Gjest harepus Skrevet 20. mars 2006 #2 Skrevet 20. mars 2006 Vel, jeg avslørte svada på to meglerfirma... fy flate å uprofesjonelle de var..
Plonk Skrevet 20. mars 2006 #3 Skrevet 20. mars 2006 Petter Schjerven i Typisk norsk hadde jo en veldig fin liten reportasje om hva "et steinkast" betyr. Han fikk Trine Hattestad til å kaste en stein, jeg tror hun kastet 62 meter, mens i en boligannonse ble det annonsert med at huset lå "et steinkast fra Aker brygge", som i virkeligheten var over tre kilometer!! Vi har ellers diskutert litt dette med "gangavstand". Hva er det? I prinsippet kan man jo gå hvor langt som helst, bare man har nok tid...! Det tror jeg nok meglere spekulerer en del i
Abr@xas Skrevet 20. mars 2006 Forfatter #4 Skrevet 20. mars 2006 Hehe, det er nok mye rare beskrivelser ute og går ja.
Frida Frosk Skrevet 20. mars 2006 #5 Skrevet 20. mars 2006 Vi skal kjøpe leilighet nå, og det er utrolig mye rart som skrives i prospektene og annonsene. En av mine favoritter (som forøvrig begynner å bli irriterende) er at hvis det skal selges en to-roms og det finnes en ørliten mulighet for å dele et soverom i to eller å skille ut en bit av stua (spiller ingen rolle hvor idiotisk planløsningen blir eller hvor lite areal hvert rom får), så heter det plutselig "2(3)-roms" Og beliggenhet er jo også en klassiker. Kampen strekker seg ofte helt ned til Grønland, mens Sofienberg er midt i Carl Bernerkrysset.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 20. mars 2006 #6 Skrevet 20. mars 2006 Og husk at hvis det står at huset ligger på vestkanten, og det står at det er kveldssol, da er det ikke på vestkanten. Der heter det nemlig aftensol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå