Gå til innhold

Hvordan trene nedre del av magemuskulaturen?

Netten

Anbefalte innlegg

Jeg trener styrke 2-3 ganger i uken og kondisjonstrening 2-3 g. i uken. Når jeg trener styrke trener jeg i par på 10 min. (per par) med hhv. sit-ups og manualer i det ene paret. Jeg tar da 8 vanlige sit-ups, 8 med bena rett opp i været og 8 "sykle med bena sit-ups", så tar jeg 8 løft på hver arm med manualer, så fortsetter jeg med 8x3 sit-ups, så manualer osv. til jeg har holdt på i 10 min. Har definerte magemuskler øverst (four-pack :) ), men klarer altså ikke å få frem nedre del av magemusklene...... :sur: Finnes det egne øvelser for nedre del, akkurat som det gjør for de skrå magemuklene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Magemusklene er ikke oppdelt; grunnen til at den nedre delen ikke vises så godt, er rett og slett at det er der fettet gjerne lagres. Ergo, for å få dem synlig, må du gå ned i fettprosent over det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er som regel svakere i nedre del av magen. Den ideelle øvelsen er å ligge på ryggen, hodet i gulvet, beina helt strake opp i luften. Så løfter du rumpa rett opp, ved hjelp av magemusklene - ikke ved å ta rennafart med beina!

Det skal endel styrke til for å i det hele tatt klare den øvelsen, derfor er det lurt å begynne med denne;

ligg på rygg, bøyde knær, løft så rumpa slik at det blir en rett linje mellom skuldrene og knærne. Gjenta så mange reps du greier. Virker også bra på rumpa :)

Du kan også ligge slik, og bare vippe bekkenet oppover/fremover - da bruker du nedre del av magen på å løfte bekkenet opp og frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er som regel svakere i nedre del av magen. Den ideelle øvelsen er å ligge på ryggen, hodet i gulvet, beina helt strake opp i luften. Så løfter du rumpa rett opp, ved hjelp av magemusklene - ikke ved å ta rennafart med beina!

Det skal endel styrke til for å i det hele tatt klare den øvelsen, derfor er det lurt å begynne med denne;

ligg på rygg, bøyde knær, løft så rumpa slik at det blir en rett linje mellom skuldrene og knærne. Gjenta så mange reps du greier. Virker også bra på rumpa  :)

Du kan også ligge slik, og bare vippe bekkenet oppover/fremover - da bruker du nedre del av magen på å løfte bekkenet opp og frem.

Tuuusen takk for tips!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillo
Tuuusen takk for tips!! :)

Jeg ville sett godt etter på Elphabas innlegg også, for hvis du ikke får vekk det fettlaget kan du trene så mye styrke du bare vil uten å oppnå resultater. ;)

Endret av camillo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikk litt på Pilatessider på nettet. Magemuskler er superviktige i Pilates, og det finnes øvelser for alle muskler. (Muskler jeg ikke ante at fantes en gang. ;) )

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...