AnonymBruker Skrevet 7. juli #1 Skrevet 7. juli Er det noen av dere som har jobber der 100 % hjemmekontor har vært mulig helt siden dere ble ansatt? Hvilken jobb er det i så fall, og hva er dere utdannet? Anonymkode: 46237...96c
AnonymBruker Skrevet 7. juli #3 Skrevet 7. juli Det er vel kun forsvarlig dersom du ikke trenger noe opplæring og har særlig uavhengig stilling? Selvstendig næringsdrivende, advokater med egen portefølje ol. Anonymkode: ae9c2...a7d 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli #4 Skrevet 7. juli Det var ikke mulig da jeg begynte for mange herrens år siden, men for de som begynner nå er det standard. Man har et lite oppstartsseminar og så er resten digitalt. Anonymkode: bb02a...f07
snurk Skrevet 7. juli #5 Skrevet 7. juli Ja. Jobber som digital markedsfører innen netthandel og har over 10 års erfaring. Trengte med andre ord ingen opplæring.
AnonymBruker Skrevet 7. juli #6 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det var ikke mulig da jeg begynte for mange herrens år siden, men for de som begynner nå er det standard. Man har et lite oppstartsseminar og så er resten digitalt. Anonymkode: bb02a...f07 Hvilken jobb er dette? Anonymkode: 46237...96c
AnonymBruker Skrevet 7. juli #7 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvilken jobb er dette? Anonymkode: 46237...96c Innen IT. Sjefen gikk fra skeptiker som måtte ha kontroll og overblikk over ansatte i åpent landskap, til å oppdage hvor godt folk jobbet alene under pandemien. Og til slutt hvor mye vi kunne spare på å si opp lokalene. Anonymkode: bb02a...f07 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli #8 Skrevet 7. juli Ja. Innen IT. Håper min neste jobb blir hybrid, selv som introvert er hjemmekontor hver dag grusomt.. Anonymkode: d032f...08a 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli #9 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Innen IT. Sjefen gikk fra skeptiker som måtte ha kontroll og overblikk over ansatte i åpent landskap, til å oppdage hvor godt folk jobbet alene under pandemien. Og til slutt hvor mye vi kunne spare på å si opp lokalene. Anonymkode: bb02a...f07 Så bra! Anonymkode: 46237...96c 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #10 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja. Innen IT. Håper min neste jobb blir hybrid, selv som introvert er hjemmekontor hver dag grusomt.. Anonymkode: d032f...08a Hvorfor synes du det er grusomt? Er det ensomt? Anonymkode: 46237...96c
AnonymBruker Skrevet 7. juli #11 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så bra! Anonymkode: 46237...96c Ja, det er en velsignelse. Det er jo stort sett økonomiske årsaker til at så mange har fått åpent landskap, men nå har det kommet noe man sparer mye mer på. Dessverre er ikke alle sjefer like villige til å gi slipp på kontrollen og innføre tillitsbaserte løsninger som vår. Heldigvis har vi også en type jobb som man uansett har god kontroll på om det leveres eller ikke. Anonymkode: bb02a...f07 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli #12 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor synes du det er grusomt? Er det ensomt? Anonymkode: 46237...96c Jeg er introvert, så jeg har absolutt ikke behov for å være sosial hver dag, men ja du blir veldig utafor og litt ensom av å sitte hjemme i 10 år. Jeg er alltid den siste som får vite noe og jeg blir holdt utenfor. Jeg tror ikke det er bevisst, men jeg er jo ikke der når ting skjer. Det gjør at karrieren min sannsynligvis aldri vil komme noe videre i denne jobben. Anonymkode: d032f...08a 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #13 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, det er en velsignelse. Det er jo stort sett økonomiske årsaker til at så mange har fått åpent landskap, men nå har det kommet noe man sparer mye mer på. Dessverre er ikke alle sjefer like villige til å gi slipp på kontrollen og innføre tillitsbaserte løsninger som vår. Heldigvis har vi også en type jobb som man uansett har god kontroll på om det leveres eller ikke. Anonymkode: bb02a...f07 Håper at flere sjefer blir villige til det. Som du sier, så kommer det jo også an på jobben. Jeg jobber hjemmefra som selvstendig næringsdrivende og elsker jobben min, men jeg savner til tider å ha en fast inntekt hver måned. Jeg er imidlertid svært introvert og høysensitiv, så jeg hadde ikke taklet å være ansatt hvis jeg ikke kunne jobbet hjemmefra. Var i arbeidsutprøving via NAV en stund, og det gikk bare ikke. Jeg var fullstendig utslitt. Anonymkode: 46237...96c 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #14 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er introvert, så jeg har absolutt ikke behov for å være sosial hver dag, men ja du blir veldig utafor og litt ensom av å sitte hjemme i 10 år. Jeg er alltid den siste som får vite noe og jeg blir holdt utenfor. Jeg tror ikke det er bevisst, men jeg er jo ikke der når ting skjer. Det gjør at karrieren min sannsynligvis aldri vil komme noe videre i denne jobben. Anonymkode: d032f...08a Det var leit å høre ❤️ Jeg håper du finner en ny jobb snart. Kanskje du kunne begynt med en ny hobby der du får være litt sosial? Anonymkode: 46237...96c
AnonymBruker Skrevet 7. juli #15 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er introvert, så jeg har absolutt ikke behov for å være sosial hver dag, men ja du blir veldig utafor og litt ensom av å sitte hjemme i 10 år. Jeg er alltid den siste som får vite noe og jeg blir holdt utenfor. Jeg tror ikke det er bevisst, men jeg er jo ikke der når ting skjer. Det gjør at karrieren min sannsynligvis aldri vil komme noe videre i denne jobben. Anonymkode: d032f...08a Sånn er det heldigvis ikke over alt. Opplever snarere det motsatte, det blir lettere å følge med på det som skjer når alt foregår digitalt. Som når jeg har vært bortreist under et møte og kan lese hele chatloggen etterpå. Det er sikkert annerledes hvis alle andre er tilstede og man er den eneste på hjemmekontor. Men ensom blir jeg aldri. Anonymkode: bb02a...f07 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #16 Skrevet 7. juli Ja, jobber som regnskapsfører. Utdanning 3årig økonomi og administrasjon. Hadde opplæring, så valgfritt å jobbe hjemmefra eller på kontor med free seating (ikke nok plass til alle, men alltid noen hjemme så er lett å få plass). Tenker vi klarte oss under covid med hjemmekontor, så er bare liten tillit og umoderne der sjefene helst vil ha ansatte på kontor. Anonymkode: 6ecd4...953 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #17 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (På 7.7.2025 den 22.47): Ja, jobber som regnskapsfører. Utdanning 3årig økonomi og administrasjon. Hadde opplæring, så valgfritt å jobbe hjemmefra eller på kontor med free seating (ikke nok plass til alle, men alltid noen hjemme så er lett å få plass). Tenker vi klarte oss under covid med hjemmekontor, så er bare liten tillit og umoderne der sjefene helst vil ha ansatte på kontor. Anonymkode: 6ecd4...953 Er det lenge siden du ble ferdig utdannet? Tar den utdanningen nå, og ønsker å jobbe som regnskapsfører. Lurer på hvor lett/vanskelig det er å faktisk få seg jobb etterpå, og hvilken lønn man eventuelt kan forvente seg ☺️ Anonymkode: e52a2...06c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå