Gå til innhold

"Uformell" brudekjole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er helt i starten av bryllupsforberedelser, og noe av det første (etter selskapslokale og kirke - som er i boks!)jeg vil ordne er kjolen.

Vi skal ha en ganske uformell bryllupssfest (gode venner/familie, god mat og drikke, innleid DJ og dans til tidlig morgen) men kirkelig vielse. Jeg vil ha "ordentlig" kjole - dvs den skal være lang og om ikke hvit så iallefall helt lys - men det skal være en kjole som jeg kan bevege meg i, danse i osv....

Noen som har tips til nettsteder jeg kan titte innom? Gjerne helt konkrete tips på kjole også altså! :ler:

Til info....det er et sensommerbryllup det er snakk om.....

Videoannonse
Annonse
Gjest Binna
Skrevet (endret)

Er litt usikker på hva du er ute etter. er du ute etter litt enkle brudekjoler, kan kanskje denne siden være noe for deg?

http://www.nixa.se/

Holder det med en enkel selskapskjole? Hvilke tanker har du rundt pris, farge og form? Går det greit å bestille over nett eller er du avhengig av å få prøvd den i butikk? kjøpe/ leie?

noen linker:

http://images.google.no/imgres?imgurl=http...6lr%3D%26sa%3DG

Endret av hæxa
Skrevet

Linea Raffaelli og Rembo har mye fint.

Skrevet (endret)

Vet nesten ikke hva jeg ser etter selv.... :sjenert: Jeg tror ikke jeg ender opp med en "typisk" brudekjole, blir nesten litt too much innen de rammene vi ønsker.... Må i tilfelle være en helt, helt enkel brudekjole. Jeg heller kanskje litt mer til en selskapskjole....

I tillegg er jeg ganske lita (162 høy) og har former, så kjolen skal selvfølgelig også se bra ut på! Jeg skal selvfølgelig ta meg en runde på brudesalonger/butikker for å få litt ideer i det minste, men det er jo så MYE......

Aller helst vil jeg vel ha en hvit kjole (nødvendigvis ikke kritthvit, men hvit...), men lys blå/rosa osv osv kan også være fint. Vil helst at den skal være lang, ellers er jeg rett og slett usikker..... Synes de fleste kjoler glatte og litt blanke, men ser kanskje for meg noe lag-på-lag i tynn chiffon, drapert e.l... Gjerne to-delt.

Endret av Alva
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tenkte som deg og lette rundt på "selskapskjolemarkedet" lenge.

Vet du hva jeg til slutt endte opp med?

Jeg kjøpte en "vanlig brudekjole" brukt (farge ivory) og "forenklet den". Min mor som er flink til å sy hjalp meg. Vi klippet av slepet (og laget sjal av det) og fjernet perler, strass osv.

Det fine med denne løsningen var:

- pris (den brukte brudekjolen kostet meg mindre enn alle selskapskjolene jeg hadde sett på)

- farge (ingen av selskaskjolene jeg prøvde var "lyse nok" til å gi meg "brudefølelsen)

- kvalitet (brudekjolen hadde innebygd korsett og sat mye flottere på meg enn selsekapskjolene jeg prøvde)

- slapp å bekymre meg for at noen av gjestene skulle ha lik kjole som meg

En selskapskjole kunne jeg brukt igjeng, trodde jeg, men har funnet ut at jeg neppe ville likt å bruke min "brudekjole" i f.eks noen andres bryllup likevel (ville følt meg som brud i kjolen uansett). Denne kjolen får jeg derimot brukt på nytt... Min mor skal nemlig sy om skjørtet til dåpskjole (og så skal jeg bruke korsettlivet sammen med et rødt skjort.. og det fine sjalet mitt`)

Lykke til!

Skrevet

Finnes masse flotte brudekjoler med f.eks Havfruefasong.

Jeg ville anbefale å ta en titt på finn.no's bryllupsdel, da vil du få en oversikt over de mest vanlige brudekjolene. Er du heldig finner du noe du liker også. Brukt er ikke så dyrt heller.

Det er klart det er mye tradisjonelle kjoler der, men det finnes utradisjonelle innimellom.

Gjest Gjest
Skrevet

hei

var innom NIXA sine nettsider, og likte flere av kjolene. Vet noen om hvem som forhandler disse kjolene i Norge, helst i sør-trøndelag?

lille meg

Gjest Binna
Skrevet (endret)

http://www.dittbryllup.no/linker/linkkat.asp?kat=23

Den største forskjellen på brudekjoler og selskapskjoler bortsett fra itseende er gjerne pris, kvalitet og passform. En brudekjole er gjerne mer flatterende enn en vanlig selskapskjole.

Siden du skriver du gjerne vil kunne bevege deg i kjolen tenker jeg en lang kjole uten slep, og muligens uten innebygd korsett?

Hva tenker du iforhold til brystpartiet på kjolen? Vil du ha stroppeløst? da er det kankje best med korsett? Eller kler du best halterneck eller stropper? Tynne, brede stropper?

Også ønsker du deg kjole som ikke er så blank? Det er hvertfall masse litt røffere kjoler på Linnea Raffaeli http://www.linearaffaelli.com/

Endret av hæxa
Gjest Gjest
Skrevet

brudeshop.com har endel kjoler til billig penge. Selskapskjolene på siden kan fåes i alle mulige farger (også ivory, champagne og andre "brudekjolefarger"), så der ser jeg mange muligheter til min tid kommer.

Somaras var også grei.

Skrevet

Sjekk ut Rembo-kjolene, kanskje det er noe for deg? Rembo Jeg har falt helt for disse kjolene, og Linnea Rafaelli.

Skrevet

AGAPE har maaange flotte selskapskjoler å velge mellom. Og alle kjolene koster ca 2000,- Der kan du få kjolen i hvilken farge som helst ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...