva er poenget med å reservere seg hvis bedrifter ikke overholder det? Er det noen mulighet for å anmelde forholdet? ← Hvis du har et løpende kundeforhold med bedriften så har de lov. Har du ikke handlet med dem på 15 måneder har du ikke et løpende kundeforhold
Amanlis Skrevet 20. mars 2006 #14 Skrevet 20. mars 2006 De er så innmari slitsomme! Jeg begynte å spørre dem og personlige ting som hvor de bor, om de trives i jobben sin, hva de hadde spist til middag osv. Antallet oppringninger blei redusert betraktelig. De endte med at det var selgeren som la på. Snakke et språk som hverken du eller selgeren skjønner kan også virke. Mulig dette blir barnslig og dumt, men hva gjør man ikke for å slippe??
Sun Mei Skrevet 20. mars 2006 Forfatter #15 Skrevet 20. mars 2006 De er så innmari slitsomme! Jeg begynte å spørre dem og personlige ting som hvor de bor, om de trives i jobben sin, hva de hadde spist til middag osv. Antallet oppringninger blei redusert betraktelig. De endte med at det var selgeren som la på. Snakke et språk som hverken du eller selgeren skjønner kan også virke. Mulig dette blir barnslig og dumt, men hva gjør man ikke for å slippe?? ←
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #16 Skrevet 20. mars 2006 Får håpe det hjelper om mannen din også reserverer seg. Men det tar gjerne tre måneder før de har oppdatert listene sine. Uansett frekt av dem å mene det er greit at de ringer fordi dere har vært kunder der for lenge siden. Hilsen ei som er reservert mot det meste, men blir kontaktet innimellom fordi jeg har eget firma. Lurt å heller kjøpe produkter i butikken enn å abonnere og komme på lister...
KR-øst Skrevet 20. mars 2006 #17 Skrevet 20. mars 2006 Det eneste du kan gjøre er vel å la være å ta telefonen når det ringer med skjult nummer. ← Jeg vet ikke om det er slik i alle tilfeller, men vi har et sett med tråløse telefoner. De fleste som ringer hit ser vi nummeret til, men flere i fam. som er oppført i katalogen, vises det bare en rad med prikker for når de ringer. Dette er det samme som vises når det gjelder telefonselgere.
Sun Mei Skrevet 20. mars 2006 Forfatter #18 Skrevet 20. mars 2006 Vi reserverte mannen nå, og det viser seg at sist han registrerte seg var i 2001 og da hadde vi ikke flyttet sammen her. Så det hjelper nok litt å oppdatere den reserveringen, men det er alikavel ikke mulig å resigstrere seg mot de firmaer som man har hatt kundeforhold til
Gjest vimse Skrevet 22. mars 2006 #19 Skrevet 22. mars 2006 Jeg må bare fortelle... de ringe fra Naturhuset eller noe, og skulle komme med slikt et gledelig tilbud... Så sa jeg, som jeg pleier, at vi har reservert oss. Så sier damen at siden jeg er tidligere kunde så er det lov. Hvorpå jeg responderer med: ¨dette har jeg nettopp deltatt i en diskusjon om, og det er IKKE lov¨. Damen sier ¨hei¨, og legger på... *knegg*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå