Gå til innhold

Et nytt liv

@lfakrøll

Anbefalte innlegg

Jeg har sagt det til deg før, og jeg sier det igjen(for nå trenger du det);

Du er ikke en dårlig mor selvom du ikke ammer.

Johan lider ingen nød om han får melk via flaske.

Du har en klok mann ved din side, og snart kommer du ut av "ammetåka" og innser at han har rett. Det viktigste er at dere alle skal fungere, Johan har det tusen ganger bedre når han er mett og har en mamma som ikke har dårlig samvittighet. Flaske er deilig, og snart er det like kos. Kanskje enda mer, siden du slapper mer av?

God påske, og god tur!

Det går som regel mye bedre enn man frykter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med vesle Johan, en nydelig gutt med et nydelig navn! :)

Det viktigste er jo at gutten for i seg mat, og det virker jo som han har matvett, for han legger jo på seg. Så får dere bare kose dere sammen på andre måter. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Johan rundet 8 uker alt :overrasket: og ny kontroll viste 4960g og 55,5cm

:klappe::klappe:

Ellers alt bra her. Koser oss med vår og sol - triller tur, spiser lunsj i byen etc.

Livet er herlig :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si meg helt enig med Qlio her, du er ingen dårlig mor, og Johan har det aller best når han får mat, uansett hvor den kommer fra, av en mor som elsker ham høyt nok til å gjøre det beste for ham. Så ikke ha dårlig samvittighet i det hele tatt.

Kos deg med vår og sol ot trilletur :) Unner deg dette! Virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var junior 9 uker Og i den anledning fikk han lov til å sove på eget rom for første gang. Rett og slett fordi han lager mye lyd om natten - han er forresten kjempeflink til å sove. Og har (bank i bordet) ikke holdt oss noe særlig våkne - bortsett fra disse "knirkelydene"

Tror han også sover mye bedre faktisk.

Andre natten natt til idag - og det ser ut til at han stortrives. Vi har kommet inn i litt "rutine" og begynner bading ved 18-tiden på kvelden, så litt massasje og kos på stellebordet, på med pysj. Så får han flaske i mørket på soverommet. Legger han deretter i senga hvor han ligger og gurgler og fekter 20.min ca. Og vips så sover han. Sovner gjerne ca. 19-tida. Igår var det kvart på syv - skikkelig grinete var han da. Og han har da pleid å sove til ca. midnatt - men inatt sov han jammen til kvart over to Og så var han våken halv seks igjen Dette kan jeg venne meg til - selv om vi har vært bortskjemt med soving egentlig fra tidligere også. MEN, så sover han lite på dagen synes jeg da - til å være så liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Johan var til pers igår, først veiing og måling. De vitale målene er nå 4250g, 54cm og 37cm rundt hodet - dvs. som andre er når de blir født :plystre: Stor er han ikke med andre ord, mamma's lille baby

Er det gutter du tenker på da? Da må jo min kar være en liten pjokk, som bare var 3240g og 48cm..... Synes det er mer vanlig ar barna er under 4 kg, enn at de er over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Victoria sov også mye bedre når hun fikk sove alene på eget rom. Sov lengre perioder osv. Da fikk vi sove mer også, fordi Victoria lagde så mye lyder i søvne, og jeg for opp av sengen hele tiden parat, og så viste det seg at hun sov som en stein allikevel... :sjenert:

Synes heller ikke Victoria sov så lenge på dagene da hun var liten, men sov desto mer på nettene...gjorde oss ingenting! :sjarmor:

Kos dere videre i vårsola!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh happy day :klappe::klappe: Inatt sov han fra 19 til 04 !! :overrasket: Fikk nesten litt dårlig samvittighet fordi jeg ikke hadde våknet og stått opp for å sjekke til han :sjenert: Også sov han da til 07 - og det er helt greit å ikke ville sove mer da, for da hadde jo jeg også fått sovet en god del :)

Idag skal vi pakke mat og drikke med oss, og ut i solen. Skal til et sted som heter Flautangen, kjenne lukten av salt sjø og vårsol :) Dette kan jeg gjøre for alltid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover barna skal mor også sove.

Slik holder hun ut når ungene ikke sover pga sykdom, tenner og generell utilpasshet.

Om mor da har sørget for å slappe av i forkant av slike episoder, blir det lettere.

*erfaring*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Qlio

Var han lik pappaen sin, eller?

Han er skjønn, det er faren og moren også, men ett vakkert resultat av dere begge. Jeg SER at han har myk hud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var han lik pappaen sin, eller?

Du er ikke den første som sier det nei :ler: Selv om han er lik meg da jeg var liten :sjenert: En god miks tror jeg ja.

Imorgen er Dagen. Dvs. dagen hvor Johan skal døpes. Idag har vi gjort istand lokalet vi har leid. Imorgen skal Johan få på kjolen mamma'n min har sydd - den ble kjempelekker :) Været er meldt fint - og jeg er glad jeg ikke har bunad for en gangs skyld :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har hatt en kjempefin dåpsdag og feiring idag :sjarmor:

Kort oppsummert :

- en flott gudstjeneste og en eksemplarisk hovedperson

- masse god mat

- godt med kaffe og kaker

- deilig vær

- slitne bein :sjenert: Alltid et godt tegn....

Nå sitter vi nydusjet og slitne med bena på bordet, mannen med en øl og jeg et glass hvitvin :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...