Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har både kjøpt og solgt en del på finn og tise. Legger merke til at folk har blitt mer skeptisk til å bruke vipps og vil heller ta det gjennom finn/tise betaling. Er det noen som har blitt svindlet på tise/finn? Hvordan? Er det virkelig så enkelt å bli svindlet? 

Anonymkode: 9ca16...cb8

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke blitt svindlet selv, men det er jo ikke vanskeligere å svindle noen enn å motta penger på vipps og aldri sende noe?

Anonymkode: 96e5e...f35

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har både kjøpt og solgt en del på finn og tise. Legger merke til at folk har blitt mer skeptisk til å bruke vipps og vil heller ta det gjennom finn/tise betaling. Er det noen som har blitt svindlet på tise/finn? Hvordan? Er det virkelig så enkelt å bli svindlet? 

Jeg ble det. Solgte, og sendte før jeg fikk betaling fordi jeg tenkte at det er rimelig at "kunden" først mottar varen for så å betale. Fikk aldri betalt :(

Anonymkode: 56188...89c

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri blitt svindlet, hverken som kjøper eller selger. 

Og jeg selger og kjøper mye. 

En gang kom varen aldri , - men ser selger er seriøs og har vært på Finn i åresvis, så får tro det var posten sin feil. Da fikk jeg også igjen noe av salgsummen. 

Folk flest er ærlige, en må derimot se de litt ann, har de ok tilbakemeldinger? har de vært på salgsforumet ei stund?  Er bildene de legger ut av varen ryddige og ok? Er flere jeg har unngått å kjøpe av fordi de mangler desse kriteriene for min del. 

Anonymkode: 6a79b...8f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ble det. Solgte, og sendte før jeg fikk betaling fordi jeg tenkte at det er rimelig at "kunden" først mottar varen for så å betale. Fikk aldri betalt :(

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har aldri blitt svindlet, hverken som kjøper eller selger. 

Og jeg selger og kjøper mye. 

En gang kom varen aldri , - men ser selger er seriøs og har vært på Finn i åresvis, så får tro det var posten sin feil. Da fikk jeg også igjen noe av salgsummen. 

Folk flest er ærlige, en må derimot se de litt ann, har de ok tilbakemeldinger? har de vært på salgsforumet ei stund?  Er bildene de legger ut av varen ryddige og ok? Er flere jeg har unngått å kjøpe av fordi de mangler desse kriteriene for min del. 

Og som selger har jeg aldri solgt uten forskuddsbetaling, den glemte jeg å nevne. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Folk forstår ikke og har ikke prøvd hva som skjer om de blir svindel med fiks ferdig eller tilsvarende. De tror fiks ferdig er fantastisk. Uten å se hva de betaler for, særlig som kjøper. 
Svindel med Vipps? Det skjer uansett hvordan du handler. 

Anonymkode: c47c4...6a9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er du dum? 

Anonymkode: 5302f...446

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.7.2025 den 1.29):

Er du dum? 

Anonymkode: 5302f...446

Heller godtroende. Det gjelder jo andre veien også for de som mottar penger for en vare før det blir sendt eller bestilt sending.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.7.2025 den 23.16):

Ja så klart er det enkelt å bli svindlet 

Anonymkode: 59316...bda

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja så klart er det enkelt å bli svindlet 

F eks? Nå tenker jeg på mer "avansert" svindel enn å motta penger og aldri sende varen ol

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

F eks? Nå tenker jeg på mer "avansert" svindel enn å motta penger og aldri sende varen ol

Ok var den type svindel jeg mente og trodde du snakket om

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...