@lfakrøll Skrevet 20. mars 2006 #1 Del Skrevet 20. mars 2006 Så sant som det er sagt. Jeg har hatt et liv før og et nytt nå - før og etter 22.02.06 Da kom lille mirakelet Johan til verden Etter 5 år med prøving og trening så fikk vi det endelig til, med hjelp fra et laboratorium i Porsgrunn. Fra å se en perfekt 4-delt sammensmeltet egg- og sædcelle til den sprell levende lille pjokken som nå sover i bilsetet sitt Det er absolutt ingen klisje at man når man får barn ikke kunne tenke seg livet uten - vi er dønn forelsket. Hvem kan vel motstå et par mørke øyne som smiler til deg, selv om kl. er halv tre på natten og han absolutt skulle sovet Ikke vi iallefall .... Etter litt startproblemer med for lite mat etc så ser det nå ut til at vi har funnet ut mengden av tillegg for at junior skal være fornøyd og samtidig legge på seg. Gir tillegg morgen, ettermiddag og kveld - mellom 50 og 60 ml. Men ser ut til at jeg må til med litt tillegg på natten også, hvis ikke det er tilfeldig at han har vært litt "vrang" de to siste nettene....kavet noe veldig ved puppen. Og da han endelig fallt til ro, så begynte katten å lage et spetakkel på utsiden. Krøllemannen sukket oppgitt og bestemte seg like godt for å stå opp da ja Imorgen skal vi på barselpoliklinikken igjen, jeg for å få akupunktur for å stimulere melkeproduksjon og Johan for å sjekke vekta. Skal ha totalt 3 behandlinger med akupunktur, har allerede fått den første - og mener selv at det allerede har hjulpet. Kanskje jeg etter 3 beh. kan slippe dette hersens tillegget. Merker at det er litt slitsomt å både amme og gi MME, men hva gjør man ikke for husfreden. Og målet er jo å kunne fullamme uten tilllegg - så jeg må jo amme det jeg kan for å opprettholde produksjon. Jeg er ingen person som gir meg så lett - ikke denne dama nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel Skrevet 20. mars 2006 #2 Del Skrevet 20. mars 2006 Hei Hei! Så kjekt at du har opprettet ny dagbok, og ikke forsvant helt da! Er litt trøtt i øynene mine nå etter den fargen du valgte, men tror jeg fikk med meg hva du skrev! Ja, det er så fantastisk å få barn!! Gleder meg ihjel til nestemann kommer jeg nå!!! Kos dere masse i tiden fremover!!! den er dyrbar!! Klem fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 20. mars 2006 #3 Del Skrevet 20. mars 2006 Er det allerede 5 år siden du og Angel vandret inn i mitt liv? Man blir forelsket i ungene sine, de er fantastiske og vi trenger den forelskelsen når vi skal stå opp, gi og ofre. Men det er verdt det, man orker det utroligste og man har alltid mer å gi. Rare greier! Velkommen over i Generell Dagbok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evangelina Skrevet 20. mars 2006 #4 Del Skrevet 20. mars 2006 Gratulerer med ny bok, jeg følger med her også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 20. mars 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 20. mars 2006 Er litt trøtt i øynene mine nå etter den fargen du valgte, men tror jeg fikk med meg hva du skrev! Lover å ikke bruke den neste gang da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 20. mars 2006 #6 Del Skrevet 20. mars 2006 Hei på deg! Vet du, jeg husker at jeg fulgte med på prøvinga deres da jeg var helt ny på Kg - for ganske nøyaktig 3 år siden. Har falt av lasset etterhvert, men nå syns jeg det var helt fantastisk å lese at det klaffet for dere til slutt! Gratulerer med den lille prinsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 20. mars 2006 #7 Del Skrevet 20. mars 2006 Gratulerer med ny dagbok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 21. mars 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 21. mars 2006 Nok et bilde av prinsen - rart at noe så vakkert kan lages under et mikroskop. Ære være legestanden http://www.fotoknudsen.no/archive31/110920...Mknc8uU5VIO.JPG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. mars 2006 #9 Del Skrevet 21. mars 2006 Gratulerer både med prins og med ny dagbok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 21. mars 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 21. mars 2006 Idag har jeg vært på barselpoliklinikken og fått fler aku.nåler - håper at det gjør susen nå. Ellers kan jeg melde om at junior veier nå hele 3515g - fortsatt under fødselsvekten, men det er opp 215g på en uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 22. mars 2006 #11 Del Skrevet 22. mars 2006 Juhu, fint å se at han spiser! Og at han er en blanding av dere begge, det synes! Han er jo så fin, den lille prinsen din! Har du sprengte jur i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 23. mars 2006 Forfatter #12 Del Skrevet 23. mars 2006 Ny kontroll av vekt idag - nå på helsestasjon. Og poden veide idag 3710 !! Første gang over fødselsvekta Det er gutt som vet å ta igjen det tapte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 24. mars 2006 #13 Del Skrevet 24. mars 2006 Knallbra! Flinke foreldre gir flinke barn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 3. april 2006 Forfatter #14 Del Skrevet 3. april 2006 Vektoppdatering - vi var og veide Johan igjen på torsdag som var. Nøyaktig en uke siden han da veide 3710g. Og den nye vekta var på torsdag 4170 Storfornøyd mamma da ja Idag har jeg og Johan vært på biltur til Drammen sammen med mamma. Formål: kjøpe stoff og tilbehør på Stoff&Stil. Mamma skal nemlig sy dåpskjole Dåpen er under planlegging, har ringt kirken og avtalt dato (7.mai) - har holdt av lokale(deilig å slippe ha det hjemme), dåpskjole under produksjon. Kake skal bestilles av svoger (konditor). Må finne ut hva vi skal servere av mat da Ellers går dagene i en fei. Trodde ikke de skulle gå så fort når man gikk hjemme jeg Men klokka er jo lunsjtid før vi er ferdige med å stå opp, kle oss, spise og kose litt jo Ikke for det, koselig det - for da er det så kort tid til pappa'n kommer hjem. Johan er merkbart mer fornøyd nå om dagen. Sover lengre økter og ikke minst sover alene i bag/vugge Selv om siste del av natten gjerne tilbringes i senga sammen med oss. Jeg sovner nemlig så lett når jeg ammer han om natta Synes han er veldig våken til å være så liten baby jeg, han kan være våken alt fra 2-4 timer mellom hver gang han våkner og sovner igjen Trodde babyr sov mye mer jeg ... Tydelig ikke alle som trenger like mye søvn kanskje ?! Får høre med helsesøster imorgen - da skal vi på 6-ukerskontroll på helsestasjon. Og torsdag er det tid for min 6-ukerskontroll og ettersamtale hos jordmor i samme slengen. Nå derimot, benytter jeg mulighet og går og legger meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 3. april 2006 #15 Del Skrevet 3. april 2006 Sessa lager verdens vakreste dåpskaker... ANBEFALES! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 6. april 2006 Forfatter #16 Del Skrevet 6. april 2006 Sessa lager verdens vakreste dåpskaker... ANBEFALES! ← Jeg vet men av praktiske årsaker er det bedre å benytte seg av svoger som er konditor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 6. april 2006 Forfatter #17 Del Skrevet 6. april 2006 Da har vi fått overstått 6-ukerskontroll, både jeg og Johan :nikker: Johan var til pers igår, først veiing og måling. De vitale målene er nå 4250g, 54cm og 37cm rundt hodet - dvs. som andre er når de blir født Stor er han ikke med andre ord, mamma's lille baby :hjerteb: Så var vi hos legen, som kunne konstatere at dette var en kvikk liten baby. Alt var som det skulle :nikker: Og sist var vi inne hos helsesøster for prat om hvordan det gikk ellers.... Idag var det ettersamtale hos verdens koseligste jordmor. Og hun kunne fortelle at hun var nominert av flere pasienter til "Årets jordmor" - og var kjempestolt av det naturlig nok. Hun var selvfølgelig også kjempespent på hvordan min fødsel gikk etter at hun ved et uhell fikk tatt vannet :sparke: Siden gynekologen min har kontorer i samme lokaler så tok jeg 6-ukerskontrollen på understellet samtidig. Og han kunne konstatere at jeg hadde rett i at alt var fint. Livmor og resten så ut som det skulle, eneste han bemerket var at jeg fortsatt kunne være flink med knipeøvelsene da :sparke: :sparke: Alt ialt en travel uke - skal bli deilig å slappe av hjemme igjen imorgen. Merker at Johan blir litt småstresset når det bare blir mange små-lurer istedenfor de lange, gode soveperiodene. For han er blitt flink til å sove - eneste aberet er at han stort sett nekter å sove på ryggen og siden, så nå ligger han på magen Som helsesøster sa for å bedre min dårlige samvittighet - Noen barn liker best å sove på magen, sånn er det bare.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 6. april 2006 #18 Del Skrevet 6. april 2006 Ida sov også best på magen, min helsesøster var like forståelsesfull som din. "Bedre at ungen sover" og det er jeg enig i. Ellers.... kniping, ja? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 7. april 2006 #19 Del Skrevet 7. april 2006 Heisann! Grattis med et lite nydelig vidunder! Godt at alt står bra til med mor og barn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 13. april 2006 Forfatter #20 Del Skrevet 13. april 2006 Det er med stor sorg, både for egen del og på vegne av Johan at jeg nå desverre må kapitulere med ammingen . Gikk på en aldri så liten "smell" her forrige dagen - men med god hjelp fra mannen som har tatt et par netter med flaske nå så er jeg så og si oppe igjen. En aldri fornøyd baby som ville ha pupp og flaske om hverandre hele tiden gikk på helsa løs Hadde på forhånd bestemt meg for at om det ble slitsomt både å amme og gi MME så skulle jeg gjøre det som var best for oss begge, mest sannsynlig kutte ammingen. MEN, så er det denne samvittigheten da - så jeg har ammet og ammet og ammet.... helt til mannen min sa stopp igår. Idag har jeg ikke ammet, kun gitt flaske - dvs. han fikk en liten sup for kosen sin skyld i ettermiddag da han var litt sutrete... Jeg har så lite melk at siden jeg ammet litt da kl. halv fire til nå halv ti hvor jeg måtte pumpe meg litt for å ta bort litt ømhet - så fikk jeg bare ut 80 ml. Ikke dødsmye det nei Desverre tør jeg ikke bruke det som måltid, fordi jeg var så dum å spise løk til middag istad (siden jeg allikevel sluttet amme) Det positive er at vi allerede idag har begynt å se antydning til en mer fornøyd baby , som sovner lett og sover mer enn før Men må si at tårene triller lett pga. den dårlige samvittigheten når ungen snur seg mot puppen i det jeg legger han til rette i armkroken for å gi flaske. Men, jeg vet jo innerst inne at jeg har tatt det rette valget ...tror jeg.... Lille vakre gutten min - mamma er så lei seg Påsken tilbringes ellers i heimen, bortsett fra en tur til søsteren min og samboer på Skarnes fra imorgen til lørdag. Første langtur til Johan i bil også, det lengste hittil er Drammen tur-retur en ettermiddag. Blir spennende å se om vi får det til å klaffe med soving etc.... regner med at det går av seg selv, bilkjøring er nemlig sovemedisin stort sett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå