Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det er jo små barn, helt ned til ett års alderen som har blitt syke.

De spiser vel heller sjelden spekepølse.  Alt for salt for små mager.

Dette har jeg også tenkt på. Barn liker sjelden spekemat.

Jeg tror vi blir nødt til å leve på sjokolade. Alle sammen.

For noen år tilbake var det i kakao det var noen bakterier. Sjokolade/kakaoprodukter ble kastet. Nei, ingenting er trygt. :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tuller! Oj.

Jeg kommer på en ting... som jeg aldri kan tenke meg at det har vært noen nasjonal ødeleggelse av, og det er skvalderkål. Som faktisk er sunt og godt. Og innført under krigen som næringskilde til det sultende folk. Huff.

Skrevet

Nei, det blir nok luft og kjærlighet! :D

jordbær løste verdens fedmeproblemer på 5min! Ehrhm..

Skrevet

Fra spøk til mer seriøse saker dere... Er det ikke snart på tide at de finner ut hva som faktisk ER årsaken da? Og hvis de IKKE kan finne utav det så får de helelr innrømme det da og ta konsekvensen av det og følge produktet fra fjøs til butikk...

Eller??

Gjest Gjest
Skrevet

Tenk om det er krydderet i spekepølsa da....

Gjest Gjest
Skrevet

Mattilsynet jobber på spreng for å spore smittekilden. Mistanken mot Gilde kjøttdeigen er heller ikke helt forkastet. En av grunnene til at bakterien er vanskelig å spore er at den ligner svært mye på andre bakterier.

Jeg tror neppe det blir noe søksmål fra Gilde's side. Gilde og Mattilsynet har samarbeidet (og samarbeider...) tett for å finne smittekilden. Media forsøkte som best de kunne å sette de opp mot hverandre, men Gilde ga klar beskjed om at de støttet avgjørelsene til Mattilsynet.

Gjest Gjest
Skrevet

kjenner mange barn som spiser spekepølse.

Gjest Gjest
Skrevet
Nei, det blir nok luft og kjærlighet! :D

jordbær løste verdens fedmeproblemer på 5min! Ehrhm..

Nei, luftforurensingen er stor og kjærlighet gjør blind. Derfor er ikke de to noe alternativ heller.
Gjest Gjest
Skrevet
Dette har jeg også tenkt på. Barn liker sjelden spekemat.

En ting er hvorvidt de liker det eller ei. En helt annen ting er at små barn (under to) ikke skal ha salt mat. Det ødelegger nyrene deres.

Gjest Gjest
Skrevet

morrpølsa er nok svaret. vi har spist det og vi har alle vært syke. vært i kontakt med mattilsynet og skal til legen og ta avføringsprøver på ungene i morgen tidlig. dette er forferdelig, og vi har hatt sterke symptomer. jeg syntes det er dritskummelt for å si det rett ut.

Skrevet

Har ingen tro på at noen spekemat er skyld i e-koli saken.

Tror Gilde (og håper) at dem kan gå til sak etter at det hele roer seg. Tenk hvor mange prøver som er tatt og ingen viser e-koli!!!!

Tror heller at det er noe annet som er smittekilden.

Hvem kan huske i detalj hva som er spist de siste 2 ukene til hvert måltid..... Jeg kan ikke det. Så da blir det jo lett å ta det mest vanlige som pålegg, kjøttdeig, ost, osv osv.... enn om dem har spist på kafe eller resturant????

Jeg spiser alt av gide produkter med god tro. Har selv arbeidet ved et Gilde annlegg og vet hvilke strenge rutiner som følges (i alle fall der jeg arbeidet) helt fra dyret er innlevert til slakting til det blir sendt ut. ferdige produket.

Så mye god mat som blir kastet til ingen nytte.......

Skjønner godt bedre føre var prinsippet men det får da være måte på.

Tenk på de foreldrene som har gått å klandret seg selv for ikke å ha stekt kjøttdeigen godt nok...... ja så var det ikke kjøttdeigen likevel....mye klandring på seg selv ubegrunnet.

Synes uansett utrolig mye synd i dem som blir berørt.

Gjest Gjest
Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=179562

Ny mistanke: Krydderet som brukes i spekepølsene. Kan vi håpe at de snart finner noen e.colibakterier i noe de tester?

Jeg er også enig i det Shea sier; hvem søren greier å huske alt man har spist, flere uker tilbake? Klart ingen familier greier å redegjøre for alt barnet har spist! (Forresten, det er bare 3 barn i 2-3 års alderen på listen over syke barn. De andre er fra 4 til muligens 15 år, og de kan da fint spise spekepølse uten å få moraltantene på nakken).

Skrevet
Ny mistanke: Krydderet som brukes i spekepølsene.

Brukes dette kryddere i noe annet?

Det er vel også mulig (dersom det er krydderet da...).

Gjest Gjest
Skrevet

Nå begynner det å virke mer og mer som om de famler i blinde.

Skrevet
Brukes dette kryddere i noe annet?

Det er vel også mulig (dersom det er krydderet da...).

Ja, farseprodukter, sa dem på radioen i dag tidlig.

Gjest Gjest
Skrevet

Det jeg ikke skjønner. er hvorfor ikke resten av barnas familier er blitt syke. Og hvorfor er det bare barn? Eldre folk spiser jo gjerne morrpølse. og de har jo gjerne dårlig immunforsvar.

Jeg tror heller det må være noe bare barn spiser, kanskje et eller annet godteri. I Tablioid i kveld var det ingen som nevnte dette. men det er tydeligvis flere som lurer på det samme som meg. for det var flere tekstmeldinger om dette.

Men de har tydeligvis bestemt seg for at smitten kommer fra Gilde.

Skrevet

Det kan være fordi det er mye større sjanse for å bli syk når man er barn. Kan hende voksne har hatt bakterien i seg også, uten utslag, eller at de har hatt mildere symptomer, trodd det var vanlig magesyke etc.

Gjest Varg-Menja
Skrevet
Det jeg ikke skjønner. er hvorfor ikke resten av barnas familier er blitt syke.  Og hvorfor er det bare barn?  Eldre folk spiser jo gjerne morrpølse. og de har jo gjerne dårlig immunforsvar. 

Gamle folk har også blitt syke, bla er det to eldre mennesker som har dødd av en annen e-coli bakterie enn den som har vært oppe i media. Men gamlinger som dør selger ikke like mange aviser som små barn som dør, så derfor har vi ikke hørt like mye om det...

Gjest Gjest
Skrevet

uff,jeg må være trøtt.jeg leste "spøkelse må være smittekilden" istedet for "spekepølse må være smittekilden" :ler::ler::ler:

Gjest Gjest
Skrevet

bli vegetarianer til dette er over, mye gode retter i grønnsaker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...