Netten Skrevet 20. mars 2006 #1 Del Skrevet 20. mars 2006 Jeg trener styrke 2-3 ganger i uken og kondisjonstrening 2-3 g. i uken. Når jeg trener styrke trener jeg i par på 10 min. (per par) med hhv. sit-ups og manualer i det ene paret. Jeg tar da 8 vanlige sit-ups, 8 med bena rett opp i været og 8 "sykle med bena sit-ups", så tar jeg 8 løft på hver arm med manualer, så fortsetter jeg med 8x3 sit-ups, så manualer osv. til jeg har holdt på i 10 min. Har definerte magemuskler øverst (four-pack ), men klarer altså ikke å få frem nedre del av magemusklene...... Finnes det egne øvelser for nedre del, akkurat som det gjør for de skrå magemuklene?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 20. mars 2006 #2 Del Skrevet 20. mars 2006 Magemusklene er ikke oppdelt; grunnen til at den nedre delen ikke vises så godt, er rett og slett at det er der fettet gjerne lagres. Ergo, for å få dem synlig, må du gå ned i fettprosent over det hele. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 21. mars 2006 #3 Del Skrevet 21. mars 2006 Vi er som regel svakere i nedre del av magen. Den ideelle øvelsen er å ligge på ryggen, hodet i gulvet, beina helt strake opp i luften. Så løfter du rumpa rett opp, ved hjelp av magemusklene - ikke ved å ta rennafart med beina! Det skal endel styrke til for å i det hele tatt klare den øvelsen, derfor er det lurt å begynne med denne; ligg på rygg, bøyde knær, løft så rumpa slik at det blir en rett linje mellom skuldrene og knærne. Gjenta så mange reps du greier. Virker også bra på rumpa Du kan også ligge slik, og bare vippe bekkenet oppover/fremover - da bruker du nedre del av magen på å løfte bekkenet opp og frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netten Skrevet 22. mars 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 22. mars 2006 Vi er som regel svakere i nedre del av magen. Den ideelle øvelsen er å ligge på ryggen, hodet i gulvet, beina helt strake opp i luften. Så løfter du rumpa rett opp, ved hjelp av magemusklene - ikke ved å ta rennafart med beina! Det skal endel styrke til for å i det hele tatt klare den øvelsen, derfor er det lurt å begynne med denne; ligg på rygg, bøyde knær, løft så rumpa slik at det blir en rett linje mellom skuldrene og knærne. Gjenta så mange reps du greier. Virker også bra på rumpa Du kan også ligge slik, og bare vippe bekkenet oppover/fremover - da bruker du nedre del av magen på å løfte bekkenet opp og frem. ← Tuuusen takk for tips!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest camillo Skrevet 22. mars 2006 #5 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) Tuuusen takk for tips!! ← Jeg ville sett godt etter på Elphabas innlegg også, for hvis du ikke får vekk det fettlaget kan du trene så mye styrke du bare vil uten å oppnå resultater. Endret 22. mars 2006 av camillo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 29. mars 2006 #6 Del Skrevet 29. mars 2006 Kikk litt på Pilatessider på nettet. Magemuskler er superviktige i Pilates, og det finnes øvelser for alle muskler. (Muskler jeg ikke ante at fantes en gang. ) Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå