zidi Skrevet 21. mars 2006 #81 Skrevet 21. mars 2006 Det "vanlige / riktige" ( ? ) ordet INNVANDRERNE høres ut som ALIEN som har innvandert norge og helst vil bli kvitt dem, før det skjer en skade over landet !!?? Hallo menneskene sprer seg mer i verden og alltid har gjort det.. Og de dumme grensene er bare tåpelige. Her er mitt og der er ditt..!? Skulle ønske at det ikke fantes grenser i denne verden her og verden var grønn og fin med et harmoniskt aura over seg. Det er veldig bra med blandingsbarn, Ser for meg et positivt fremtid, som vil bli en del av historien. Tenk fremover og utvikling av menneskeheten.
Gjest Nøstvig Skrevet 22. mars 2006 #82 Skrevet 22. mars 2006 Men Epica, hvordan vet du at den med mørk hud er innvandrer og ikke heter Ole og er født på Frogner? ← Hun kan nok ikke vite definitivt. Men sannsynligheten for at det er en innvandrer - om ikke i det minste en første- eller andregenerasjonsinnvandrer - enn en nordmann er vesentlig stor. Ellers synes jeg Neverland kommer med en ganske god sak. Er man irritert og sier noe kvast med fellesbetegneren "bergenser" er det ingen som reagerer. Men er man irritert og sier noe kvast med fellesbetegneren "utlending" blir det liv og røre med en gang. Det er i hvert fall slik jeg opplever det.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #83 Skrevet 22. mars 2006 Det er skikkelig Peer Gynt argumentasjon dette! En innvandrer er slem. Jeg ser en innvandrer. Ergo er han slem. Jeg slutter aldri å forundres over hvor lite opplyste folk egentlig er. Hva med å løfte nesa en millimeter over navlen da, det er ikke sikkert det skader :rosasmil:
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2006 #84 Skrevet 23. mars 2006 Men sier dere her at man kan ikke si slike ting fordi generaliseringer er feil. Men er det ikke en generalisering og si at alle generaliseringer er feil? Paradoks?
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2006 #85 Skrevet 23. mars 2006 Men sier dere her at man kan ikke si slike ting fordi generaliseringer er feil. Men er det ikke en generalisering og si at alle generaliseringer er feil? Paradoks? ← Ingen regel uten unntak.
Gjest 2324 Skrevet 23. mars 2006 #86 Skrevet 23. mars 2006 Hun kan nok ikke vite definitivt. Men sannsynligheten for at det er en innvandrer - om ikke i det minste en første- eller andregenerasjonsinnvandrer - enn en nordmann er vesentlig stor. ← Er man annengenerasjons-innvandrer er det rimelig sikkert at vedkommende har norsk statsborgerskap, og da er h*n faktisk nordmann.
Gjest Lille Bille Skrevet 23. mars 2006 #87 Skrevet 23. mars 2006 Det blir ikke det samme å "hate" naboen som å "hate" alle invandrere eller mørkhudede. Naboen din eller andre folk man misliker vet man gjerne noe om, og det er som regel en grunn til at man misliker dem. Du er fri til å tenke hva du vil, men om du skulle gått rundt og åpenbart vist hat mot invandrere(eller mørkhudede) i dagens samfunn, ville det blitt kaos. Derfor tror jeg det er politisk ukorrekt. Tenk om blondiner nektet å jobbe med brunetter, eller feite folk nektet å ansette eller jobbe med tynne folk og omvendt fordi de hatet hverandre. Høres ikke det ganske absurd ut? Alle folk med forskjellig størrelse, hudfarge, kjønn og utseende generelt må kunne komme overens til en viss grad for at samfunnet skulle fungere. Så det er vel strengt tatt ikke lurt å oppfordre til å hate, for hat fører ofte til handlinger. Ellers synes jeg at rasisme den typen ekstreme forhåndsdømminger er et tegn på lav intelligens. Det burde ikke være nødvendig å spørre om hvorfor det er galt å hate andre. Nå vet jeg ikke hva du legger i hat. Man er fri til å tenke hva man vil, og å være skeptiske til andre kulturer, men dersom man ikke klarer å komme overens med et menneske med en annen hudfarge, ville jeg ikke si at det var "utlendingen" det var noe galt med. ← Åh, det er så deilig når man slipper ¨skrive innlegget selv, og bare sitere!! Dette var som om jeg skulle sagt det selv!!! Alle mennesker er like mye verdt og har krav på like mye respekt. Men en nabo hvit, svart eller gul skulle gjøre noe idiotisk er det naturlig å mislike personen, men ikke på grunnlag av fargen!!
Seigdama Skrevet 23. mars 2006 #88 Skrevet 23. mars 2006 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=185947 Dette er et eksempel på det svaret jeg ga Neverland i begynnelsen av denne tråden. Å "hate" bergensere er greit, men ikke innvandrere? Dobbeltmoralen lenge leve!
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2006 #89 Skrevet 23. mars 2006 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=185947 Dette er et eksempel på det svaret jeg ga Neverland i begynnelsen av denne tråden. Å "hate" bergensere er greit, men ikke innvandrere? Dobbeltmoralen lenge leve! ← Det eneste det innlegget viser er at folk synes slike generaliseringer er like dumme.
KR-øst Skrevet 23. mars 2006 #90 Skrevet 23. mars 2006 Ingen regel uten unntak. ← Er det en regel uten unntak?
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #91 Skrevet 24. mars 2006 Er det en regel uten unntak? ← Antakeligvis ikke.
Gjest Nøstvig Skrevet 24. mars 2006 #92 Skrevet 24. mars 2006 Er man annengenerasjons-innvandrer er det rimelig sikkert at vedkommende har norsk statsborgerskap, og da er h*n faktisk nordmann. ← Jeg synes ikke det gjør noe til eller fra om man er nordmann på papiret eller ei. Det som gjør er nordmann til norsk synes jeg er ens vaner og verdier. Skikker og, ja, hva det nå enn er som gjør nordmenn til nordmenn. Men akkurat det er vel et spørsmål for sosionomene å ta seg av. Men ikke for det. De fleste innvandrere som er født og oppvokst i norge er nordmenn. :icon_smile:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå