Gå til innhold

Tips til bryllupspresang

Anbefalte innlegg

Gjest Liten Tapir
Skrevet

Vi er plutselig blitt bedt i bryllup til en i nær familie på SVÆRT kort varsel. De har ingen gaveønsker, og vi popper ikke akkurat over av kreative ideer... Dessuten haster det litt.

Er det noen som har gode forslag? Vi tenkte å bruke ca 1200-1500kr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere ikke kjøpe gaverkort da, et sted der dere tror de kan finne noe de trenger?

Gjest Gjest
Skrevet

Kjøp en opplevelse av et eller annet slag, det er ihvertfall en bra gave til folk som har alt.

Gjest Liten Tapir
Skrevet
Kan dere ikke kjøpe gaverkort da, et sted der dere tror de kan finne noe de trenger?

Jo, det blir vel sikkert til at vi gjør det siden fantasien er død. Men vi vet liksom ikke hvor vi skulle kjøpe gavekort. Har du noen gode ideer, kanskje?

Gjest Liten Tapir
Skrevet
Kjøp en opplevelse av et eller annet slag, det er ihvertfall en bra gave til folk som har alt.

Har tenkt på det, men kommer ikke på så mange muligheter der. De bor ikke akkurat i verdens navle, så det er ikke mye som skjer i nærheten der :ler: Gavekort på restaurant og kino blir liksom litt ordinært, gjør det ikke?

Skrevet (endret)

Hva med ett av fatene fra Steninge slott da? De syns jeg er kjempefine, og har gitt det i bryllupsgave tidligere. De koster vel rundt 1000 kr, og man får de bl.a på Christiania glassmagsin.

De kan enten stå i stativ, eller henges på veggen (bruker samme stativ).

Endret av Yamaha
Gjest Liten Tapir
Skrevet
Hva med ett av fatene fra Steninge slott da? De syns jeg er kjempefine, og har gitt det i bryllupsgave tidligere. De koster vel rundt 1000 kr, og man får de bl.a på Christiania glassmagsin.

De kan enten stå i stativ, eller henges på veggen (bruker samme stativ).

Åh, de fatene er kjempefine! Jeg ønsker meg et av de. Men det er vanskelig å plukke ut pyntegjenstander for andre. Men de kan vel sikkert byttes i en av de andre, hvis vi bommer?

Skrevet
Jo, det blir vel sikkert til at vi gjør det siden fantasien er død. Men vi vet liksom ikke hvor vi skulle kjøpe gavekort. Har du noen gode ideer, kanskje?

Det kommer jo litt an på i hvilken livsfase de er.

På en interiørbutikk kanskje? Liker de kunst? Kanskje de vil på spa? På steder der de har servise, kjøkkenutstyr o.l finner man vel alltids noe man har bruk for?

Skrevet
Åh, de fatene er kjempefine! Jeg ønsker meg et av de. Men det er vanskelig å plukke ut pyntegjenstander for andre. Men de kan vel sikkert byttes i en av de andre, hvis vi bommer?

Det burde ikke være noe problem å få byttet hvis det ikke passer. Dere kan jo bare si fra når dere kjøper også for å være på den sikre siden.

Gjest Liten Tapir
Skrevet
Det kommer jo litt an på i hvilken livsfase de er.

På en interiørbutikk kanskje? Liker de kunst? Kanskje de vil på spa? På steder der de har servise, kjøkkenutstyr o.l finner man vel alltids noe man har bruk for?

De bor i nybygd, nyinnredet hus med nytt kjøkkenutstyr av alle slag... Det er det som gjør det så vanskelig. Men kunst har vi ikke tenkt på, i hvert fall ikke i gavekort-form. Tror vi må undersøke det litt!

Spa hadde vært bra, men det kryr ikke akkurat av den slags fasiliteter i området der de bor...

Gjest Gjest
Skrevet
Gavekort på restaurant og kino blir liksom litt ordinært, gjør det ikke?

Jeg hadde blitt veldig glad for gavekort på restaurant/kino, jeg! Tenk så deilig å FÅ en date, da! Fat hadde jeg nok ikke blitt like glad for, det skal mye til for at man har samme smak som brudeparet, men jeg synes likevel det ville vært rart å bytte en gave med mindre man hadde fått dobbelt..

Hvis de er litt aktive mennesker, hva med gavekort på en sportsforretning e.l.?

Gjest Liten Tapir
Skrevet
Jeg hadde blitt veldig glad for gavekort på restaurant/kino, jeg! Tenk så deilig å FÅ en date, da! Fat hadde jeg nok ikke blitt like glad for, det skal mye til for at man har samme smak som brudeparet, men jeg synes likevel det ville vært rart å bytte en gave med mindre man hadde fått dobbelt..

Hvis de er litt aktive mennesker, hva med gavekort på en sportsforretning e.l.?

De er definitivt IKKE aktive mennesker :ler: Tror aldri de har satt sine ben i en sportsforretning!

Kanskje vi faktisk skal gjøre det så enkelt som restaurant og kino...

Gjest Gjest
Skrevet

Hva med en flott grill???

Om de er nyinnflyttet er kanskje ikke grillen kommet i hus ennå...

Har de ingen interesser?

Gjest Liten Tapir
Skrevet (endret)
Hva med en flott grill???

Om de er nyinnflyttet er kanskje ikke grillen kommet i hus ennå...

Har de ingen interesser?

Vet at de har grill, de kjøpte seg skikkelig grill og utemøbler der de bodde i fjor sommer. Ellers hadde det vært et supert forslag!

Interesser... Joda, hun liker å tegne og han er glad i musikk... Men de har liksom ingen felles interesser. Som vi vet om, da ;)

Huff, jeg ser at jeg er vanskelig nå. Dere kommer med det ene glimrende forslaget etter det andre, og jeg forkaster nesten alt :forvirret:

Blir bare litt stressa ved tanken på å ordne presang, nye antrekk (må visst det, fant vi ut når vi kikka i skapet), fri fra både studier og jobb, flytting av legetime og behandling og en reise til en annen kant av landet (og ikke minst penger til alt dette) på nøyaktig sju døgn... Hyggelig at de skal gifte seg, altså, men de kunne kanskje gitt oss litt lenger varsel, særlig siden det skal skje på en hverdag.

I alle fall: Tusen takk til alle dere som prøver å hjelpe meg her! :):):)

Endret av Liten Tapir
Gjest Gjesta
Skrevet

Ååååååh! Der er jo de fatene jeg elsker! *noterer og unnskylder seg for å lure Tapiren til å tro jeg hadde gode forslag ;) )

Gjest Liten Tapir
Skrevet
Ååååååh! Der er jo de fatene jeg elsker! *noterer og unnskylder seg for å lure Tapiren til å tro jeg hadde gode forslag ;) )

:ler:

Skrevet

Vi fikk et slikt fat da vi giftet oss og liker det kjempegodt. Vurderer å kjøpe ett slikt til de to bryllupene vi er bedt i sommer

Gjest Binna
Skrevet

En søt gave søstern min ga bort i bryllup var en piknikkurv, med pledd, vin, plast servise, osv. Alt det "tørre" man trenger .. så er det bare å fylle på med ferskmat og daten er i boks. De ble hvertfall veldig glade.

Gjest Liten Tapir
Skrevet
En søt gave søstern min ga bort i bryllup var en piknikkurv, med pledd, vin, plast servise, osv. Alt det "tørre" man trenger .. så er det bare å fylle på med ferskmat og daten er i boks. De ble hvertfall veldig glade.

Det var veldig lurt!!! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Lekkert sengetøy frå Høie, Turiform eller Gant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...