Gå til innhold

Når (og evt. hvordan) fortelle date om følelser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har møtt en fyr 8-9 ganger. Vi har både hatt dates hjemme og ute på bowling og tur. Vi har hatt sex flere ganger og han virker interessert, MEN jeg har litt trust issues pga. en tidligere eks. Jeg merker jeg begynner å få følelser for han, noe jeg synes er kjempeskummelt. Jeg har egentlig lyst til å fortelle han det, men er livredd for at han skal ta det altfor seriøst. Vil ikke skremme han, men på en annen side vet jeg ikke hva han tenker om oss. Jeg har spurt om han dater flere og da sa han "nei", men har sett både tinder og happn på telefonen hans (ikke noe snoking, men sett det når han har vist meg ting på telefonen) 

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan fortelle han hva jeg føler uten å skremme han? Og er det i det hele tatt tidsmessig riktig nå eller bør jeg vente?

Anonymkode: 30ce2...d51

AnonymBruker
Skrevet

Er dere eksklusive da? Siden han har appene enda? 

Rart å beholde appene, om man ikke dater flere, så jeg hadde ikke sagt noe før han faktisk viser at det er BARE deg han vil ha. 

Kjæresten slettet tinder da vi møttes for 3. gang. Uoppfordret.

Anonymkode: d9126...2b7

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har møtt en fyr 8-9 ganger. Vi har både hatt dates hjemme og ute på bowling og tur. Vi har hatt sex flere ganger og han virker interessert, MEN jeg har litt trust issues pga. en tidligere eks. Jeg merker jeg begynner å få følelser for han, noe jeg synes er kjempeskummelt. Jeg har egentlig lyst til å fortelle han det, men er livredd for at han skal ta det altfor seriøst. Vil ikke skremme han, men på en annen side vet jeg ikke hva han tenker om oss. Jeg har spurt om han dater flere og da sa han "nei", men har sett både tinder og happn på telefonen hans (ikke noe snoking, men sett det når han har vist meg ting på telefonen) 

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan fortelle han hva jeg føler uten å skremme han? Og er det i det hele tatt tidsmessig riktig nå eller bør jeg vente?

Det spørs om du har gått noen runder med deg selv slik at du er i balanse (noe som ikke er 100% sannsynlig siden du stiller spørsmålet) eller om du har postet flere tråder her inne og fått beskjed gjentatte ganger om at du jager bort menn med needy oppførsel.

Er ikke noe av dette tilfelle kanskje du kan trekke pusten dypt og la det gå et par uker? Det går an å ta opp denne problemstillingen på en litt laidback måte, problemet er bare om du bryr deg for mye er det veldig lett å gjennomskue og det er verre. Man ser liksom enda mer desperat ut om man prøver å skjule at man er det, her kjenner du deg selv best. Og 8-9 ganger er virkelig ikke mye, hva vil du han skal si?

Med dette mener jeg ikke at det er feil å ville ha klarhet men  mer at en autentisk reaksjon alltid er å foretrekke og at det er best å være ærlig med de du dater for å oppnå det du vil. Ettersom du stiller spørsmålet vet du sikkert allerede nå at det er litt tidlig og at du risikerer å virke desperat og drive han unna men du vurderer det ettersom det er ulidelig for deg å ikke ha 100% trygghet. Og da er du kanskje ikke klar for å date på den måten du gjør her, mulig du senser at om han hadde vært sikkert hadde du ikke behøvt å ta initiativ siden du.

Anonymkode: 7e670...9a6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.7.2025 den 21.35):

Ble du borte TS?

Anonymkode: 7e670...9a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...