AnonymBruker Skrevet 7. juli #1 Skrevet 7. juli Vi venter vårt første barn i november 🩷 Vi ønsker å være så forberedt som mulig til da, spesielt med tanke på at vi fra før har en norsk buhund som da vil være ca 2,5 år. Han er verdens snilleste og super lærevillig, men han er ikke vant til barn. Vi har ingen barn i nær omgangskrets, så det har blitt lite øving på dette for han. Han sliter litt med sjalusi hvis jeg eller samboer er i kontakt med andre hunder, men viser ikke tegn til aggressivitet, bare frustrasjon i form av bjeffing og klynking. Hittil gjelder dette bare andre hunder, men vi vet jo ikke om det også kan gjelde barn. Vi blir veldig takknemlige om dere vil dele deres beste tips for å gjøre overgangen så bra som mulig fra å være “enehund” til å plutselig måtte dele oppmerksomheten med en liten baby 👶🏻 Anonymkode: 48c85...a87
AnonymBruker Skrevet 7. juli #2 Skrevet 7. juli Vi har 2 hunder og en baby på 10mnd, og det går kjempe bra! Hundene har aldri vert i nærheten av barn før vi fikk baby, de er 2 og 3 år gamle. Med en gang vi kom hjem fra sykehuset lot vi baby sove i bedside crib’en i stua på dagtid, slik hundene kunne trygt gjøre seg kjent, altså i form av å lukte og å se gjennom nettingen i bedside crib’en. Siden den gang, har det gått veldig fint, og hundene «bryr seg ikke» om baby, annet enn at de slikker baby på hånden når vi er i nærheten osv. Med andre ord: baby er godkjent av dem🐶🙈 Tenker det uansett er viktig å tenke over at selv om man har dyr som man er glad i og som er snille og gode, så skal man alltid tenke sikkerhet først ovenfor barnet. La aldri hunden vere alene med barnet. Løsningen hos oss ble å lage en hundeinngjering utendørs som de kan vere på dagtid om de vil det, når f.eks baby skal ligge på magen på gulvet, og vi vil ha fullt fokus på magetreningen i stedet for å passe på at hunden ikke går for nært barnet. Hjemme hos oss har det fungert bra, og hundene koser seg mellom å veksle å vere litt inne, ute og på trilletur😊 Anonymkode: 461be...819 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #3 Skrevet 9. juli Da vi fikk begge våre barn tok pappaen en body baby hadde brukt med seg hjem dagen før vi reiste hjem fra sykehuset. Hunden fikk lukte på disse så lenge hun ville. Da vi kom hjem la vi baby i vugge i stua. Hunden tok flere runder rundt senga og luktet og slikket inn luft rundt vugga. Med begge barna har hun etablert ny soveplass ved siden av babyens seng. 🥰 Etter at hunden hadde roet seg ned tok vi baby ut av senga og lot henne lukte på baby, men hun får ikke slikke på baby. Vi passer likevel på at baby/barn og hunden ikke er alene uten en voksen. Om baby sover og jeg skal på do eller dusje, så sender jeg hunden ned i første etasje der hun har senga si, eller jeg tar henne med på badet. Er baby våken tar jeg med baby og lar hunden være. Anonymkode: 2bcd2...e36 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå