Gjest lilletroll Skrevet 20. mars 2006 #1 Skrevet 20. mars 2006 Jeg vet det er svensker her, så da spør jeg om noe jeg har vridd hjernen min for å prøve å finne ut av, men ikke har greid: Hvilket system er det på bilskiltene i Sverige?? Her i Norge er det jo bokstaver ut i fra hvor bilen er registrert, men i fjor når vi reiste nedover Sverige på ferie så jeg ikke to biler med samme bokstavkombinasjon, og da begynte jeg virkelig å lure. Oppklaring anyone?
Gjest Fruktfat Skrevet 20. mars 2006 #2 Skrevet 20. mars 2006 det er ikke noe system! eneste er at det skal være tre bokstaver og tre tall, og for fem tusen kan du få navnet ditt på skiltet. det var et system på det for lenge, lenge, lenge siden, men ikke nå lenger.
Gjest lilletroll Skrevet 28. mars 2006 #3 Skrevet 28. mars 2006 Men er det bare tilfeldig hvilke bokstaver en får da? Eller går det på en rekkefølge over hele landet? Må jo være et eller annet system slik at ikke noen får det samme skiltet? (Bare 5000 for å få navnet på skiltet - å, skulle ønske jeg bodde i Sverige )
Gjest Fruktfat Skrevet 28. mars 2006 #4 Skrevet 28. mars 2006 ja, helt tilfeldig. er jo registrert hav folk har i reg.nr, så ingen får det samme ja, vil ha navnet mitt på bilen, jeg også!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå