Gå til innhold

Overreagerer jeg når det gjelder lån av bilen ?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ungdommen lånte bil til å besøke kompis. Avtalen var at han skal levere den tilbake og komme hjem kl 01.00 da jeg ikke liker at bilen kjøres om natten. Da kom melding at han kommer 02.00. Jeg ba han komme hjem, men han skrev senere og legg deg . Han kom hjem kl 05.15. Jeg sov lite og nå blir det pause med lån. Vi hadde avtale at han skal få låne bil så lenge det respekteres regler rundt det . 

Anonymkode: 0a880...1c4

• Liker 12
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kom han hjen 4 t senere?

Anonymkode: 7d0c3...b9f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke fått lånt bilen mer hadde det vært min unge. En avtale er en avtale, og det er en med lappen gammel nok til å forstå. 

Anonymkode: 2a24d...4de

• Liker 42
AnonymBruker
Skrevet

Hvor var han ?

Anonymkode: 2082d...1a1

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er ferie så er det ikke verre at det kjøres fram til kl 5 enn kl 1 tenker jeg, så slike regler hadde jeg ikke orket å sette for en myndig person. Bare huset ikke vekkes.

Anonymkode: fb083...077

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det er ferie så er det ikke verre at det kjøres fram til kl 5 enn kl 1 tenker jeg, så slike regler hadde jeg ikke orket å sette for en myndig person. Bare huset ikke vekkes.

Enig med deg 

Anonymkode: 2082d...1a1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er da ikke poenget her. Forstår du ikke at en avtale er til for å holdes? Og hvis den brytes må det få konsekvenser. 

Det har ingen ting med kjøretider og myndighetsalder å gjøre 

Klok forelder, denne ts 

Anonymkode: 54a4e...a89

• Liker 34
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva er grunnen til at du ikke liker at det kjøres på natten? Nå er det ikke lenge siden midtsommer, og det blir ikke mørkt en gang. 
Og en myndig person som må komme hjem kl 1? 
Jeg tenker at du overreagerer, så lenge det ikke var noen andre som skulle bruke bilen kl 1 da

Anonymkode: a04b4...7d6

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er da ikke poenget her. Forstår du ikke at en avtale er til for å holdes? 

Jeg forstår ikke hvorfor det i det hele tatt må avtales hvis ingen andre trenger bilen kl 1.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri lagd en slik avtale med mine ungdommer. Kl 01.00er jo veldig tidlig for en ungdom midt i ferien. 

Men, om din sønn var enig i denne avtalen da han lånte bilen, så er det veldig dårlig gjort av han å ikke holde den. 

Han har selv valgt å låne bilen,  selv om han måtte tidlig hjem. Han skulle da ha kommet hjem med bilen.  Så forstår at du er skuffet. 

Anonymkode: 52531...5a0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ville hatt en åpen prat med ungdommen. Dersom han hadde en spesiell samtale med kompisen (feks en venn som sliter og trenger selskap), stiller det seg helt annerledes enn at de ikke klarte avslutte et spill🤷🏻‍♀️

Anonymkode: eb22d...479

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han har nettopp fått lappen og jeg forstår det er gøyt å ha bil. Derfor får han låne så lenge han holder seg til avtaler. Vi har 1 bil og den skal ikke kjøres rundt på natten. Selv om han er ungdom man kjører ikke på den tiden hvis man ikke må. Vi hadde avtale når bilen skal leveres, men han brydde seg ikke. 

ts

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er din bil. Dine regler.

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

En myndig person må komme hjem kl 01, en bil som ikke skal kjøres på natten. Hvorfor i all verden lager en sånne regler?

Anonymkode: bead6...300

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Én ting er jo å ikke overholde avtalen, men hadde jeg bedt ungen min overholde avtalen og fått beskjed «senere, legg deg» så hadde det blitt månelyst og fullstendig stopp på alt av lån.

Jeg kan tåle pussing av grenser, men å være så frekk i kjeften og manglende respekt hadde gjort at konsekvensene hadde blitt mye større. Helt uakseptabelt!

Anonymkode: 14d89...5b5

• Liker 23
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ville hatt en åpen prat med ungdommen. Dersom han hadde en spesiell samtale med kompisen (feks en venn som sliter og trenger selskap), stiller det seg helt annerledes enn at de ikke klarte avslutte et spill🤷🏻‍♀️

Det var en gjeng der. De tok en tur på McDonalds før å kjøre hjem. Jeg er skuffet av måten hvordan han brøt avtale og ble nesten ufin .Skrev kom og hent bilen da. 

ts 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har 1 bil og den skal ikke kjøres rundt på natten. 

Fordi? Tåler den det ikke? 😂 

Når han i tillegg nettopp har kjørt opp, så er det selvfølgelig stas å kjøre. Døgnet rundt 😉 Husker da vel den tiden selv også

Anonymkode: a04b4...7d6

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det var en gjeng der. De tok en tur på McDonalds før å kjøre hjem. Jeg er skuffet av måten hvordan han brøt avtale og ble nesten ufin .Skrev kom og hent bilen da. 

ts 

Da gir du karantene på lån av bilen en stund…

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

En myndig person må komme hjem kl 01, en bil som ikke skal kjøres på natten. Hvorfor i all verden lager en sånne regler?

Anonymkode: bead6...300

Du synes det er smart at noen med rykende ferskt førerkort skal kjøre rundt hele natta?

• Liker 25
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...