Gå til innhold

å hate innvandrere

Fremhevede innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

Hvorfor er det politisk ukorekt og være rasistisk?

Ellers kan jeg hate hvem jeg vil. Jeg kan mislike naboen bare på grunn av at han ikke klarer lukke søppelspannet igjen, jeg kan hate kassadama på rimi fordi hun ga meg ti kroner for lite igjen. Men er det en mørkhudet person fra et annet land blir man kaldt rasist.

Det kan være mange grunner til at man misliker mørkhudete. Ofte drar man alle over en kam, man generaliserer, og mange av meningene man kommer med er totalt blottet for inteligens. Men hvorfor er dette så ille? Burde ikke de som ikke liker mørkhudete fra andre land få lov til dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hate er et veldig sterkt ord. Men å misslike noen på grunnlag av hudfarge, religion eller noe lignende, synes jeg rett og slett blir for dumt. Men det er meg.

Du kan synes og mene hva du vil, men hvis du plager andre, eller forteller meg at du "hater" pakkiser, kommer jeg til å fortelle deg hva jeg mener om slike holdninger!

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Gi meg 1 god grunn til at du skulle mislike datteren min på 7 år!!

Gjest gjesta
Skrevet

Nå misliker jeg ingen. Så personangrep kan dere spare dere for. Dette er en generelt spørsmål på en generelt grunnlag.

Skrevet
Men hvorfor mener du det?

Fordi rasisme og generell urettferdighet er noe av det verste jeg vet. Å dømme noen på så tynt grunnlag synes jeg vitner om total mangel på innsikt. Og jeg vil ikke høre på slike latterlige utalelser.

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Men hvorfor er dette så ille? Burde ikke de som ikke liker mørkhudete fra andre land få lov til dette?

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
Hvorfor er det politisk ukorekt og være rasistisk?

Ellers kan jeg hate hvem jeg vil. Jeg kan mislike naboen bare på grunn av at han ikke klarer lukke søppelspannet igjen, jeg kan hate kassadama på rimi fordi hun ga meg ti kroner for lite igjen. Men er det en mørkhudet person fra et annet land blir man kaldt rasist.

Det kan være mange grunner til at man misliker mørkhudete. Ofte drar man alle over en kam, man generaliserer, og mange av meningene man kommer med er totalt blottet for inteligens. Men hvorfor er dette så ille? Burde ikke de som ikke liker mørkhudete fra andre land få lov til dette?

Når det gjelder naboen din misliker du jo ham på grunn av noe helt spesifikt, og det er jo legitimt nok. Men å mislike en tilfeldig person på gaten fordi han har mørk hud blir jo bare absurd. Selv om du kanskje misliker egypteren borti gangen fordi han lager mat med sterk krydderlukt, gir ikke det deg grunn til å mislike en tilfeldig mørkhudet person.

Generalisering blir sett på som negativt fordi du forhåndsdømmer enkeltmennesker på grunnlag av ditt inntrykk av helt andre personer.

Gjest Gjest
Skrevet
Nå misliker jeg ingen. Så personangrep kan dere spare dere for. Dette er en generelt spørsmål på en generelt grunnlag.

hvorfor er det ille med personangrep? Kan ikke alle bare "hate" hvem vi vil, også degl?

Gjest Bellatrix
Skrevet

Folk velger ikke hudfarge selv, så om du skulle mislike noen på grunn av hudfargen så sier det seg selv at det er urimelig.

Skrevet

Det var da fryktelig lite sammenlignbare eksempler du kom med.

Gjest gjesta
Skrevet
Det var da fryktelig lite sammenlignbare eksempler du kom med.

Men kjære deg, så kreativ kan ikke engang jeg være så tidlig på dagen.

Skrevet

Jeg er ikke rasist og hater generaliseringer, men jeg forstår alikevel hva du mener. Noen kan feks si "jeg hater nordlendinger" og så er det liksom "greit" og "morsomt". Men er det noe bedre å hate nordlendinger enn pakistanere? Det er vel det du spør om Neverland?

Gjest gjesta
Skrevet

Takk Lady Stardust. Ja så enkelt kan det sies.

Skrevet

Man kan jo mene hva man vil, men man trenger ikke rope det ut om det kan såre andre.

Gjest Gjesta
Skrevet

For det første: synes du det er helt greit å hate noen bare på bakgrunn av hudfarge eller nasjonalitet? For det andre: det er ikke greit å si at man "hater" noen som helst gruppe i mine øyne. Men det er hakket verre når det kommer til svake grupperinger, som dine "innvandrere" nok må sies å være. For jeg TIPPER at du med "innvandrer" ikke simpelthen mener "person av utenlandsk herkomst bosatt i Norge", men heller en gruppe individer som skiller seg fra "etniske nordmenn" i det at de har en annen hudfarge. Eller mener du asylsøkere?

Gjest Gamle Alex
Skrevet
Takk Lady Stardust. Ja så enkelt kan det sies.

Vil gjerne at du besvarer spørsmålet mitt

Skrevet

Det er vel ikke meg du sikter til Gamle Alex? Jeg presiserer igjen at jeg ikke har noe i mot hverken utlendinger eller andre som gruppe. Hang meg egentlig bare på spørsmålet.

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Sorry Lady , spørsmålet var ment til Neverland

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg liker ikke innvandrere. Men jeg er ikke rasist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...