Gå til innhold

Et nytt liv

@lfakrøll

Anbefalte innlegg

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Kanskje på tide med en aldri så liten oppdatering :sjenert:

Johan nærmer seg med stormskritt et halvt år :overrasket: Hvor er tida blitt av ? Sier jeg som alle andre mamma'er før meg. Dagene går utrolig fort, nå har pappa'n vært hjemme med oss i 4 uker ferieuker også - og vi har kost oss veldig med flott norsk sommer. Johan digger virkelig å være på stranda, nysjerrig som han er. Ligger under parasollen og kikker på måker, hører kjerringer skravle og ikke minst knipe gresstrå mellom tærne :ler: Gress er skikkelig rare greier....

Vi har introdusert fast føde i form av grøt til frokost og kvelds + litt fruktpure med fullkorn som mellommåltid på dagen. Vann er noe herk, men så lenge det kommer fra Imsdal-flaske istedenfor tutekopp er det ok ;) Men, vi prøver tutekopp med jevne mellomrom - for en vakker dag så skjønner han hvordan.

Forrige kontroll ved 5 mnd. og 1 uke viste at vi har fått oss en kraftig liten plugg - ikke den lille flisa vi hadde i mange uker etter fødsel.

Nå er de magiske tall 66cm lang, 43,5cm rundt hodet og ikke mindre enn 8350g

Store vakre lille gutten :hjerter_rundt:

Alt som kan tygges på blir tygget på. Sikkelet renner - tydelig at det er "noe" på gang, men sannelig min hatt om jeg hverken kjenner eller ser noe "kuler".

Plutselig en dag så er det nok noen riskorn der :hoppe:

Mor i huset skal en liten snartur innom jobb igjen straks også, kun for en 14 dagers periode. Da er det far i huset som skal stelle heime - og det går nok aldeles strålende. Johan og pappa'n har et forhold som selv jeg som mamma kan misunne. Hele gutten stråler opp bare han ser pappa'n. Så det er nesten litt "godt" å oppleve at han kan være litt vanskelig når pappa'n gir grøt, spytter og tuller. Mens når jeg gir, eller er i synsfeltet hans, så oppfører han seg flott og spiser.

Han er forøvrig veldig glad i mat, og griner ikke på nesen over noenting - de smaksprøvene vi har gitt så griner han etter mer når det er slutt. Håper det fortsetter :danse:

Når jobb-perioden min er over i begynnelsen av september så tenkte jeg å ta med Johan på åpen-barnehage på aktivitetssenteret. Merker at han synes det er veldig stas de gangene vi er på baby-treff. Andre babyer er kjempegøy og fascinerende.

Rent motorisk så har han ikke rullet enda, hverken mage-rygg eller rygg-mage. MEN, det er nok ikke lenge før - han ligger nemlig helt på siden og vipper seg med bena over - men det er bare denne dumme armen han ikke helt får plasser riktig for å vippe helt rundt. Stresser ikke noe med det, det kommer når det kommer.

Eneste jeg merker er en tendens til sutring pga. frustrasjon, men regner med at det gir seg så fort han skjønner hvordan han får det til. Har forsøkt å vise han ved å flytte armen hans slik at han ruller, og da er det en stolt og fornøyd gutt som ruller :ler:

Men bortsett fra rullingen er han nok der han bør være, griper og slipper leker. Flytter leke fra en hånd til en annen. Klarer ikke helt å få inn smokken riktig vei enda, men det kommer seg. Og når vi koser han så tar han begge armene sine og legger på hver side av halsen vår :hjerter_rundt::hjerter_rundt:

SE jeg sitter i stolen til pappa da

1208200621037gjCzXMm5VwaniyUaw.JPG

Sliten og lei på biltur

010820062029WP6emBBoyKAx5IXnOX.JPG

Jo, jeg må jo nevne det også. Johan har fått sin første hårklipp :sjarmor:

Etter å ha blitt tatt for å være jente utallige ganger i det siste, til tross for blå klær, så fant jeg ut at drastiske ting måtte gjøres. Dermed så forsvant de lange lokkene - og er erstattet med en litt kortere pøbel-frisyre :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet fra pappas stol.... det er pappas gutt!

Kan ikke juge fra seg han, hvertfall!!!!

Han er jo bare søt som sukker, den gutten.

Dere gjør en god jobb, stol på det og magefølelsen så er dere veldig langt på vei. Tenker det blir litt deilig å jobbe igjen, særlig siden du vet det er for så kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Min lille karriere innom jobben i august/september var som balsam for sjelen. Godt å få brukt hodet litt igjen :sjenert:

Men, det er altfor kort tid til det blir ramme alvor kjenner jeg :overrasket: Bare 4 mnd. igjen før pappa'n skal ha sin siste rest :tristbla:

Hvilket betyr at Johan er passert 7 mnd. nå - idag skal vi ha 2. dose med prevenarvaksine. Håper han ikke får bivirkninger som sist - feber og sutring.

Johan er en liten doven kar, rulling har han fått teken på - men bare når han gidder. Og da skal det være en orntli' god gulrot i andre enden :ler: Ligner nok mor sin der ja :legrine: Så at vi får noe krabbing i nær fremtid tviler jeg på.

Han kommer seg dog i full fart rundt sin egen akse, og heiser seg opp på armene så bare bleia og beina berører gulvet - så man skal vel aldri si aldri.

Litt sutring blir det fordi han blir frustrert, men det regner jeg med går seg til når han skjønner hvordan han kommer seg avsted. Nå forsøker han, men kommer bare bakover :ler:

Ellers har vi en matglad liten kar, grøt er smaskens, middag har han skjønt å like - og nå går jammen brødskiver ned på høykant også. Men aller best er det når mamma'n kommer med litt fruktmos. DET er godt det :sjarmor:

Mamma'n er forøvrig på slanker'n igjen - har vært en mnd. tid - og resultatet per sist onsdag er -3,3 kg. Men, det er en lang vei igjen... OG det har gått før, så jeg gir meg ikke før jeg er i mål. Men merker at ting skal tilrettelegges litt mer for at jeg skal få trimmet uten Johan, iogmed at pappa'n er rimelig på farta. Men, jeg får det nå til ;)

To "ferske" bilder

031020060931o4EfQkouepGML4Hct2.JPG

031020060930mJVsYe22L6DB5F1dP2.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...