Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #1 Skrevet 20. mars 2006 Jeg falt for fristelsen og kjøpte en pose black eyed beans på lørdag og nå siiet jeg og lurer på hva jeg skal gjøre med dem. Hva bruker dere disse bønnene til? Kan dere dele oppskriftene med meg?
Gjest GreenSky Skrevet 20. mars 2006 #3 Skrevet 20. mars 2006 du bruker dem som vanlige bønner. Legges i vann i 12 timer, kokes. Brukes i supper, gryteretter, salater.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #4 Skrevet 20. mars 2006 Takk, GrønnSky, men jeg er ikke så bevandret i andre bønner heller, bortsett fra røde bønner og de bruker jeg mest i gryteretter med tomatsaus. Falt bare for utseendet til disse bønnene, og hvis jeg putter dem i en slik gryterett, ser man vel ikke det morsomme utseendet lenger. Noen oppskrifter der ute? Gjerne også på salatene og suppene dine, GrønnSky!
foxie Skrevet 20. mars 2006 #5 Skrevet 20. mars 2006 jeg pleier å lage en yoghurt dressing med hvitløk,som jeg blander bønnene i....godt det... ellers kan du jo lage en olje dressing å helle over... eller kjøpe en boks/glass ned taco saus(picante saus) og blande bønnene i denne..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå